Vai ALPINA varētu pārvarēt plaisu starp BMW un Rolls-Royce?

Kopš BMW paziņoja par ALPINA iegādi, daudzi interesējas, kur tas tiks izvietots uzņēmuma paspārnē. Galu galā M nodaļa ir nozares sportiskā puse, tātad, kur tad paliek Buhloe bāzētais uzņēmums? Jaunajā Austrālijas žurnāla Which Car ziņojumā ir izteiktas spekulācijas, ka jauniegūtais zīmols būs starp augstākās klases BMW un “sākuma līmeņa” Rolls-Royce.

Citiem vārdiem sakot, 1965. gadā dibinātais tūninga uzņēmums, pirms 1978. gadā kļuva par autoražotāju, varētu atrasties 7. sērijas virsotnē. Tajā pašā laikā tas nepārklātos ar Rolls-Royce Ghost. Starp šiem produktiem ir diezgan liela atšķirība, ja paskatās uz to sākuma cenām. M760i maksā 157 800 ASV dolāru, taču 7. sērijas G70 modeļu klāstā tas drīzumā tiks izņemts no aprites bez V12 aizstājēja. Salīdzinājumam, RR Ghost maksā vairāk nekā divreiz dārgāk, un tam ir pavisam cita klientu bāze.

2023 ALPINA B4 Gran Coupe 47 830x553

X7 M50i maksā 100 000 ASV dolāru, savukārt Cullinan maksā trīs reizes vairāk un vēl nedaudz dārgāk. Un atkal – klientu bāze nepārklājas, un starp šiem diviem SUV nav absolūti nekādu savstarpēju pirkumu. Ir arī baumas par 4. un 8. sērijas pārtapšanu 6. sērijā 2026. gadā, kas neapšaubāmi būtu pieejamāks nekā elektriskais Spectre, kas parādīsies 2023. gada beigās. Līdz ar to ALPINA kupeja, kas balstīta uz vēl neapstiprināto 6. sērijas atdzimšanu, nebūtu pretrunā ar RR.

Līdz 2030. gadam Rolls-Royce pāries uz pilnībā elektrisku dzinēju, un drīz tam sekos arī MINI. Tomēr BMW un ALPINA tik drīz neatteiksies no ICE. Tas rada iespēju izlaist dārgākus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem, bet bez BMW emblēmas. Šobrīd tās ir tīras spekulācijas, taču paturēsim prātā, ka jauni ICE jau ir izstrādāti, lai atbilstu Euro 7 noteikumiem. Turklāt ALPINA izpilddirektors pagājušajā gadā teica, ka klienti nav ieinteresēti elektromobiļos.

Mums būs jāgaida un jāskatās, ko BMW ir sagatavojis ALPINA, ņemot vērā, ka pašreizējā vienošanās beigsies tikai 2025. gada beigās. Paturiet prātā, ka Burkarda Bovensīpena dibinātais uzņēmums ir nišas uzņēmums, kurā 2021. gadā tiks saražoti 2000 automobiļu. Tajā strādā tikai 300 darbinieku, un jau paziņots, ka tas ietekmēs esošās darbavietas Buhloe. Skartie darbinieki tiks pārcelti uz citu vietu grupas ietvaros vai arī viņiem tiks palīdzēts atrast darbu piegādes ķēdē un pie attīstības partneriem.

Avots: Kurš auto

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru