BMW skaidro, kāpēc X5 EV vietā – iX elektrisks krosovers

Viens no svarīgākajiem projektiem BMW jaunāko laiku vēsturē ir pilnīgi jaunais un īpaši pielāgotais BMW iX elektriskais krosovers. Projekts tika uzsākts pirms vairāk nekā pieciem gadiem, un pavisam nesen mums bija iespēja redzēt galaproduktu uz ceļa. Tāpēc, protams, mūsu lasītājiem radās vairāki jautājumi. Piemēram, kāpēc BMW radīja vienreizēju iX elektrisko SUV, nevis pilnībā elektrisku populārā X5 versiju?

Nesen intervijā izdevumam Auto motor und Sport BMW R&D vadītājs Franks Vēbers (Frank Weber) skaidro šāda lēmuma iemeslus. “X5 izstrāde sākās aptuveni 2014. gadā,” sacīja Vēbers. Tajā laikā risks, ka ar tradicionālo X5 būs jāpanāk pārāk daudz kompromisu un, iespējams, jāatgrūž lielā pastāvīgā klientūra, bija pārāk liels.” “Bija pārāk liels risks, ka X5 būs jāpanāk pārāk daudz kompromisa un, iespējams, jāatgrūž lielā pastāvīgā klientūra. Tālāk Vēbers norāda, ka iX ļauj BMW sasniegt maksimāli iespējamo attiecībā uz elektromobili un labāk pozicionēt automobili elektrisko automobiļu segmentā.

BMW iX5 rendering 830x483

Renderēšana pēc www.instagram.com/srkdesignsin

Neapšaubāmi, X5 elektriskajam modelim, kas būvēts uz elastīgas platformas, būtu bijuši zināmi kompromisi iepakojuma ziņā. Tāpēc BMW iX novērš šos ierobežojumus un ļauj inženieriem un dizaineriem sākt ar tīru sākumu. Protams, tas ir liels ieguldījums, lai radītu vienreizēju produktu, par kuru nav zināms, vai pēc septiņiem gadiem tam būs pēctecis. Līdz tā dzīves cikla beigām jaunais BMW X5 un jaunā NK platforma jau būs iznākuši. Tāpēc BMW ir vairāk iemeslu būvēt X5 elektrisko modeli uz šīs platformas, nevis atjaunināt pielāgotā iX arhitektūru.

Vēbers tajā pašā intervijā arī skaidro, ka autoražotājs ir sācis jaunu laikmetu, kurā BMW pamatprodukti vairs nav nodalīti no BMW i zīmola. Abu nodaļu “oficiālā apvienošana” jau notikusi pēdējo divu gadu laikā, lai gan abas divīzijas ilgus gadus darbojās kā viena vienība.

Nākamās paaudzes BMW X5 iznāks tikai 2027. gadā, un mēs uzskatām, ka tas arī turpmāk tiks piedāvāts ar iekšdedzes dzinēju zem motora pārsega, bet paralēli tiks radīta arī X5 elektriskā versija. Vai tas nozīmēs unikālu X5 EV dizainu salīdzinājumā ar “parasto” X5? Tas vēl nav zināms, taču viens ir gandrīz skaidrs: ne visi tirgi un klienti ir gatavi pāriet uz pilnībā elektriskajiem automobiļiem.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru