Cik maksā lietots BMW M4 GTS un vai 2022. gadā jums vajadzētu to iegādāties?

Es joprojām atceros BMW M4 GTS prezentāciju 2016. gadā. Patiesībā tas bija mazliet mulsinoši. Tas bija ne tikai nepiedienīgi dārgs M4 modelim – jauns tas maksāja aptuveni 134 000 ASV dolāru, kas ir gandrīz divreiz vairāk par M4 bāzes cenu, – bet arī tas bija aprīkots ar jaunām un interesantām tehnoloģijām, ko neviens līdz šim nebija redzējis autotransportlīdzeklī. Tagad, sešus gadus vēlāk, cik maksā M4 GTS un vai ir vērts to iegādāties?

Kas ir BMW M4 GTS?

Vispirms sāksim ar to, kas ir BMW M4 GTS. Lai izveidotu GTS, BMW paņēma standarta M4, izjauca to un atkal uzbūvēja ar labākām detaļām. Standarta balstiekārta tika aizstāta ar manuāli regulējamiem spolēkļiem, lielākā daļa salona tika izjaukta un aizstāta ar oglekļa šķiedras gabaliem, tam tika uzstādīts apgāšanās būris, regulējama aerodinamika, lai noturētu 747 lidmašīnu uz zemes, un dzinējam pat tika izmantota ūdens iesmidzināšana.

BMW M4 GTS test drive review 120 750x500

Pēdējā daļa bija virsrakstu zādzība. Ūdens iesmidzināšana nebija uzstādīta nevienam citam autovadītājam pasaulē, un kopš tā laika tā nav uzstādīta nevienam citam autovadītājam. Tiesa, ne velti, jo ūdens iesmidzināšana ir dārgs un pārāk sarežģīts veids, kā palielināt jaudu, iesmidzinot smalku ūdens migliņu sadegšanas kamerā un tādējādi pazeminot degvielas padeves temperatūru. Šī zemākā pieplūdes temperatūra ļauj palielināt turbopūtes jaudu, neradot dzinēja klauvēšanas risku. Tāpēc, lai gan tas ir gudrs, tas ir mazliet nevajadzīgs, un BMW jaunajos G80 paaudzes M3 un M4 modeļos ir izmantojuši efektīvākus veidus, kā palielināt jaudu bez tā.

Tomēr tas joprojām bija tehniski aizraujošs, un tas intriģēja smadzeņu auto entuziastus, kuriem patika neparastas, bet gudras tehnoloģijas. Tāpēc, lai gan M4 GTS bija tikai nedaudz ātrāks par standarta M4 un ne ātrāks par konkurentiem savā cenu kategorijā, bija daudz fanu, kas vēlējās šādu modeli tikai tā intrigas dēļ.

Pats dzinējs joprojām bija 3,0 litru S55 ar dubulto turbopūtes sistēmu, kas ar ūdens iesmidzināšanu nodrošināja 493 ZS un 443 ZS griezes momentu. Tas bija savienots tikai ar septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu un darbināja tikai aizmugurējos riteņus. Lai gan tas bija ātrs, līdz 60 mph paātrinās aptuveni 3,4 sekundēs, tas nebija Porsche 911 GT3 ātrs, īpaši trasē.

BMW M4 GTS test drive review 128 750x500

Tomēr tīra jauda un veiktspēja nebija BMW M4 GTS galvenie mērķi. BMW vēlējās radīt īstu autovadītāja automobili, kas būtu jautrāks un saistošāks nekā jebkurš cits M automobilis. Tomēr rezultāti bija mazliet dažādi. Atsauksmes bija visdažādākās: daži apgalvoja, ka tas ir pārāk stīvs, citi, ka tas ir paviršs salīdzinājumā ar GT3, bet daži apgalvoja, ka tas ir vienkārši izcils. Tolaik šķita, ka tas ir pareizi jānoregulē, lai būtu jautrs.

Ja kāds veltīja laiku, lai iestatītu manuāli regulējamo balstiekārtu, kas ļāva pielāgot augstumu un amortizāciju, kā arī aerodinamiku, šķita, ka tas ir patiešām lieliski braucams auto. Tomēr, ja tā tika iestatīta nepareizi, tā sabruka. Auto maniakiem šādas lietas patiks, jo ķerties pie tā, kamēr neatradīs “Goldilocks” iestatījumu, ir daļa no jautrības. Tomēr tiem, kas pieraduši pie tādiem automobiļiem kā 911 GT3, kuros tikai iekāpj, un jau no atslēgas pagriešanas viss ir perfekti, tas nepatika un, visticamāk, nepatiks joprojām.

Cik tās maksā tagad?

Šobrīd Amerikas Savienotajās Valstīs par 90 000-100 000 ASV dolāru (plus mīnus pāris tūkstoši dolāru atkarībā no stāvokļa) var iegādāties BMW M4 GTS ar ļoti labu nobraukumu un ļoti labā stāvoklī. Tas ir aptuveni 30-40% cenas samazinājums, kas, pēc papīra, padara to par labu pirkumu jau šobrīd. BMW M4 GTS bija ļoti ierobežots modelis – tikai 300 eksemplāru tika pārdoti ASV un tikai 700 eksemplāru visā pasaulē, turklāt tikai 2016. gadā. Tas padara to par vēl izdevīgāku piedāvājumu.

Turklāt par šo naudu jūs iegūsiet daudz automobiļu. Tas ir gandrīz 500 zirgspēku jaudīgs aizmugurējo riteņu piedziņas veiktspējas kupeja ar tonnām oglekļa šķiedras detaļu, regulējamu piekari un regulējamu aerodinamisko sistēmu. Lietots tāda paša laikmeta 911 GT3 maksās vismaz par 30 000-40 000 dolāru dārgāk.

Vai jums vajadzētu to iegādāties?

Šī ir interesanta automašīna, kuras iegādi ir vērts apsvērt. Ir daži iemesli, kāpēc tas šķiet laba ideja, bet ir arī daži iemesli, kas liecina par pretējo. No vienas puses, BMW M4 GTS ir ļoti īpašs, ierobežotas sērijas automobilis, kas ir tikai nedaudziem cilvēkiem pasaulē. Tas ir arī hardcore, uz trasi orientēts, veiktspējas BMW M automobilis, kuru var būt ļoti jautri vadīt, ja tas ir atbilstoši noregulēts. Apvienojot šos faktus, šķiet, ka M4 GTS ir lielisks investora automobilis, jo ierobežotas sērijas BMW cenas pēdējā laikā ir strauji pieaugušas, vienlaikus tas ir arī jautra rotaļlieta, kamēr esat tā īpašnieks.

Tomēr, no otras puses, M4 GTS nebija tik iecienīts, kad tas bija jauns, un tas varētu mazināt tā iekārojamību tirgū. Arī tā ūdens iesmidzināšanas sistēma bija mazliet pārlieku sarežģīta un tuvākajā nākotnē varēja radīt zināmu neuzticamību, kas potenciālos klientus varētu atbaidīt.

Es domāju, ka ir vairāk iemeslu, kāpēc to iegādāties, nekā nepirkt, jo šobrīd gandrīz nav iespējams kļūdīties, iegādājoties jebkura veida ierobežotas sērijas BMW, taču M4 GTS ir tik dīvains auto, ka es vēl nejūtos ērti, automātiski piešķirot tam labas pirkšanas zīmi. Tomēr viens ir skaidrs, ka, ņemot vērā tā pašreizējo vērtību, to noteikti ir vērts apskatīt.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru