BMW izgatavoja slepeno E60 M5 CSL, un tas bija traks

Lielākā daļa BMW fanu mīl E60 paaudzes M5, jo tam ir ātrs, F1 izteiksmē strādājošs V10 dzinējs. Standarta versijā tas attīstīja 500 zirgspēku jaudu un apgriezienus līdz 8250 apgr./min, padarot to par vienu no aizraujošākajiem ceļu automobiļu dzinējiem, kāds jebkad radīts. Tomēr savulaik BMW M nolēma izmēģināt izveidot vēl trakāku versiju – E60 M5 CSL.

Šajā jaunajā BMW M video, kurā demonstrēti daži no zīmola vēsturē slepenajiem M prototipiem, kas nekad nav izgājuši prototipa fāzi, mēs redzam E60 M5 CSL. Tas bija tikpat traks, kā jūs varētu iedomāties. No ārpuses tā M krāsā ieturētā livrejā tika godināta tā laika M5 25 gadu jubileja, un tas bija pirmais M5, kam bija oglekļa šķiedras jumts.

E60 M5 CSL pierāda, ka zem ādas tas būtu bijis absolūti foršs. 5,0 litru V10 motors ar dabisko izplūdes gāzi tika palielināts līdz 630 ZS (621 zirgspēks) ar maksimālo apgriezienu skaitu 8750 apgr./min. Tātad patiesībā ar masīvo 5,0 litru V10 motora apgriezienu skaits ir tuvāk 9000 apgr./min, nevis 8000 apgr./min. Pilnīgi traki. Tomēr kļūst vēl labāk. E60 M5 CSL bija pirmais automobilis, kurā tika izmantota Getrag septiņu pakāpju DCT (divsajūgu pārnesumkārba), kas vēlāk tika izmantota E92 M3 un citos turpmākajos M automobiļos, nevis smagnējā un apgrūtinošajā SMG pārnesumkārba.

E60 M5 CSL bija ne tikai vieglāks, asāks un jaudīgāks par standarta automobili, bet arī griezās kā 911 GT3, turklāt tas aizstāja sērijveida automobiļa slikto pārnesumkārbu ar daudz labāku. Ja E60 M5 CSL būtu izgājis prototipa stadiju un nonācis ražošanā, tas neapšaubāmi būtu bijis stilīgākais sedans pasaulē tajā laikā. Tik foršs, ka tas būtu noliedzis visas runas par tā izskatu.

 

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru