BMW X3 30i vs. X4 M40i – kuru iegādāties?

Tāpat kā daudzas citas lietas dzīvē, arī tēva dzīve ir saistīta ar stereotipiem. Tas, kā mēs ģērbjamies, ko sakām un, jā, ko vadām. Taču, runājot par braukšanu, BMW ir atbilde – X3 un X4. Ar šo “M lite” spēka agregātu es nolēmu savākt savu X3 xDrive30i un salīdzināt to ar X4 M40i. Es vairs neesmu foršs, bet vai šie automobiļi ir forši?

BMW X3 30i – jautra tēva mašīna

Man tā patīk tāda, kāda tā ir, bet tā nekad neaicinās tevi dejot. Nav šaubu, ka, ja BMW joprojām ražotu 3. sērijas universāļus, es būtu vienā no tiem. Bet viņi to nedara, jo tā vietā mēs visi pērkam SAV. Un tas ir labi, jo, ja man būtu bijis universālis, es būtu kļūdījies. Es būtu atguvis mazliet braukšanas prieka apmaiņā pret pusi praktiskuma.

Dzīvošana ar X3 ir prieks. Tajā ir viegli iekāpt un izkāpt, viegli iekraut aizmugurējā lūkā, viegli izsēdināt bērnus no aizmugurējā sēdekļa, un to ir viegli vadīt. Iespējams, es tikko aprakstīju braukšanas ierīci, taču X3 ir kas vairāk, un tas redzams arī pie stūres.

Stūrēšanas sajūta

Atceros, ka, gūstot sākotnējo braukšanas iespaidu par šo G01 X3 no aizdevēja, man uzreiz kļuva neērti par manu F30 335i. X3 bija daudz tiešāka stūrēšanas sajūta un atgriezeniskā saite, kā arī labi izsvērts pagrieziens. Tas bija kā dienā un naktī, un, lai gan F30 stūres problēmas ir labi dokumentētas, tās patiešām parādījās salīdzinājumā ar šo augsto un smagāko SAV. Jūs vienmēr jūtat šī automobiļa svaru, taču to joprojām ir iespējams stumt, pārāk nesūdzoties.

Dzinējs

F30 BMW 328i bija N20 četru cilindru dzinējs, un BMW to aizstāja ar manu X3 dzinēju B47. Man vienmēr ir paticis N20, taču šī B sērija ir gaismas gadus priekšā, jo ir daudz vienmērīgāka un klusāka, ar lielāku degvielas patēriņu. Tas ir pareizi noregulēts, un griezes momenta līknes treknā daļa ir pieejama tieši no brīvgaitas.

Jūs patiešām nevēlaties šo dzinēju izjaukt, taču jums tas arī nav nepieciešams, lai gūtu maksimālu labumu no tā. X4 (vai X3) ar M40i konfigurāciju ir gan ātrāks, gan aizraujošāks ar B58, bet es šaubos, vai tas patiešām ir vērts cenu piemaksu.

Izmērs

Ja iegādājaties SAV, jūs, iespējams, sagaidāt, ka tajā varēsiet pārvadāt dažādas lietas, un šajā ziņā man X3 ir ideāli piemērots izmērs. X5 ir kļuvis milzīgs, X7 ir kravas kuģis, un X1 būtībā ir garš MINI. Šis X3 ir īstais punkts.

Jums pieder viens no tiem, tāpēc jums tas noteikti patīk

Jā, es zinu. Bet ne viss ir varavīksne un saule. M40i digitālā mērinstrumentu paneļa fonts ir grūtāk salasāms, un abas automašīnas cieš no aizņemtā izkārtojuma. Tas izskatās forši, bet, lietojot to katru dienu, jaunums ātri apnīk. Tas sniedz jums daudz informācijas, un tā dizains dažkārt ir mulsinošs. Piemēram, kāpēc nobraukuma skaitītājs nav pieejams visu laiku? Man pietrūkst tradicionālo ciparnīcu, kas bija skaidrāk salasāmas, un es baidos no displeja, kad pienāks mans M3.

Manai meitai ļoti patīk pašreizējā BMW apkārtējais apgaismojums. Tā ir atsevišķa opcija, kas maksā 250 ASV dolāru. Problēma ir tāda, ka nevienā parkā nevarēju atrast nevienu automašīnu, kas būtu aprīkota ar šo ierīci, un pasūtīt šo automašīnu tobrīd nebija iespējams, tāpēc man nācās ņemt to, kas bija pieejams. BMW, es labprāt maksātu naudu, lai kaut kas tāds būtu standarta aprīkojumā. Nav jēgas piedāvāt tonnu opciju, kas pat nav pieejamas.

Apple CarPlay

Uzskatu, ka man diezgan labi padodas tehnoloģijas. Tad kāpēc ir tik grūti panākt, lai mans tālrunis pastāvīgi izveidotu savienojumu ar X3? Mūzika skan, tad neskan. Tālruņi darbojas, tad nedarbojas. Tam ir jābūt nevainojamam, un pirms 10 gadiem manā sākotnējā M3 tas patiesībā darbojās labāk. Es ceru, ka gan BMW, gan Apple to paveiks labāk.

X3 M40i spriedums

Vai esat kādreiz dažas stundas sēdējis savā ātrajā automašīnā un domājis: “Būtu labāk, ja tā būtu tikai mazliet klusāka, mīkstāka utt.”. Ar šo X3 jums nekad nevajadzēs to teikt. Tas visu dara labi, komfortabli un stilīgā iepakojumā.

Bet tā nekad neprasa: “Ei, vai gribi pagriezienu veikt ātrāk?” – kaut kas tāds vismaz reizi pa reizei būtu jādara katram BMW. Šajā ziņā tas nav “Ultimate Driving Machine”. Kopš kura laika jums ir jāpērk atbilstošs BMW apdares līmenis, lai gūtu atbilstošu braukšanas pieredzi? Kopš tagad.

Vai M emblēma palīdzēs?

BMW X4 M40i – Augsts Gran Coupe

Kupeja parasti ir skaistāka nekā sedans. Gran Coupē automobiļi šo stila tradīciju labi sadala. Kā tas izskaidro X4 bruņurupuča čaulas izskatu? Tas izmanto X3 lietderīgo telpu un samazina vietu galvas augstumam aizmugurējā sēdeklī (kopā ar bagāžnieku). Tā vietā jūs iegūstat patīkamu aizmugures daļas izliecienu, taču nav iespējams noslēpt tās izmērus. Un, ja X4 neizskatās labāk nekā X3, tad kāda jēga?

Diemžēl, līdzīgi kā G80 režģa gadījumā, tikai jūs varat izlemt, vai šī automobiļa izskats jums patīk vairāk nekā cits. Bet kā ir ar mehāniskiem iekšējiem elementiem, kas ir identiski?

Dzinējs

B58 pats par sevi ir tāds dārgakmens – tas pārņem N55 triepienu un tam virsū pievieno gluduma slāni. Kad atlaižat gāzi, X4 tas rada patīkamu rūkoņu un burbuļošanu. Tas arī padara šo 4000 kg smago SAV ātrāku, nekā tam ir tiesības būt, un, iespējams, vairāk, nekā jums nepieciešams. Arī degvielas patēriņš nav slikts, ņemot vērā, ka ir pieejami gandrīz 400 zirgi.

Tomēr man šeit ir tā pati problēma, kas man bija, kad braucu ar M340i – tas nav nekas īpašs. Nē, ja jūs varat iegādāties X4 M ar S58. Ja jums patīk braukt, tad jūs vienmēr apzināsieties, ka šie M Performance modeļi ir mīkstāki par saviem pilnpiedziņas M modeļiem. Varbūt tas nav nemaz tik slikti, M ir ciets. Taču tas ir paredzēts arī ērtai braukšanai ikdienā.

Es varu saprast, kāpēc BMW uz šiem automobiļiem uzliek M emblēmu, taču tā nav saistīta ar šiem augstas veiktspējas modeļiem. Tas ir vienkārši labākais standarta sērijas BMW, kādu var iegādāties.

Ja esat parakstījies uz ikmēneša maksājumiem par X4 M un blakus jums piebrauc X4 M40i, jūs varat nedaudz noslīdēt sēdeklī. Tie izskatās pietiekami līdzīgi, lai tikai uzticīgie patiešām pamanītu atšķirību. M Performance automašīnām ir daži metālkrāsas krāsas akcenti uz spoguļiem un priekšējām gaisa ieplūdes atverēm (BMW to dēvē par Cerium Grey), kā arī Shadowline apdare. Taču, ja iegādājaties parasto X4 un pasūtāt M Sport līniju, jūs iegūsiet ļoti līdzīgu izskatu.

Tāpēc BMW piešķīra jaunajam M3 tādu priekšpusi, kāda tā ir, lai palīdzētu atšķirt to no citiem mazāka izmēra brāļiem.

Interjers

Man šķiet pārsteidzoši, ka BMW patiešām var pāriet no izdevīgas pagraba apdares uz augstas klases aprīkojumu, kas ir gandrīz viens un tas pats automobilis. Šim X4 ir oglekļa šķiedras apdare, ambientais apgaismojums, SensaTec izšūtais instrumentu panelis un M stūres rats. Tā ir patiešām daudz patīkamāka vieta braukšanai salīdzinājumā ar X3.

Viena lieta, ko es teikšu, ir ādas sēdekļi – man tie ir bijuši visos BMW, bet savā X3 es izvēlējos SensaTec. Tekstūra ir gandrīz tāda pati, īpaši, ja izvēlaties melno ādu, to ir viegli tīrīt, un tā ir daudz izturīgāka. Svarīgi, ja jums ir mazulis.

Digitālā mērinstrumentu panelis ir arī šeit, tikai tagad jums ir pieejams īpaši foršs M burtu fonts. To ir grūtāk izlasīt no pirmā acu uzmetiena. Varbūt tas ir zaimojoši, bet es atbrīvotos no tahometra automātiskajos automobiļos šajā brīdī, kad mēs virzāmies uz elektrisko nākotni.

Vai M40i modeļiem ir vērts piemaksāt?

Jā, ar atrunu. Skatieties šīs iespējas. Starp manu pieklājīgi aprīkoto 30i un šo pilnībā aprīkoto M40i ir liela cenu starpība. Ar M40i ir patīkamāk braukt, bet vai tas ir par 20 000 dolāru labāks? Ja jums patiešām patīk braukt, tad X3 vai X4 M ir labāka izvēle par abiem, vienlaikus nezaudējot lietderību, kas padara šos automobiļus tik noderīgus.

Ja jums vienkārši ir nepieciešams SUV, kas ir vadāms labāk nekā jebkurš Toyota vai Chevy salīmēts modelis, 30i bāzes modelis ir atbilstošs.

Kur tagad ir manas New Balance čības?

Stāsts ar MachineWithSouls

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru