Tā ir gandrīz dīvaina sajūta, ka ražošanā ir vēl viens īsts BMW CSL modelis. Kopš pēdējā CSL modeļa – leģendārā E46 M3 CSL, kas debitēja 2003. gadā, kad es vēl mācījos vidusskolā, – ir pagājuši 19 gadi. Tāpēc tas joprojām ir neliels šoks atkal redzēt pilnīgi jaunu CSL modeli. Tomēr tagad, kad tas ir klāt, es domāju, ka vislabāk būtu atskatīties uz visiem iepriekšējiem CSL modeļiem šo gadu laikā. Ņemot vērā, ka ir tikai trīs modeļi, kas aptver vairākus gadu desmitus, katrs no tiem ir nozīmīga BMW vēstures daļa.
BMW 3.0 CSL
Sāksim ar oriģinālu. 1972. gada BMW 3.0 CSL, tāpat kā visi vecie lieliskie Bimmers, tika būvēts kā homologācijas automašīna, lai BMW to varētu izmantot sacīkstēs. Eiropas apvidus automobiļu čempionātā BMW bija jāpārdod 3.0 CSL kā autošosejas auto, lai tas varētu piedalīties sacensībās. Tā tas arī notika, jo BMW 3.0 CS tika uzlabots. Tolaik “CSL” nozīmēja “Coupe Sport Light”, bet tagad tas nozīmē “Competition Sport Light”.
3.0 CSL darbināja, kā jūs jau nojautāt, 3,0 litru rindu sešcilindru dzinējs. Tas bija dabiski uzpūtējs, ar aptuveni 206 zirgspēkiem un 211 ZS griezes momentu, un tas bija savienots ar četru pakāpju manuālo pārnesumkārbu. To ražoja arī ALPINA, tāpēc arī ALPINA riteņi un pārslēgšanas svira. Līdz pat šai dienai 3.0 CSL ir viens no visskaistākajiem automobiļiem, kādus BMW jebkad ir ražojis, un tas noteikti ir visskaistākais CSL vēsturē.
E46 M3 CSL
E46 M3 CSL
Šis ir slavenākais no trijotnes, jo tieši tas tika demonstrēts raidījumā Top Gear, un Džeremijs Klārksons par to sajūsminājās. Tas bija arī visskandalozākais automobilis, kādu BMW tolaik bija radījis. Tas bija pirmais BMW automobilis, kam tika izmantots oglekļa šķiedras jumts, tam bija asimetriska gaisa ieplūdes atvere priekšējā bamperī, satriecošs oglekļa šķiedras ieplūdes kolektors un novatoriska SMG automātiskā-manuālā pārnesumkārba. Tā 3,2 litru dabiski iesmidzināmais 3,2 litru iekšdedzes sešcilindru dzinējs attīstīja 360 ZS un 273 ZS griezes momentu.
E46 M3 CSL tiek uzskatīts par visu laiku vislabāk braucošo BMW. Tā stūrēšana, šasijas līdzsvars, precizitāte un motora troksnis tolaik un arī šodien padara to par dzīvespriecīgu. Tas pat joprojām izskatās neticami. M3 CSL vienīgais reālais mīnuss ir tā nomācošā SMG pārnesumkārba, kas šajā modernajā ātrgaitas automātu laikmetā patiešām šķiet novecojusi. Tomēr tas joprojām ir visu BMW automobiļu vadāmības etalons, un tas pārspēja BMW rekordu Nirburgringā, veicot apli ar laiku 7:50 minūtes.
G82 M4 CSL
Tagad šis jaunais automobilis – G82 M4 CSL. Tas ir visekstrēmākais no visiem, taču patiesībā tas nav visekstrēmākais CSL. Piemēram, 3.0 CSL virsbūves paneļiem faktiski bija plānāks metāls, perspex aizmugurējie logi un masīvs aizmugurējais spārns. Taču šis jaunais CSL noteikti ir jaudīgākais, jo tā 3,0 litru divkāršais turbopūtes iekšdedzes sešcilindru dzinējs ar 543 zirgspēkiem (550 ZS) un 479 ZS griezes momentu. Tam ir tikai astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba, taču to var uzskatīt par uzlabojumu salīdzinājumā ar M3 CSL SMG.
G82 M4 CSL, tāpat kā iepriekšējais M3 CSL, laboja BMW apļa rekordu “Ringā”, uzrādot laiku 7:20,2, tādējādi iznīcinot 19 gadus vecā M3 CSL rekordu. Protams, mēs vēl neesam braukuši ar M4 CSL, taču, ņemot vērā to, cik labs ir M4 Competition, tas ir gatavs kļūt par izcilu vadītāja auto. Mēs nevaram vien sagaidīt, kad varēsim ar to braukt un pārliecināties, vai tas pieder šai neticamajai kompānijai.