BMW M4 CS Cenas – Ar ko tas ir īpašs?

G82 BMW M4 CSL noteikti izraisa lielu satraukumu. Tas ir pilnīgi loģiski, jo tas ir ārkārtīgi jaudīgs un īpaši ekskluzīvs BMW. Kas ir interesanti – jo tāds pats entuziasms netika izrādīts par BMW M4 CS, kad tas tika prezentēts 2019. gadā. Neskatoties uz to, ka tam ir daudz to pašu pārdošanas punktu – mazāks svars, palielināta jauda un aizgūtas detaļas, piemēram, motora pārsegs un bagāžnieks no sacīkšu cienīgā M4 GTS -, tas tā arī neiegūst tādu “hallo car” statusu, kādu jau ir ieguvis M4 CSL.

Tā vietā liela daļa no F82 M4 CS viedokļa, šķiet, bija saistīta ar to, ka trūkst īstas bezatslēgas iebraukšanas sistēmas un ka nav kur atpūsties, kad automašīna tiek sūtīta pagriezienā. Patiesībā viens no Car and Driver autoriem atsaucās uz Džoni Mičellu, gudri atzīmējot: “Tu nezini, ko tu iegūsti, kamēr tas nav pazudis”. Iespējams, tā ir taisnība, taču M4 CS nav tikai vēl viens liels dzeltens taksometrs.

Ar ko BMW M4 CS ir īpašs?

BMW M4 CS test drive 35 830x553

BMW M4 CS ir daudz uzlabojumu salīdzinājumā ar parasto M4. No ārpuses uzreiz atpazīstamie riteņu diski uzreiz atšķir M4 CS no citiem M4. Staggered, 19 un 20 collu Style 763M riteņu diski varēja tikt apvilkti arī ar īpaši lipīgām Michelin Sport Cup 2 riepām, kas bija īpaši izstrādātas lielākajam M4 GTS brālim. Un, lai gan, ja nolemsiet tās izmantot uz ielas, iespējams, nobrauksiet tikai pāris tūkstošus kilometru, tas varētu atmaksāties, rēķinot smaidus uz galonu.

BMW M4 CS test drive 16 830x553

Papildu BMW M4 CS eksterjera elementi ietver agresīvi ventilējamu motora pārsegu. Tas ir izgatavots no oglekļa šķiedras, tāpat arī bagāžnieks, jumts, kā arī izteiksmīgais priekšējais sadalītājs un aizmugurējais lāpstiņas atloks. Arī interjers ir patiesi unikāla vieta. Vispirms jūs strādājat ar manuālu, vienas zonas klimata kontroli. Un nav roku balstu, lai atbrīvotos no svara un autovadītājam būtu tik neērti, ka viņš brauc ātrāk – tādējādi uzlabojot apļa laiku. Visur ir oglekļa šķiedra, tostarp unikāli durvju paneļi, kas aprīkoti ar vilkšanas siksnām, lai (atkal) nomestu dažus kilogramus. Daļu no šī svara, bez šaubām, ir ieguvis apaļais, septiņpadsmit pēdas biezais, ar Alkantaru apvilktais stūres rats.

Protams, M4 CS ir arī šasijas un dzinēja regulēšanas darbi. Tas nesaņem M4 GTS ūdens iesmidzināšanas sistēmu, taču tā jauda ir palielināta līdz 454 zirgspēkiem. Tas ir par 10 zirgspēkiem vairāk nekā M4 Competition. Vēl iespaidīgāks ir griezes momenta lēciens līdz 442 jūdzes, kas ir par gandrīz 40 mārciņām lielāks griezes moments nekā mazākajam. Apvienojumā ar apgalvoto CS svara samazinājumu par 70 mārciņām, tas ir par četrpadsmit sekundēm ātrāks Nirburgringas Nordšleifes trasē. Tātad M4 CS ir brīnišķīgs piemērs tam, kas ir kas lielāks nekā tikai tā sastāvdaļu summa.

F82 BMW M4 CS cenas – tagad, tad un viss pa vidu

Līdz šim es jūs droši vien esmu pārliecinājis, ka BMW M4 CS ir patiešām īpašs automobilis. Taču tas tā varētu nebūt, ja jūs to pirktu jaunu, par kuru jāmaksā ievērojama prēmija salīdzinājumā ar virspusēji ļoti līdzīgo M4 Competition. Bāzes CEN bija 104 095 ASV dolāri un sīkākas summas, kas ir par gandrīz 34 000 ASV dolāru vairāk nekā bāzes automašīnai. Un tas bija, pirms dīleri sāka tos iegādāties, dažkārt ievērojami sadārdzinot un kā minimums aprīkojot ar dārgām (un, iespējams, nevajadzīgām) oglekļa-keramikas bremzēm.

Tāpēc M4 CS bieži vien atradās dīleru salonos, līdz galu galā tika pārdots tuvākajam solītājam. Ievērojami augstākas cenas dēļ potenciālie pircēji bieži vien saņēma lielas atlaides papildus jau tā bagātīgajām atlaidēm. Tas prasīja zināmu laiku, bet līdz ar jaunā G82 M4 CSL izziņošanu, kā arī augošo inflāciju un karsto tirgu F82 M4 CS beidzot sāka atzīt par tādu dārgakmeni, kāds tas ir.

Ar retiem izņēmumiem M4 CS tiek tirgots daudz augstākā līmenī nekā salīdzināms konkurentu paraugs. Un, kā redzams burtiski ikviena speciālā izdevuma vai ierobežotas sērijas BMW M produkta gadījumā, tie arī turpmāk gadu gaitā saglabās savu vērtību – ievērojami labāk nekā to zemāka līmeņa modeļi. Nesen esam redzējuši, ka M4 CS modeļi ar 10 000 līdz 20 000 nobraukumu pārdod pat par 80 000-90 000 ASV dolāru.

Kāds ir secinājums? Ja vēlaties iegādāties M4 – CS tagad ir piedāvājums, ko tas nespēja piedāvāt, kad bija jauns. F82 M4 ir brīnišķīgs braukšanas stils, un CS ir labākais no labākajiem, iegūstot gandrīz visas M4 GTS priekšrocības bez trūkumiem, kas saistīti ar to, ka tas ir burtiski sacīkšu auto. Tas nebūs lētākais, bet laika gaitā tas būs par tūkstošiem vērtīgāks nekā zemākās apdares automašīnas. Turklāt tas ir aprīkots ar riepām, kas ļauj pienācīgi pievadīt jaudu, tāpēc “burnouti” kļūst nevis obligāti, bet gan pēc izvēles.

Tikai nemeklējiet vietu, kur atpūsties – tas drīzāk ir gredzenveida taksometrs, nevis liels dzeltens.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru