BMW IconicSounds ir viena no stilīgākajām BMW zīmola funkcijām

Autobūves uzņēmumi sāk arvien radošāk izdomāt, kad runa ir par viltus trokšņiem, ko izmanto savu elektrisko automobiļu kabīnēs. Tā kā elektromobiļiem nav raksturīga spēka piedziņai raksturīga trokšņa, tie bieži vien nav aizraujoši ātri braukt, jo ar automobili nav gandrīz nekādas viscerālas saiknes; nav ne motora vibrācijas, ne trokšņa. Lai radītu interesantāku, saistošāku troksni, BMW vērsās pie Hansa Cimmera, lai radītu IconicSounds Electric sistēmu, un pēc tās izmantošanas BMW i4 M50 es personīgi varu teikt, ka tā ir lieliska.

Pašlaik esmu BMW i4 M50 nedēļu ilgā testa vidū, un Hansa Cimmera radītie paātrinājuma trokšņi līdz šim ir mana mīļākā automašīnas daļa. Iconic Sounds sistēma ne tikai darbojas labi, bet tā ir arī viena no stilīgākajām funkcijām, ko jebkad esmu izmantojis BMW.

2022 bmw i4 m50 portimao blue 47 830x553

Sistēmu var ieslēgt vai izslēgt, izmantojot braukšanas režīmu, un tā mainās atkarībā no braukšanas režīma. Komforta un Eco Pro režīmā tā ir jūtama, bet klusa. Savukārt sporta režīmā tā ir skaļa un skaļi jūtama, reaģējot uz katru spēka piedziņas darbību – gan gāzes pedāļa, gan rekuperatīvās bremzēšanas. Taču tas nav tikai paātrinājuma un bremzēšanas troksnis, tas ir daudz sarežģītāks.

Kad esat ieslēdzis droseles pedāļa padevi, tas lieliski reaģē uz to, cik lielu droseles padevi tam veicat. Cimmeram un pārējai BMW komandai bija jāstrādā neticami smagi, lai skaņas precīzi atbilstu autovadītāja devumam, jo autovadītājs var nepārtraukti pielāgot savu droseles/bremzēšanas padevi. Tāpēc ir ārkārtīgi iespaidīgi to saskaņot, neizklausoties sintētiski.

Protams, jūs zināt, ka tas ir sintētisks troksnis; acīmredzot automašīna pati no sevis šos trokšņus nerada. Tomēr, tā kā trokšņi ir tik rūpīgi izstrādāti un tik labi reaģē uz ievadītajiem datiem, tie skan perfekti sinhronizēti ar automobiļa darbību un šķiet it kā īsti. Visprecīzāk es to varu raksturot tā, it kā jūs vadītu citplanētiešu kosmosa kuģi lielbudžeta zinātniskās fantastikas filmā.

BMW i4 M50 with Vernasca Cognac interior 830x467

Turklāt, tā kā šie trokšņi reālajā pasaulē neeksistē un šāda veida sistēmas ir tik jaunas, jūs vienkārši pieņemat to, kā tās skan. Kad skatāties “Zvaigžņu karus”, jūs nejautājat, kāpēc TIE fighteri skan tieši tā, kā tie skan, tie vienkārši skan satriecoši, un viss. Tāpat ir ar BMW IconicSounds. Skaņas, kas rodas, vadot automašīnu, ir tik svešas, bet arī tik foršas, ka nav svarīgi, cik sintētiskas tās ir, tās ir vienkārši jautras. Es esmu vedis savu četrus gadus veco dēlu braukt ar automašīnu, lai parādītu viņam skaņas, un viņam tās ļoti patīk.

Tas patiešām ir galvenais ieguvums – tas ir jautri. Līdzīgi kā braucot ar Audi R8 V10 vai Porsche 911 GT3, kad izskan dzinēja skaņa, lai dzirdētu troksni, arī BMW i4 M50 es esmu pieķēries, ka spļauju gāzes pedāli, lai dzirdētu kosmosa kuģiem līdzīgos trokšņus. Tas ir smieklīgi, absurdi un gandrīz grūti noticēt, ka kāds autoražotājs, īpaši tik stīvs kā BMW, varētu ievietot šādus trokšņus automašīnā. Taču tieši tāpēc tas ir tik jautri, jo i4 M50 braukšanā rada tādu bērnišķīgu muļķības sajūtu, kādai nespēj līdzināties pat daži no labākajiem BMW iekšdedzes automobiļiem.

Turklāt lielākā daļa iekšdedzes automobiļu tik un tā izmanto skaļruņu uzlabošanu, lai uzlabotu dzinēja skaņu. Ja godīgi, man šķiet, ka i4 M50 dzinēja trokšņi ir foršāki nekā vairums BMW dzinēju skaļruņu uzlaboto skaļruņu, jo tas vismaz ir godīgs.

BMW i4 M50 ir daudz lielisku aspektu – tas ir ārkārtīgi ātrs, labi vadāms un ar lielu bagāžnieku, un tas ir tikai daži no tiem. Tomēr līdz šim vislielākais sasniegums ir jautrie, zinātniskās fantastikas iedvesmotie Hansa Cimmera trokšņi.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru