Šo 1995. gada BMW M3 GT var iegādāties par 118 000 ASV dolāru.

90. gadu vidū BMW vēlējās startēt sacīkstēs ar E36 M3, taču bija nepieciešams to homologēt FIA un IMSA GT sacīkšu sērijām. Tā radās BMW M3 GT (E36). Sākotnēji Ziemeļamerikā tika pārdoti tikai 356 automobiļi, bet Apvienotajā Karalistē vēl mazāk – 50 vienības. E36 M3 GT ir viens no retākajiem jebkad ražotajiem BMW automobiļiem, un laika gaitā tas kļuva par automobiļu ikonu. Visi BMW M3 GT modeļi tika krāsoti tikai britu sacīkšu zaļā krāsā. Tagad Apvienotajā Karalistē tiek pārdots 13. numurs, un eBay piedāvājuma cena ir 90 000 sterliņu mārciņu (aptuveni 118 000 ASV dolāru). Šī konkrētā E36 M3 GT odometra rādītājos ir 129 000 jūdžu (~207 605 km), un līdz šim to ir lietojuši seši īpašnieki. Tam ir visi attiecīgie dokumenti un kvītis, un tas ir aprīkots arī ar izsekotāju.

BMW M3 GT E36 20 830x553

BMW M3 GT (Eiropas specifikācijas)

E36 BMW M3 GT ir aprīkots ar 3,0 litru S50 sešcilindru dzinēju ar 295 zirgspēkiem salīdzinājumā ar standarta automašīnas 282 zirgspēkiem. Tam ir piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba un aizmugurējo riteņu piedziņa, kā to iecerējuši M dievi, kā arī “nogalinošs” aizmugurējais spārns. Tas tika izstrādāts arī kā homologācijas automobilis, lai BMW varētu piedalīties sacīkstēs, tātad tas ir īsts autovadītāja auto. GT vajadzībām E36 M3 tika izmantoti daži materiāli, lai padarītu to vieglāku, pievienota aerodinamika un papildu jauda. Tomēr iekšpuse ir ievērojami citādāka – jauni sēdekļi, kas izskatās lieliski, oglekļa šķiedras apdare un dažas foršas “BMW Motorsport International” emblēmas.

BMW E36 M3 GT 27 830x553

Tas ir par aptuveni 30 kilogramiem vieglāks par parasto M3, tam ir eļļas sūknis, jauni sadales vārpstiņi un citāds ECU regulējums, kas tam deva tikai nedaudz lielāku jaudu, bet padarīja to labāk griezties un labāk darboties trasē. No ārpuses GT patiešām vislabāk atšķirama pēc atšķirīgā priekšējā sadalītāja, bet citādi tas izskatās apmēram tāpat kā standarta E36 M3. Automašīnas durvis bija izgatavotas no alumīnija, un salons bija ietērpts Meksikas zaļā Nappa ādā.

BMW E36 M3 GT modelim piešķīra arī unikālu riteņu disku komplektu – 17×7,5 priekšējos un 17×8,5 aizmugurējos kaltos riteņus, kas aprīkoti ar 235/40 riepām. Lieki piebilst, ka šis ir BMW, uz kuru vērts pievērst uzmanību, īpaši, ja vēlaties veidot vai papildināt savu reto automobiļu kolekciju. Un cenas, visticamāk, drīzumā nesamazināsies. Ja vispār kādreiz.

[Foto: BMW Rumānija un BMW Classic] [Stāsts caur CarScoops]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru