Mēs jau zinām, ka pašreizējā BMW 5. sērijas un M5 modeļa ražošana ir beigusies. Abi automobiļi ir bijuši diezgan labi, taču šobrīd tie jau ir mazliet novecojuši, lai gan M5 CS vēl aizvien rada virsrakstus. Un tomēr nākamgad mēs redzēsim, ka tiks atklāts un ražošanā nonāks jaunais G60 5. sērijas modelis, kam apmēram pēc gada sekos arī M5. Mēs vēl esam tālu no oficiālās atklāšanas, taču nesen satiksmē tika pamanīts pirmais M automobiļa prototips, kas tika testēts. (Mums nepieder šie spiegu fotoattēli, bet apskatiet tos šeit).
Pagaidām mēs nevaram pateikt, kāda būs tā pilnīgā ārējā apdare, jo virsbūve ir apvilkta ar neticami smagu kamuflāžas pārklājumu, lai nepieļautu ziņkārīgo acu skatienu iekļūšanu. Tomēr viena lieta, ko inženieri nevarēja noslēpt (patiesībā viņus piespieda likums), ir uzlīmes uz durvīm. Tās skaidri un gaiši norāda, ka šis ir “hibrīda testa transportlīdzeklis”. Tādējādi tas kalpo kā vislabākais iespējamais apstiprinājums tam, ka nākamais M5 saņems hibrīdiekārtu, lai gan BMW līdz šim par šo tēmu ir klusējis.
Pašreizējās paaudzes F90 M5
Tomēr pagaidām mēs precīzi nezinām, kāda veida piedziņa šeit ir redzama. Protams, mēs zinām, ka tam būs elektriskā piedziņa, bet kā ir ar iekšdedzes dzinēju? Vai tas būs V8? Vai tas būs sešcilindru dzinējs? Šobrīd mēs to vienkārši nezinām. Visticamāk, tas būs tas pats spēka agregāts, kas pēc BMW XM iznākšanas atradīsies zem BMW XM lokšņu metāla, un tas būs S68 twin-turbo V8 ar elektrisko asistentu, kas augstākā līmeņa modeļiem nodrošinās līdz pat 750 zirgspēku.
Jebkurā gadījumā, kad ir nepieciešams saglabāt dzinēja dzesēšanu un kontrolēt svaru, nav jāspēlē. Lai gan šis M5 prototips ir maskēts, priekšējā daļā ir daudz atvērtu līstīšu, kas nodrošina gaisa pieplūdi dzinēja nodalījumā. Turklāt bremžu diski izskatās milzīgi, un tie ir perforēti, radot iespaidu, ka tie spēj noturēt šā automobiļa svaru kontrolē. Un tas viņiem būs grūti, jo gaidāmais M5 ar hibrīda piedziņu un visu pārējo, visticamāk, iegūs nopietnu svaru.