E31 BMW M8: pirms 30 gadiem tas radīja 640 zirgspēkus

E31 BMW M8 prototips ir viens no vērtīgākajiem konceptautomobiļiem BMW portfolio. Tas ir ne tikai nenovērtējams prototips, bet arī viens no labākajiem BMW inženierijas sasniegumiem. Pagājušā gadsimta 90. gados leģendārais Pols Roše izstrādāja 6,1 litra V12 dzinēju ar dabisko izplūdes gāzi, ko nosauca par S70. Varenais V12 uzrādīja 549 ZS un 368 ZS griezes momentu, turklāt 90 procenti no griezes momenta bija pieejami jau pie 2000, kas ir iespaidīgi dabiskā izplūdes gāzu dzinējam.

640 ZS un 300 km/h

bmw m8 e31 16 830x553

Tātad šis dzinējs ir iedvesmojis E31 BMW M8 dzinēju. Tomēr 549 zirgspēku vietā E31 M8 saņēma 640 zirgspēkus un 650 Nm griezes momentu no 6,0 litru V12. Neticami skaitļi, ņemot vērā, ka prototips ir vairāk nekā 30 gadus vecs. Mūsdienās BMW jaudīgākais sērijveida sērijveida automobilis – M5 CS – sasniedz tikai 627 zirgspēkus.

e31 bmw m8 engine 4 830x553

Saskaņā ar mūsu avotiem McLaren V12 (modificēts S70) un M8 V12, visticamāk, konstruēja daudzi vieni un tie paši inženieri, tāpēc tam ir līdzīgs dizains un jauda, taču tas atšķiras tādās jomās kā kopējais garums, jo priekšā izvietotajam dzinējam ir horizontālas ieplūdes atveres, ja 8 ir vertikālas atveres, salīdzinot ar vertikālām atverēm automašīnai ar dzinēju vidū.

E31 BMW M8 prototips ir arī diezgan ātrs, un tas ir savienots ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Oficiāli skaitļi nav publicēti, taču BMW M apgalvo, ka tam vajadzētu būt ievērojami ātrākajam nekā 1992. gada BMW 850CSi 6,0 sekundes. Jūs varētu jautāt, kāds ir maksimālais ātrums? 300 km/h (198 mph).

Plaši gurni un daudz oglekļa šķiedras

Prototipam ir tie paši platie 850CSI gurni ar platas formas komplektu, kas pārveidots, lai nodrošinātu labāku bremžu dzesēšanu, un tiek uzskatīts, ka tas tiek izmantots arī gaisa novadīšanai kā līdzeklis aizmugurējā diferenciāļa dzesēšanai. Zem izliektajām riteņu arkām ir iedzīti 17 collu M Systems riteņu diski ar oglekļa šķiedras pārklājumu.

Mūsdienās svara samazināšana sporta automobiļos ir ļoti izplatīta parādība, taču 90. gadu sākumā tikai tādos automobiļos kā Ferrari F40 vai F50 vai pat Porsche 959 tika plaši izmantoti svara samazināšanas materiāli visā virsbūvē, lai maksimāli palielinātu veiktspēju. Konkrēti virsbūves paneļi, piemēram, durvis, arkas un cauruļvadi, ir izgatavoti no oglekļa šķiedru pastiprināta polimēra (CFRP), kas ir vieglāki par E31 standarta komponentiem.

Turklāt prototipam ir arī vieglās pleksi stiklplasta logu rāmji, kas, kā norāda BMW, ir ļoti līdzīgi pašreizējā E92 M3 GT modeļa logu rāmjiem. BMW no CFRP ir izgatavojis pat motora pārsegu ar lielu ieplūdes atveri dzinēja nodalījuma priekšpusē un centrālajā daļā. Viņi pat ir piestrādājuši, lai uzstādītu specializētus priekšējos lukturus, kas ir vieglāki par E31 standarta priekšējiem lukturiem, ar pārveidotām funkcijām, lai priekšējie lukturi ar zibspuldzi darbotos kā galvenais apgaismojums.

Unikāls interjers

Pārceļoties uz E31 M8 interjeru, ir vairākas ievērojamas izmaiņas salīdzinājumā ar standarta E31. Lielākā atšķirība ir B statniņa pievienošana M8 prototipam – kaut kas tāds, kas nav redzams citu 8. sērijas automobiļu tīrākajās līnijās. Kā jau bija gaidāms, B statnis (kopā ar rāmja durvīm) bija nepieciešams papildinājums, lai lielajam kupejam piešķirtu papildu stingrību un novērstu dabisko tendenci kupeja virsbūvei lieces slodzes apstākļos.

Citi interjera uzlabojumi ietver arī sēdekļus ar spēcīgiem stiprinājumiem, lai noturētu pasažierus savā vietā, kā arī samazinātu svaru, izmantojot sacīkšu sēdekļus. Lai saglabātu augstu saķeres līmeni salonā, BMW visu salonu ietērpa zamšādas segumā. Daļa mērinstrumentu paneļa tika pārveidota, uzstādot divus VDO ražotus spiediena mērinstrumentus un paneli ar manuālu klimata regulēšanas paneli. BMW aprīkoja salonu arī ar augstas izturības drošības jostu/krēslu komplektiem.

Tāpēc ir viegli saprast, kāpēc E31 M8, iespējams, bija lieliskākais M automobilis, kas nekad netika pārdots. Interesanta ziņa: BMWBLOG bija pirmais izdevums, kas publicēja jebkādas BMW E31 M8 fotogrāfijas. Un tas bija 2010. gadā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru