BMW reiz radīja ūdeņraža degvielas elementu i8

Pie 2015. gada BMW Inovāciju dienās, kas notika slepenajā BMW teritorijā Miramasā, Francijā, Bavārijas autoražotājs ne tikai ļāva mums vadīt vienu no saviem pirmajiem ūdeņraža degvielas elementu prototipiem, bet arī no attāluma izbaudīt BMW i8 ar tādu pašu ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģiju. Sākotnēji BMW bija plānojis ļaut mums braukt ar “Batmobiļa” prototipu, taču ūdeņraža tehnoloģija, kas darbina automobili, bija agrīnā stadijā un nebija pietiekami stabila, lai ar to varētu veikt dažus ātrus apļus. Projekts lielā mērā tika pabeigts 2012. gadā.

BMW i8 ūdeņraža degvielas šūnu attēli 08 750x499

Automobilis tika izmantots izstrādes vajadzībām, un, kā norāda BMW, pagaidām uzņēmums neplāno to laist tirgū. Ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija ir BMW un Toyota kopprojekts, kura mērķis ir līdz 2020. gadam izveidot sākotnējo apstiprināto komponentu grupu, lai gan FCEV automobiļi ir atkarīgi no ūdeņraža degvielas struktūras attīstības.

BMW i8 ūdeņraža degvielas šūnu attēli 12 750x499

BMW īpašajam i8 ir matēts melns krāsojums un nelielas virsbūves modifikācijas salīdzinājumā ar sērijveida i8. Priekšējā paneļa priekšdaļā ir jauna, stūraina tradicionālā nieru režģa interpretācija un pilnībā integrēti priekšējie lukturi. Divas lielas gaisa ieplūdes atveres tiek izmantotas gaisa padevei uz vairākiem priekšpusē uzstādītiem radiatoriem. Aizmugurējā daļā ir atteikušies no peldošiem, slāņainiem aizmugurējiem lukturiem, kas būtībā ir tradicionālāka un vienkāršāka dizaina pieeja.

BMW-i8-ūdeņraža-degvielas-šūnas--attēli-14

Vai tas varētu liecināt par nākotnes BMW i dizainu? Apakšā i8 piedzīvoja daudz vairāk izmaiņu, piemēram, tika pievienota ūdeņraža uzglabāšanas sistēma un radniecīga degvielas elementu tehnoloģija. Degvielas krātuve ir novietota aizmugurē, kur standarta i8 ir 1,5 litru trīscilindru dzinējs. Interjers ir veidots no detaļām no dažādiem BMW modeļiem, kā jau to var sagaidīt agrīnā prototipa stadijā.

BMW apgalvo, ka tā ūdeņraža kurināmā elementu prototips nesen ir izņemts no ekspluatācijas pēc tam, kad tas tika intensīvi izmantots ūdeņraža kurināmā elementu sākotnējā izstrādē.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru