Ar ko jūs aizstātu BMW 1M?

Šis ir dīvains laiks lietotu automašīnu tirgū. Parasti automašīnas tiek uzskatītas par sliktiem ieguldījumiem, jo to vērtība samazinās uzreiz pēc to saņemšanas un pakāpeniski samazinās. Tomēr pēdējo pāris gadu laikā vairāku iemeslu dēļ ir noticis pretējais. Neatkarīgi no iemesliem lietoto automobiļu tirgus ir strauji palielinājies, un lietotu automobiļu vērtība ir strauji pieaugusi. Īpaši tas attiecas uz īpašiem, kolekcionējamiem sporta automobiļiem, kuru vērtība šobrīd ir lielāka nekā jebkad agrāk. Viens no šādiem automobiļiem ir BMW 1M, kura pārdošanas cenas lietoto automobiļu tirgū ir rekordlielas.

Tomēr BMW 1M īpašnieki ir īpaša grupa. Tikai 983 1M jebkad nonāca Amerikā, kas padara viņus par ekskluzīvu īpašnieku grupu. Un, tā kā 1M ir tik īpašs, unikāls automobilis BMW M vēsturē, tā īpašnieki nevēlas no tā atteikties, ja vien tas nav paredzēts kādam īpašam nolūkam. Tātad šajā trakajā tirgū – tirgū, kurā 1M īpašnieki varētu nopelnīt vairāk nekā divkāršu savu sākotnējo ieguldījumu, – ja viņi gatavojas pārdot, ar ko viņi varētu to aizstāt. Tam jābūt arī kaut kam īpašam, jo 1M īpašnieki neies to pārdot tikai tāpēc, lai varētu iegādāties parastu BMW M4 vai ko līdzīgu.

Nesen BMW 1M tika pārdots Bring-A-Trailer par 116 000 ASV dolāru, tāpēc mēs izmantosim 100 000 ASV dolāru kā etalonu tam, ko īpašnieks varētu saņemt par savu 1M. Tas ir labākais scenārijs, un ne katrs par savu 1M saņems sešciparu summu, taču BAT pārdošana noteica latiņu, tāpēc mēs izmantosim šo cenu. Apskatīsim dažas īpašas mašīnas, ko var iegādāties par aptuveni šādu summu.

BMW M2 CS

bmw m2 cs review 00 830x467

Tas ir visdabiskākais BMW 1M aizstājējs, jo ir ļoti līdzīgs. Tā ir ne tikai BMW mazākā kupeja M versija, bet arī ierobežotas sērijas, īpaši īpašs BMW, kas ir vēl izcilāks braukšanas ziņā nekā gandrīz jebkurš cits pēdējā laika BMW. Turklāt tam ir pieejams sešcilindru dzinējs, sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba (M2 CS ir pieejama DCT) un aizmugurējo riteņu piedziņa. Tomēr tas ir lielāks, smagāks, tehniskāki aprīkots, un tam nav 1M hidrauliskās stūres sistēmas.

Šobrīd jūs varat atrast M2 CS par aptuveni 100 000 ASV dolāru, plus vai mīnus pāris tūkstoši, ar gandrīz jebkuru jūdzēm uz tiem. Tomēr M2 CS tika ražots lielākā skaitā nekā 1M, un tam nav 1M īpašā rakstura vai stāsta. Pēdējais tika uzbūvēts no atlikumiem, izmantojot Z4 dzinēju un E92 M3 detaļas, un tomēr ar to braukšana bija absolūti izcila. M2 CS bija pieejama vismodernākā BMW M pieejamā tehnika, tāpēc tā lieliskums nav nekāds pārsteigums. Es redzu, ka 1M klienti vēlas M2 CS, bet, visticamāk, viņi vienkārši paturēs savu auto, jo tas būtībā ir tas pats, tikai īpašāks.

BMW M4 CSL

2023 bmw m4 csl spy shots 00 830x830

Fotogrāfijas, ko nodrošina instagram.com/wilcoblok

Šis ir vairāk nezināms. Lai gan mēs esam diezgan pārliecināti par to, ka zinām par gaidāmo M4 CSL, nekas vēl nav apstiprināts. Tātad neviens īsti nezina, kas tieši tas būs. Tomēr mēs zinām, ka tas būs ierobežotas sērijas, uz trasi orientēts, īpaši īpašs BMW M4. Tas būs arī pēdējais šāda veida modelis, jo maz ticams, ka pēc tā mēs kādreiz redzēsim tikai iekšdedzes CSL modeli. Tas arī gandrīz noteikti būs sensacionāli braucams, jo jau standarta M4 ir lielisks, un BMW M nodaļa ir paveikusi brīnumus ar saviem pēdējiem CS modeļiem.

Tomēr M4 CSL, visticamāk, būs tikai automobilis, un tam joprojām būs ļoti pretrunīgi vērtētais režģis. BMW 1M īpašniekiem jau tagad ir kaut kas ļoti iekārojams, un nav skaidrs, cik labi jaunā M4 deguns laika gaitā novecos. Vai tas kaitēs automobiļa vērtībai nākamajā desmitgadē? Tas vēl nav zināms. Turklāt, lai cik lielisks tas arī nebūtu, M4 CSL nebūs tādas tīrības kā 1M. Vecajā automašīnā tiek izmantota hidrauliskā stūres iekārta, īsta sešpakāpju manuālā pārnesumkārba bez apgriezienu saskaņošanas, un tajā nav modernas aerodinamikas. Tā ir vienkārši vecmodīga braukšana, kas M4 CSL nebūs.

Porsche Cayman GT4

No visām automašīnām, ar kurām 1M īpašnieki varētu aizstāt savas automašīnas, šī, iespējams, ir labākā izvēle. Tas ne tikai ir pazīstams (atšķirībā no nezināmā M4 CSL), bet arī pašlaik vēl ir pārdošanā, tāpēc tas vēl nav cietis no trakā tirgus lēciena, kas piemīt lietotam automobilim, piemēram, M2 CS. Jāatzīst, ka šobrīd ir gandrīz neiespējami saņemt piešķīrumu, bet, ja jums izdodas to iegūt, iespējams, tas ir labākais 1M aizstājējs, kādu jūs atradīsiet.

Pirmkārt, tas ir fantastiski braucams. Cayman GT4 ar vidējā izmēra dzinēju izmanto jau tā izcilo Cayman pakotni, pievieno 911 GT3 balstiekārtas elementus, GT3 4,0 litru dabiski apgrūtināto plakano sešcilindru dzinēju, ir aprīkots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un absolūti sagrauj gandrīz visus jaunos automobiļus braukšanas un stūres sajūtas ziņā. Tas ir viens no labākajiem braukšanas automobiļiem uz planētas. Tas ir arī pavisam īpašs, jo to ir grūti dabūt, un tas ir pēdējais šāda veida auto, jo nākamās paaudzes Cayman būs elektriskais. Nekad vairs nebūs dabiski aμsūknējama plakana sešnieka dzinēja Cayman.

Jā, tas ir dārgs – sākot ar 101 000 ASV dolāru, un, pateicoties Porsche bēdīgi slavenajām opciju izmaksām, tā cena strauji pieaugs līdz 120 000 ASV dolāru, taču no šī brīža tā tikai pieaugs. Tas ne tikai nodrošinās braukšanas pieredzi, kas būs līdzvērtīga vai pat pārāka par 1M, bet tā vērtība pieaugs tikpat labi, ja ne vēl labāk.

C8 Corvette Z06

2023 Chevrolet Corvette Z06

Es to pieminēju Horatiu mūsu diskusijas laikā par šo tēmu, un viņš par mani pasmējās. BMW īpašnieki parasti nevēlas Corvettes, un, neraugoties uz to, ka man patīk C8 Corvette, es to savā ziņā saprotu. Tomēr īstiem automobiļu entuziastiem nevajadzētu noraidīt gaidāmo Z06 no rokas. Gaidāmā Corvette Z06, visticamāk, maksās gandrīz 100 000 ASV dolāru, un, kad tā tiks izlaista tirgū, tā būs vidējas jaudas superauto ar dabiski izplūstošu plakanu kloķvārpstu V8 ar 670 zirgspēkiem un 8 600 apgriezieniem minūtē. Tam būs arī trasei paredzēta balstiekārta. Šis dzinējs, starp citu, ir ģeniāls sasniegums un īsts mūsdienu dzinēja konstrukcijas brīnums.

Esmu braucis ar C8 Corvette Z51, un tas ir daudz patīkamāks auto nekā daži M automobiļi, kas ir pārdošanā. Tāpēc es varu tikai iedomāties, cik labs būs jaunais Z06. Jāatzīst, ka īstermiņā Corvettes vērtība īstermiņā nav īpaši laba, tāpēc Z06 sākotnēji varētu nebūt lielisks ieguldījums. Tomēr, gadiem ejot, Vette parasti kļūst ļoti iekārojamas, īpaši Corvette nelabvēļu vidū. Turklāt šis jaunais Z06 būs pirmais Corvette ar plakano kloķvārpstu un pirmais GM produkts, kurā izmantots šis pilnīgi jaunais dzinējs. Ņemot vērā, ka Vette nākotnē gaidāma elektrifikācija, tā varētu būt laba ideja.

Nepārdodiet

Šī ir vēl viena iespēja – nepārdodiet to. BMW 1M ir īpašs mazs BMW vēstures gabaliņš, īss skunkworks trakuma paraugs, ko mēs, visticamāk, nekad vairs neredzēsim. Tas ir fantastiski braucams, izskatās forši un ir pat retāks par dažiem īpaši retiem eksotiskiem automobiļiem. Daudziem īpašniekiem nekas cits nepietiks, un to ir viegli saprast. Tomēr mēs esam atvērti ieteikumiem, tāpēc, ja jums nāk prātā kaut kas īpašs, kas varētu aizstāt 1M, dariet mums zināmu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru