Aplūko, kā BMW iX brauc pats pa Polijas ceļiem

No pirmā acu uzmetiena koncepcija, ka BMW brauc pats, šķiet neintuitīva. Galu galā, kā gan mēs varam pilnībā izbaudīt “vislabāko braukšanas mašīnu”, ja transportlīdzeklis visu darbu veic mūsu vietā? Tomēr, kāds gan prieks var būt iestrēgt sastrēgumā, virzoties uz priekšu tikpat lēni kā gliemezis? Ar jauno iX bavārijas zīmols ir pacēlis savas autovadītāja palīgsistēmas pavisam jaunā līmenī.

Lai pārbaudītu Driving Assistance Professional reālos apstākļos, YouTuber 1001cars brauca ar iX pa Polijas noslogotajiem ceļiem. Viņa brauciens lielākoties notika bez cilvēka iejaukšanās, izņemot brīžus, kad viņam nācās pieskarties stūrei. Tas bija nepieciešams, lai automašīna zinātu, ka viņš joprojām ir uzmanīgs. Galu galā, tā joprojām ir tikai 2. līmeņa sistēma.

Mums vēl tāls ceļš ejams līdz sērijveida automobiļiem ar 5. līmeņa autonomās braukšanas sistēmu, taču BMW rāda labas progresa pazīmes. iX uzstādītā tehnoloģija ar laiku kļūs vēl labāka, pateicoties atjauninājumiem, kas tiks veikti pa gaisu. Vācu luksusa zīmols jau ir paziņojis, ka šī sistēma ir pietiekami progresīva, lai atbilstu 3. līmeņa kritērijiem. Tomēr Mercedes ir apsteidzis BMW, piešķirot S-klasei un EQS globālu 3. līmeņa sertifikātu.

BMW Digital Art Mode BMW iX 1 of 6 830x553

Pirmais BMW, kas saņems augstāka līmeņa autonomiju, būs jaunās paaudzes 7. sērijas (G70) automobilis, kas debitēs šī gada beigās. Loģika liek domāt, ka tas būs pieejams arī pilnībā elektriskajam i7. Tomēr šī sistēma netiks piedāvāta ASV, jo noteikumi vēl nav pieņemti. Tikmēr iX jau tagad ir ļoti progresīvs, jo spēj apstrādāt 20 reižu vairāk datu nekā esošie modeļi, kā arī spēj darboties ar 5G.

Tajā ir ne mazāk kā 12 ultraskaņas sensori, pieci radara sensori un piecas kameras. Blakus pievienotajā videoklipā redzams, kā darbojas sarežģītās aparatūras un programmatūras atbalstītās autovadītāja palīgierīces. Priekšpusē uzstādītajam radara sensoram ir galvenā loma, jo tas skenē ceļu priekšā līdz pat 300 metru attālumā. Neraugoties uz intensīvo satiksmi un braukšanu vakarā, elektriskais SUV autonomajā režīmā darbojās aptuveni 20 minūtes.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru