BMW i3 ietaupa elektrisko braucamo zāles pļāvēju

Šie ir dīvaini laiki, patiešām dīvaini laiki. Es tikko izmantoju mūsu 2021. gada BMW i3, lai palīdzētu salabot mūsu elektrisko braucamo zāles pļāvēju. Ļaujiet man brīdi paskaidrot. Mūsu elektriskā zāles pļāvēja 5 gadus vecās baterijas nolēma, ka tās ir beigušās, un mūsu pļāvējs vairs nespēja saglabāt pietiekamu uzlādi, lai pļautu zāli. Es piezvanīju izplatītājam, lai pajautātu, vai viņi varētu atbraukt un salabot pļaujmašīnu. Man pārsteidzoši piezvanīja atpakaļ. Viņi nevarēja to salabot. Viņi teica, ka akumulatori ir pasūtīti uz nezināmu laiku.

Svina-skābes akumulatori litija jonu akumulatoru vietā

bmw i3 electric mower 02 830x623

Saskaroties ar lielo bezvērtīgo pļaujmašīnu manā šķūnī bez iespējām saņemt palīdzību, es sev jautāju. Cik grūti to varētu būt salabot pašam? Tāpēc es sāku izjaukt pļaujmašīnu, lai noskaidrotu, kā izskatās akumulatori. Man par pārsteigumu tie izskatījās pēc četriem masīviem automobiļu akumulatoriem. Izrādījās, ka ražotājs izvēlējies izmantot AGM svina-skābes akumulatorus, nevis izturīgākos litija jonu akumulatorus, kādi ir mūsu BMW i3. Protams, es pats varu nomainīt šos vecos akumulatorus.

Es nolēmu piezvanīt vietējam akumulatoru veikalam, lai noskaidrotu, vai viņi varētu man pasūtīt akumulatorus. Pēc tam, kad pārbaudīju tonnu ļoti specifisku veco bateriju numuru, man par lielu pārsteigumu viņš teica, ka noliktavā ir četri. Taču ar šiem vecā stila svina-skābes akumulatoriem ir tā, ka akumulatoru veikals pretī vēlas vecos akumulatorus.

Veco akumulatoru nomaiņa

bmw i3 electric mower 04 830x623

Pirmais solis ir noskaidrot, kā no elektriskā zāles pļāvēja izņemt vecās baterijas. Par laimi, ražotājs bija publicējis tehnisko rokasgrāmatu tiešsaistē, kas paredzēta tirgotājiem. Es varēju izlasīt un sekot līdzi visām instrukcijām par veco akumulatoru izņemšanu un jauno akumulatoru uzstādīšanu. Man par lielu izbrīnu, izkārtojums bija neticami vienkāršs. Ir četri 12 V akumulatori, kas izvietoti secīgi. Viena akumulatora pozitīvais gals ieplūst nākamā akumulatora negatīvajā galā un tā tālāk. Vienīgā sarežģītākā daļa bija izdomāt, kā novietot pēdējo akumulatoru zem sēdekļa. Pēc dažiem sasistiem kunkuļiem es tos visus izvilku.

Nākamajā dienā es iekrāvu četrus vecos, ļoti smagos vecos akumulatorus sava BMW i3 bagāžniekā. Augstais i3 bagāžnieks ļāva viegli iekraut šos smagos akumulatorus. Es biju pateicīgs arī par to, ka man bija WeatherTech bagāžnieka oderējums, uz kura akumulatorus varēja novietot. Bagāžas nodalījuma paklājs droši noturēja akumulatorus un deva man mieru aizsargāt paklāju, lai gan šie ir hermētiski noslēgti akumulatori.

Piebraucu pie veikala, un darbinieks iznāca ārā, izrādot lielu interesi par BMW i3, jo nekad iepriekš nebija tādu redzējis (vai pamanījis). Pēc sarunas par automašīnas 180 jūdžu nobraukumu un vieglu uzlādi mājās mēs nomainījām akumulatorus. Ar pateicību atzīmēju, ka akumulatori bija burtiski identiski, izņemot to, ka uz jaunajiem bija Duracell marķējums, nevis zāles pļāvēja nosaukums uz vecajiem.

2017. gadā mēs iegādājāmies elektrisko zāles pļāvēju, neveicot nekādu izpēti. Mums šķita, ka tas ir piemērots risinājums, ņemot vērā saules paneļus, elektriskos transportlīdzekļus un kāpēc gan nepievienot arī elektrisko braucamo pļaujmašīnu. Diemžēl mans izpētes trūkums par to, kādas baterijas tika izmantotas šajā pļaujmašīnā, un COVID trūkums man atmaksāsies. Man par lielu izbrīnu, remonta rokasgrāmata bija pieejama tiešsaistē, un dīleris, kuram šie paši akumulatori bija noliktavā. Tie ir ļoti izplatīti, jo tos izmantoja arī laivās un golfa ratiņos.

Es vēlos, lai manai elektriskajai pļaujmašīnai būtu litija jonu akumulatori un lai tie būtu tikpat izturīgi kā BMW i3 akumulatori. Cerams, ka nākotnē būs kāds vienkāršs veids, kā uzstādīt 48 V litija jonu akumulatorus. Pagaidām esmu priecīgs, ka varu atkal pļaut zāli, izmantojot saules enerģiju no mūsu jumta.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru