Kurš būs nākamais BMW, kura cena strauji pieaugs?

Kolekcionāri vienmēr cenšas pirmie atrast kādu slēptu dārgakmeni, un BMW kopiena nav izņēmums. Redzot stratosfērisko vērtības pieaugumu tādiem automobiļiem kā E30 M3, daudzi entuziasti domā, kas būs nākamais “hits” – kāds BMW būs “must-have” kolekcijas automobilis pēc gadiem vai pat desmitgadēm. Un, lai gan neesmu pārliecināts, ka mums ir visas atbildes, šeit ir īss saraksts ar automobiļiem, kurus es vērošu tuvākajos gados.

Jebkas analogs

e92 bmw m3 coupe e92 00 830x553

Nav gluži drosmīgi apgalvot, ka manuālā pārnesumkārba BMW pasaulē vairs nav ilgi, un, jo analogāks ir automobilis, jo lielāku vērtību tas saglabās kolekcionāru sirdīs un prātos. Tādi automobiļi kā E9X M3 un E82 1M būs lieliski pirkumi, un vēl labāki, ja tie būs aprīkoti bez iDrive. Ekrāni noveco slikti – tikai paskatieties uz visu “digitālo” no 80. un 90. gadiem. Neskatoties uz to, ka vēlākās DCT ir ļoti saistošas, tās nevar aizstāt pašu pārnesumu pārslēgšanu.

Un, neskatoties uz BMW centieniem atjaunot hidrauliskā stūres mehānisma laika stūres mehānisma sajūtu, tā nekad vairs nebūs tāda pati. Svars un komunikācija ir daļa no BMW reputācijas, un tikai minūte vai divas pie stūres pasaka visu, kas jums jāzina. Tāpēc, lai BMW patiešām varētu uzskatīt par analogu, manuprāt, hidrauliskā stūres iekārta ir obligāta prasība. Tas nozīmē, ka M automobiļi ar S55 dzinēju ir izslēgti, lai gan M2 var tikt novērtēts, ņemot vērā tā izmēru un līdzīgos izmērus kā antīkajiem BMW.

Un tas attiecas ne tikai uz M klases automobiļiem – ja jums ir nepieciešams pierādījums, mēģiniet atrast labi uzturētu E30 ar mazāku nobraukumu. Lai gan to vērtība nav tik sensacionāli augusi kā M3 analogam, tie joprojām ir kļuvuši ļoti dārgi. Vislabākās likmes būs uz speciālajām versijām – lasiet tālāk -, bet vienmēr būs arī ļoti tīri, maz kilometru nobraukti bāzes automobiļi ar lieliem dzinējiem (t. i., E92 335i, E46 330i).

Īpašie izdevumi

335is Drift 750x499

Arī uz veiktspēju orientēti BMW, kas ražoti mazos tirāžos un ir unikāli, saglabās paredzami labu vērtību. Konkrētāk, es domāju par tādiem automobiļiem kā 135is, 335is un ar ZHP paketi aprīkotiem automobiļiem. Īpaši dārgs būs 335is, kam ir vai nu sešu pakāpju manuālā, vai septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārba – divas lietas, kas tagad ir aizgājušas “dodo” ceļu. Ja vēl pieskaita nelielo ražošanas apjomu, hidraulisko stūres iekārtu, klasiskās BMW proporcijas un entuziastu iecienīto N54 dzinēju, iegūstiet drošas klasikas recepti.

ZHP pakete visvairāk asociējas ar E46 paaudzes automašīnām, taču to saņēma arī F30. Tā veica līdzīgus uzlabojumus salīdzinājumā ar parastajiem M sporta paketes automobiļiem, un to ražoja vēl mazākā apjomā nekā E46. Taču tas bija daudz retāk sastopams – tikai 100 eksemplāri nonāca ASV, 75 ar manuālo un 25 ar automātisko pārnesumkārbu. Abas pārnesumkārbas labi saglabās savu vērtību, bet manuālās noteikti ir nedaudz drošāka likme. Gan E46, gan F30 ZHP automašīnas ir stabilas vērtības saglabāšanas ziņā, lai gan E46, visticamāk, paliks iekārojamāka – pat neskatoties uz lielāku pieejamību.

Tas, manuprāt, attiecas arī uz tādiem automobiļiem kā CS-varianta M automobiļi un M4 GTS. Lai gan M2 un M5 CS uzreiz ir “tirgus pielāgojušies” mēnesim, domāju, ka M3 un M4 CS tendences būs līdzīgas, kad tie sāks novecot. Tāpat kā īsta manuālā pārnesumkārba, arī divsajūgu pārnesumkārba nav paredzēta šai pasaulei un jau ir pazudusi no BMW veiktspējas piedāvājuma. Arī tā, visticamāk, dažiem kolekcionāriem kļūs par savdabīgu apbrīnas objektu. Jaunums, ko sniedz vairs neeksistējoša veiktspējas opcija, apvienojumā ar nelielajiem M automobiļu ražošanas apjomiem nozīmē, ka CS un GTS automobiļu vērtība pastāvīgi pieaugs.

i8

Pašlaik i8 nav īsti lielas naudas vērtības, taču pēc dažiem gadiem tas varētu izrādīties izdevīgs ieguldījums. Naidītāji varētu norādīt uz tā viduvēju veiktspēju un nepietiekamo efektivitāti vai elektrisko diapazonu, taču automobiļa neticamais izskats un novatoriskā piedziņa ļaus tam novecot un kļūt par investīciju, nevis aizmirstības objektu.

Turklāt šis automobilis lielā mērā noteica pašreizējo BMW ražošanas līnijas ceļu karti, tādējādi nostiprinot tā nozīmi BMW vēsturē. Lai precizētu; tikai mazo nobraukumu, akciju eksemplāri saglabās vērtību vai palielināsies to vērtība – jo tas kļūs par obligātu kolekcionāra obligātu sastāvdaļu.

Viss pārējais un dalīšanās domas

Labi saglabāts pirmās paaudzes X5 M piemērs šķiet, ka tas varētu būt izdevīgs ieguldījums, taču nevienā no ierastajām izsoļu vietnēm tie nav atnesuši lielu peļņu. Nezinu, vai tas ir tāpēc, ka to kolekcionēšanas cikls ir pārāk agrs, vai arī vienkārši nav intereses. X6 M ir līdzīgs stāsts. Abi šie modeļi ir pievilcīgi relatīvi nelielā ražošanas apjoma un M emblēmas klātbūtnes aizmugurē dēļ – divas lietas, kas parasti garantē kolekcionējamību.

Agrīnie SUV ar manuālo vadību varētu būt labs cenas piedāvājums, taču tie ir sava veida jaunums. Liela nauda ir tālu, bet jūs, iespējams, varētu iegādāties un braukt labu brīdi – un to darot, gūt prieku!

Šajā sarakstā vēlos iekļaut X1 xDrive35i, jo tas varētu būt vistuvākais X1 M, ko mēs saņemsim. Taču galu galā es nedomāju, ka tas ir pietiekami īpašs, lai to būtiski novērtētu.

Bet – tas ir tikai mūsu viedoklis. Kā jūs domājat, kāds varētu būt nākamais lielais BMW?

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru