Noskaties, kā BMW iX uzvedās sarežģītajā aļņu testā

Izvairīšanās manevrs, ko sarunvalodā dēvē par aļņa testu, parāda, kā automašīna rīkojas, mēģinot apbraukt šķērsli. Procedūras pirmsākumi meklējami Zviedrijā, kur novērtēšana pirmo reizi tika veikta pagājušā gadsimta 70. gados. Pasaulē tā kļuva populāra tikai 90. gadu beigās, kad zviedru žurnāls “Mercedes A-Class” apgāzaTehnoloģiju pasaule. Trīsstaru zvaigzne sākotnēji problēmu ignorēja, bet galu galā atsauca visus 17 000 pārdotos automobiļus un atkārtoti laida hečbeku tirgū, pievienojot ESP kā standarta aprīkojumu.

Bet ar ievadvārdiem pietiek, jo jūs esat šeit, lai iepazītos ar BMW iX, vai ne? Spānijas žurnālskm77 jau daudzus gadus ar dažādām automašīnām veic baiso aļņu testu. Tagad pienāca kārta elektriskajam SUV, lai noskaidrotu, kā bāzes xDrive40 versijai veiksies, netrāpot šajos kaitinošajos konusos. Īsā atbilde ir – nav slikti, bet arī ne lieliski.

Visurgājēji parasti nav izcili aļņu testā, jo tie sēž augstu virs zemes un vienmēr ir smagāki par saviem zemās automašīnām. Svara problēma ir vēl lielāka problēma elektromobiļu gadījumā, jo akumulatori ir daudz ietilpīgāki. Piemēram, šeit aplūkotais BMW iX xDrive40, ieskaitot vadītāju, svērās pie 2530 kilogramiem (5577 mārciņas).

bmw ix xDrive40 pārskats 36 830x552

Nav slikti, nav lieliski

Kāda bija transportlīdzekļa uzvedība aļņu testā? Tā iebraukšanas ātrums bija 80 km/h (50 mph) jeb nedaudz vairāk par 77 km/h (48 mph). Tas ne tikai ietriecās konusā, bet autovadītājs saprata, ka nebūtu spējis tālāk saglabāt vēlamo trajektoriju. Līdz ar to viņš nolēma apturēt transportlīdzekli.

Žurnālisti apgalvo, ka BMW iX ir pārāk maz stūrējams. Līdz ar to viņiem neatlika nekas cits, kā pārtraukt pirmo mēģinājumu. Viņi samazināja iebraukšanas ātrumu līdz 74 km/h (46 mph), un tikai tad lielais apvidus automobilis pabeidza aļņu testu, nesaplosot nevienu konusu. Lai gan tas nav īpaši iespaidīgs ātrums,km77 paskaidro, ka tas nav slikti, ņemot vērā transportlīdzekļa svaru un izmērus. Turpmākajā izmēģinājumā ar aļņiem, braucot ar lielāku ātrumu, bija neiespējami noturēt SUV starp konusiem.

Tomēr iX tiek slavēts par labu stabilitāti ar minimālu virsbūves sānsveri. Turklāt ESC gandrīz nebija jūtama, taču automašīnas svars galu galā parādīja savu neglīto galvu. Nepietiekama stūrmaņa ietekmēja SUV uzvedību, īpaši pie lielākiem iebraukšanas ātrumiem.

 

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru