BMW Z4 M40i Manual būs viens no BMW labākajiem sporta automobiļiem

BMW Z4 M40i ir mazliet slēpts BMW modeļu klāsta dārgakmens. Šobrīd tas ir gandrīz aizmirsts, tā pārdošanas apjomi ir trīsciparu skaitļi gadā, bet autobūves publikācijas par to nekur nav rakstījušas. Tomēr, neraugoties uz savu aizmirstību, Z4 M40i ir patiešām lieliski braucams auto. Vai tas ir tikpat labs kā Porsche Boxster? Nē, bet tas ir atšķirīgs. Tam piemīt unikāls aromāts, kas pats par sevi ir fantastisks. Tāpēc ziņa, ka tas, visticamāk, saņems tādu pašu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu kā Toyota Supra, ir mūzika manām ausīm.

Kā jau droši vien zināt, BMW Z4 un Toyota Supra ir mehāniski gandrīz identiski. Galvenās atšķirības starp abiem automobiļiem ir to virsbūvēs un interjerā. Tāpēc, kad Toyota paziņoja, ka abos Supra modeļos Ziemeļamerikā iebūvēs manuālo vadību, pēkšņi radās jēga BMW darīt to pašu, kad pienāks laiks Z4 modelim piešķirt LCI faceliftingu. Cik mēs esam dzirdējuši, tikai sešu pakāpju manuālās pārnesumkārbas pievienošana pārvērta Supra no laba sporta automobiļa par lielisku. Ja līdzīgus brīnumus izdosies paveikt arī ar Z4 M40i, tad BMW veiklais mazais rodsters uzreiz kļūs par vienu no labākajiem sporta automobiļiem.

BMW Z4 M40i First Edition Czech market launch 36 830x553

Ja godīgi, Z4 M40i ir labāk vadāms nekā jebkurš BMW, kas nav M klases BMW. Tas ir daudz jautrāks nekā M440i, M340i un pat M240i. Tas viss ir arī šasijā. Tā vietā, lai Z4 būtu būvēts uz tādas pašas modulārās CLAR arhitektūras kā visi pārējie aizmugurējo riteņu piedziņas BMW, Z4 izmanto īpaši veidotu sporta automobiļa šasiju, kas no pašiem pamatiem pirmsākumiem izstrādāta kā viegls, stingrs, divvietīgs rodsters. Un to var pateikt. Tas ir daudz labāk saistīts gan ar ceļu, gan ar vadītāju nekā jebkurš cits BMW produkts, kas tiek pārdots. Protams, tā stūres iekārta ir nejūtīga, bet precīza, tā B58 dzinējam ir vairāk jaudas, nekā nepieciešams vieglajai šasijai, un tā kabrioleta jumts ļauj smadzenēs izbaudīt visas braukšanas sajūtas.

Sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, kas aizstās Z4 M40i astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, tikai vēl vairāk veicinās jau tā noziedzīgi zemu novērtētā sporta automobiļa vadītāja iesaistīšanos. Pašlaik nav oficiālu ziņu, ka manuālā pārnesumkārba būs pieejama, bet mēs esam pārliecināti, ka tā būs. Ja un kad tas notiks, BMW Z4 M40i ar manuālo pārnesumkārbu būs labākais nemodelisks automobilis zīmola klāstā, potenciāli labāks pat par daudziem M automobiļiem, un gandrīz noteikti pēdējais rodsters ar manuālo pārnesumkārbu BMW vēsturē. Es nevaru vien sagaidīt, kad ar to braukšu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru