Mercedes-Benz atsakās no rokasgrāmatām, bet BMW paliek starp pēdējiem palicējiem

Mēs, BMW entuziasti, bieži sūdzamies par manuālu trūkumu modernajos Bimmers, taču mums tā nevajadzētu būt. Protams, būtu jauki, ja jūs joprojām varētu iegādāties 3. sērijas – vienu no pēdējiem patiesi BMW līdzīgajiem BMW, kas tiek pārdots – ar manuālo vadību? Protams. Bet vismaz BMW joprojām pārdod savus sportiskākos un saistošākos automobiļus ar manuālo vadību. Dažiem zīmoliem tas vairs pat neizdodas, un kļūst arvien sliktāk. Mercedes-Benz, kas Eiropā pārdod tikai nedaudzus lētos automobiļus ar manuālo pārnesumkārbu, drīzumā gatavojas pilnībā atbrīvoties no pārnesumkārbas.

“Pieaugot elektrifikācijai, mēs redzam, ka klientu pieprasījums virzās uz elektromobilitātes komponentiem, akumulatoriem un (daļēji) elektriskajām piedziņas sistēmām,” sacīja Mercedes-Benz pārstāvis izdevumam Automobilewoche. Tāpēc zīmols “pakāpeniski vairs nepiedāvās manuālās transmisijas”.

Godīgi sakot, esmu pārsteigts, ka Mercedes-Benz tik ilgi nav atteicies no manuālās vadības. Ziemeļamerikā nav neviena benza ar manuālo vadību, un arī Mercedes-AMG automobiļu ar manuālo vadību vairs nav, bet Eiropā ir palikuši daži sākuma līmeņa automobiļi. Drīzumā arī to vairs nebūs, un Mercedes-Benz uz visiem laikiem atvadīsies no triju pedāļu kārbas.

BMW M3 Manual Test Drive 34 of 37 830x550

Audi ir tāda pati situācija – Eiropā tiek pārdoti tikai daži sākuma līmeņa modeļi ar manuālo vadību, bet tirgū nav neviena modeļa ar manuālo vadību. Tādējādi no vāciešiem tikai BMW, Volkswagen un Porsche pārdod atbilstošas augstas veiktspējas manuālās vadīklas, un nebūtu nekāds pārsteigums, ja arī VW drīzumā atteiktos no manuālās vadības.

Manuālā pārnesumkārba acīmredzami ir izmirstoša šķirne, un tā ir bijusi jau ilgu laiku. Tomēr joprojām ir dīvaini dzirdēt, ka autoražotāji atklāti apgalvo, ka manuālā pārnesumkārba būtībā ir mirusi. Tas arī piešķir perspektīvu BMW pašreizējai manuālo pārnesumkārbu ražai. Protams, M3 manuālā pārnesumkārba nav pārāk laba lietošanā, bet tā vismaz pastāv. Turklāt jaunais BMW M2 tiks piedāvāts ar manuālo pārnesumkārbu, kas palīdzēs iepriecināt entuziastu klientu bāzi, un BMW strādā pie 3.0 CSL atdzimšanas, kam būs tikai manuālā pārnesumkārba. Tāpēc izbaudiet BMW kloķveida pārnesumkārbas, kamēr tās ir, jo tās vairs ilgi neturpināsies.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru