BMW M3 Touring alternatīvas ASV

Beidzot tas ir oficiāli – G81 M3 Touring nekad nenonāks Amerikā, vismaz no BMW puses. Tas sadusmo neskaitāmus tūkstošiem interneta forumu apmeklētāju, iespējams, starp tiem ir arī divpadsmit amerikāņi, kas vēlas un var to iegādāties. Taču varētu būt vienkāršs izskaidrojums, kāpēc M3 Touring nedebitē ASV krastos. Skaitļi.

2019. gadā – pēdējā gadā, kad šis modelis bija pieejams – 3. sērijas universālis tika pārdots mazāk nekā 1 procentā no visiem pārdotajiem 3. sērijas automobiļiem. Matemātiķiem, kas ir starp jums, tas ir aptuveni 500 pārdoto vagoniņu visa gada laikā. Uzņēmēji jau būs sapratuši, ka tas nav pārāk labi nozarē, kurā tajā pašā gadā tika saražoti nedaudz vairāk par 17 miljoniem automobiļu.

Vēl viens skaitlis – 102 372 ASV dolāri. Tas ir M3 Touring bāzes 83 470 sterliņu mārciņu MSRP, kas pārrēķināta ASV dolāros. Tā ir nopietna summa, kas nozīmē, ka būtu viegli atrast salīdzināmu aizstājēju. Tātad, jūs nevarat iegādāties M3 Touring. Turpinot iesākto, ir daudz iespēju, lai apmierinātu jūsu deviantās autobūves vēlmes. Vai ne?

Mercedes-AMG E63 Wagon

Mercedes AMG E 63 S Wagon 00 830x553

Attēls: media.mercedes-benz.com

Iespējams, pirmā alternatīva, kas nāk prātā, ir E klases universālis. AMG apgādāts ar 603 zirgspēku V8 ar divām turbīnām, E klase ir bijis nevainojamo universāļu karalis jau kopš tā parādīšanās 90. gados kā E55. Salīdzinot ar M3 Touring, tā jauda ir gandrīz par simts zirgspēkiem lielāka, taču veiktspēja lielākoties ir līdzīga. Sprints līdz 60 jūdzēm stundā aizņem tikai trīs sekundes, un ceturtdaļjūdze tiek noskrieta 11 sekundēs. Arī G81 M3 Touring sola pārsteidzošu veiktspēju.

Diemžēl topošais karalis šobrīd ir kļuvis par pagalma jokdari – jaunu to nevar iegādāties. Mercedes 2021. gadā apturēja vairuma V8 modeļu pārdošanu, un, lai gan dažiem modeļiem – galvenokārt G klasei – pieejamība ir atjaunota, E63 nav viens no tiem. Nav noteikta arī tā atgriešanas ETA – un tas mūs nostāda zināmā dilemmā. Jūs joprojām varat iegādāties E450 universāli, taču tas nav gluži tas pats – jums jāsamierinās ar nožēlojamo 362 zirgspēku jaudu un gauso 369 jūdzes griezes momentu.

Dzīve ir pilna ar kompromisiem – un, tā kā jūs jau pieļaujat kompromisu, neiegūstot M3 Touring, jūs varat arī iegādāties lietotu E63 S par aptuveni tādu pašu cenu. Tas būs “pirms lietošanas”, un, visticamāk, tam būs nepieciešamas jaunas riepas, bet, hei – mīli to, ar ko esi. Vai šajā gadījumā – mīliet to, kas atrodas tajā pašā kontinentā, kur jūs. Cenas ir dažādas, bet atbilst nobraukumam un vecumam. Rūpīgi iepērkoties, jūs, visticamāk, atradīsiet tādu tikai par nedaudz lielāku cenu, nekā jūs būtu iztērējuši par G81 Touring. Apsveriet to kā divu papildu cilindru izmaksas.

Audi RS6 Avant

Audi RS6 Avant 10 830x468

Audi AG attēls

Atšķirībā no Mercedes-AMG E63 Audi RS6 Amerikas Savienotajās Valstīs joprojām ir pieejams pilnīgi jauns. Nemaz nerunājot par dīleru uzcenojumiem un piemaksām, tam ir arī atbilstoša bāzes cena – tikai par aptuveni 15 000 dolāru augstāka nekā M3 Touring. Tāpat kā AMG, arī šis modelis ir aprīkots ar V8 turbopūtes motoru – 591 zirgspēks un par vienu griezes momentu mazāk. Un, ja jūs izvēlaties bremžu ar oglekļa keramikas bremzēm opciju, jūs varat braukt ar 190 jūdžu stundā, kas nozīmē, ka jūs apsteigsiet kaimiņa Lamborghini Urus, braucot uz pārtikas veikalu.

Parasti šajā vietā es norādītu uz kādu RS6 liktenīgu trūkumu – par to, ka 22 collu riteņu diski brauks briesmīgi, un jūsu iepriekš minētais Urus braucošais kaimiņš jūs par tiem ņirgāsies, jo viņam ir 23 collu riteņi. Taču RS6 tiešām nav neviena tieša trūkuma – izņemot to, ka cena ir mazliet augstāka, taču šajā segmentā (vai Überwagen ir segments?) tā tiešām nav pārspīlēta. Tā ir diezgan laba alternatīva aizliegtajam auglim, kas ir G81 Touring.

Porsche Panamera / Taycan GTS Sport Turismo

2017. gadā debitēja Porsche jaunums, optimistiski nosaukts par “Sport Turismo”, ar kuru Porsche mēģina atņemt daļu tirgus no Audi un Mercedes. Preses relīzē, ko acīmredzot rakstījis kāds inženieris, Porsche izceļ “spēcīgas” riteņu arkas un “dinamiskas” proporcijas, kas, iespējams, vairumam Porschefilu ir ļoti aizraujoši un lišķīgi tēli. Taču viņi nekļūdās. Sport Turismo ir ļoti uzbudinošs metāla gabals. Atvainojiet – “alumīnija, bora sakausējuma tērauda hibrīdkonstrukcija”.

Ņemiet vērā, ka ir arī Taycan Cross Turismo, kas ir gandrīz tas pats, taču tam neizskaidrojamā kārtā nav virsbūves krāsai pieskaņotu spārnu atloku. Patiesībā tikai 136 000 ASV dolāru vērtais GTS Sport Turismo izskatās kā tas, kas redzams televīzijā. Ja jūs nopietni apsverat Taycan iegādi, labāk esiet gatavs maksāt, lai spēlētu. Un Taycan GTS Sport Turismo, protams, ir spēle, ar 590 zirgspēkiem un asfaltu graujošu 626 mārciņpunktu griezes momentu.

Arī Panamera Sport Turismo izskatās labi – nedaudz miegaināks nekā Taycan, taču ar tādām pašām pulsu paātrinošām proporcijām. Ar GTS iegūsiet V8 turbo motoru ar 473 zirgspēkiem un 457 sekundes griezes pēdām, kas ir ārkārtīgi līdzīgs G81 Touring un, iespējams, izskatās labāk. Jebkurš no Sport Turismo, iespējams, brauc vismaz tikpat labi – ja ne labāk – kā G81 Touring. Problēma ir tā pati, kas neļauj G81 Touring mums būt pieejamam, proti, skaitļi. Vēlamie GTS modeļi ir gandrīz par 40 000 dolāru dārgāki par G81 Touring, un tas ir pirms pievienota viena vienīga pārlieku dārga opcija.

Tuvojas beigas?

Diemžēl šīs ir jūsu vienīgās iespējas. Ja vien jūs nevēlaties importēt E34 M5 kombi vai izvēlēties vietējo Cadillac CTS-V kombi ar kompresoru, kas ražots pirms gandrīz desmit gadiem. Abus var iegādāties arī ar manuālo vadību, ko jums nevar piedāvāt pat G81 Touring. Žēlīgā realitāte ir tāda, ka vagoniem ir tendence izzust – vismaz ASV – un mums būs jāpielāgojas. Ņemiet vērā, ka tikai seši autoražotāji pat piedāvā universāļus – Volvo un Subaru ir divi, kas šeit nav minēti – un tas patiešām parāda, cik nišas ir “veiktspējas universālis”.

Mēdz teikt, ka visātrākais veids, kā kādu aizmirst, ir atrast kādu jaunu. Piemērojot to pašu loģiku šeit, iespējams, ir veselīgāka alternatīva – nekāds kaitējums, ja, meklējot īsto, tiek veikti daži maigi izmēģinājuma braucieni ar milzīgu zirgspēku superauto. Vai ne?

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru