Jaunais BMW M5 uzfilmēts, testējot elektriskā režīmā pirms V8 ieslēgšanas

Concept XM bija jaunas ēras sākums, jo šis mežonīgi izstrādātais SUV iezīmēja BMW M pāreju uz elektrificētiem spēka agregātiem. Sērijveida modelis nonāks uz montāžas līnijas šā gada beigās, pirms M5 2024. gadā pārmantos to pašu PHEV konfigurāciju. Tikmēr veiktspējas sedans ir pieķerts izbraucam no testēšanas rūpnīcas (gandrīz) pilnīgā klusumā.

Jā, šķiet, ka smagi maskētais prototips pa šo rampu nobrauca tikai elektriskā režīmā. Skaņas, ko jūs dzirdat, rodas no lielām ziemas riepām, kas atsitās pret asfaltēto ceļu. Elektromotora virpuļošana ir dzirdama pirmajās sekundēs, pirms V8 ieslēdzas, kad M5 sasniedz lielāku ātrumu. Iespējams, ka attiecīgais iekšdedzes dzinējs ir jau sen apspriestais S68, kas debitē kopā ar XM.

2024 BMW M5 Hybrid 830x467

Divu turbo kompresoru iekšdedzes dzinējs sadarbosies ar e-motoru, lai nodrošinātu aptuveni 750 zirgspēku jaudu, kas atspoguļo Concept XM. Ieslēdzot benzīna dzinēju, var viegli sadzirdēt, ka tas ir iedarbināts, un, jāpiebilst, tas izklausās diezgan skaisti. Īpaši tas attiecas uz gadījumiem, kad supersēdans tiek pieķerts izstiepjam kājas uz Vācijas lauku ceļiem.

BMW M5 saglabās V8 dzinēju un pievienos elektrifikāciju

Zem motora pārsega, protams, ir V8 dzinējs, kura jauda X5 M un X6 M LCI modeļos varētu sasniegt 600 ZS. Saskaņā ar jaunākajiem ziņojumiem, lai samazinātu degvielas patēriņu un līdz ar to arī izmešu daudzumu, tajā tiks izmantots vieglais hibrīda piedziņas agregāts. BMW ir apņēmies saglabāt V8 dzinēju vismaz līdz 2030. gadam, tāpēc tā elektrifikācija ir vienīgais veids, kā ievērot stingros noteikumus.

Runājot par elektrisku nobraukumu, XM akumulatora enerģijas pietiek 80 kilometru (WLTP) jeb 30 jūdžu (EPA) nobraukumam. M5 varētu būt nedaudz lielāks darbības rādiuss, jo paredzams, ka sedans būs nedaudz vieglāks par SUV. Vārdu “vieglāks” mēs šeit lietojam brīvi, jo pašreizējais M5 jau ir smags automobilis, un tā elektrificētais aizstājējs palielinās tā apjomu. Vai tas varētu svērt vairāk nekā 2000 kg? Pilnīgi iespējams.

Nākamā 5. sērija debitēs 2023. gadā ar elektrisko i5, tāpēc BMW M5 vajadzētu nonākt 2024. gadā.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru