BMW X3 M40d Drag Races Macan, Y modelis: dīzeļdegviela, gāze, elektrība un elektrība

Vēl tikai vakar Carwow sacentās ar M240i pret Golf R un Civic Type R, un tagad tas ir atgriezies ar vēl vienu dragreisu, kurā piedalās BMW. Arī šis ir M Performance modelis, taču ievērojami atšķirīgs, jo tas ir SUV ar dīzeļdzinēju. Vācu luksusa zīmols ir viens no pēdējiem šajā nozarē, kas joprojām pārdod veiktspējas benzīna dzinēju, un X3 M40d ir šajā sarakstā.

Šī faceliftētā versija tika nostādīta pret Porsche Macan, kas pārstāv benzīna automobiļus, savukārt elektromobiļus portretēja Tesla Model Y. Lai gan visi trīs sver aptuveni vienādi – 2000 kilogramu (4400 mārciņu), jūs, iespējams, pārsteigs, ka elektromobilis nav smagākais no visiem. Tas ir tāpēc, ka BMW ir cūcīgākais no trijotnes, bet Zuffenhauzenes modelis ir visvieglākais. Tomēr Macan GTS versija ar 1 960 kg (4 321 mārciņa) joprojām ir diezgan smags krosovers.

Tā kā X3 M40d ir dīzeļdzinējs, X3 M40d ir vājākais no trijotnes dzinēju jaudas ziņā. Tam jāsamierinās tikai ar 340 ZS jeb par veseliem 100 ZS mazāk nekā Macan. Y modelis ir gandrīz tikpat spēcīgs kā Porsche, jo tas ir tikai par septiņiem ponijiem lēnāks. No otras puses, BMW ir pārliecinoši lielākais griezes moments, kas sasniedz 700 Nm jeb par 150 Nm vairāk nekā Macan un nedaudz vairāk nekā 200 Nm nekā Tesla. Tomēr Tesla savu griezes momentu nodrošina praktiski uzreiz.

2022 BMW X3 M40d M Sport Edition 1 830x374

2022 BMW X3 M40d M Sport Edition

Kā visi šie skaitļi izskatās reālajā dzīvē? Kā jau bija gaidāms, dīzeļdzinēji ne vienmēr ir izcilākie dragreisa sacensībās. Mūsu pārsteigumam, Porsche pirmajā dragreisa braucienā startēja ievērojami labāk nekā Tesla, līdz ar to elektriskais krosovers nespēja to panākt. Turpmākajā paraugdemonstrējumā bija daudz tuvāk, jo Model Y startēja labāk, un tas neļāva Macan GTS atgūt zaudēto pārsvaru.

Finālbrauciens, kurā cīnījās par diviem no trim labākajiem, bija emociju kalniņi, jo sākumā iegūtais Macan pārsvars tika zaudēts, ļaujot Tesla izcīnīt vēl vienu uzvaru. Arī šoreiz X3 M40d palika pēdējais, lai gan katru reizi lieliski startēja no līnijas. Divās sekojošajās sacīkstēs ar ripošanu no 30 mph (48 km/h) bez piepūles uzvarēja Model Y, parādot elektromotora tūlītējā trieciena priekšrocības un to, ka nav kavēšanās, ko rada transmisija.

Pēdējais salīdzinājums bija bremzēšanas tests no 100 mph (161 km/h), kurā Macan bija nepieciešams vismazāk bremzēšanas ceļa, lai pilnībā apstātos. EV bija nepieciešams nedaudz vairāk asfalta, savukārt X3 M40d atkal ierindojās trešajā vietā.

Avots: carwow / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru