MINI John Cooper Works Bulldog izskatās gatavs atkārtotai braukšanai pa trasi

Pagājušajā mēnesī Nirburgringas 24 stundu sacīkstēs kā līdzjutēju favorīts izcēlās drosmīgs neveiksminieks – Bulldog Racing MINI, lai gan viņam nebija iespējas finišēt. Sacensību laikā tas tika divreiz notriekts un guva diezgan lielus bojājumus, kā rezultātā tas nonāca DNF (nefinišēja), taču ne pirms tam iekaroja skatītāju sirdis. Tagad, pirms pāris nedēļām, Gudvudas Ātruma festivālā, mums bija iespēja pavizināties Bulldog Racing MINI ar Čārliju Kūperu pie stūres.

Horatiu bija uz vietas Gudvudā un bija tas, kurš brauca kopā ar Čārliju Kūperu ar Bulldog Mini. Interesanti ir tas, ka viņi brauca pa valsts ceļiem, kas ir parasta vieta, kur braukt ar sacīkšu auto. Šīs braukšanas laikā viņi pabrauca garām paša Džona Kūpera pirmajai garāžai, kur dzima sacīkšu Mini.

mini john cooper works bulldog racing 05 830x553

Lai gan Džons Kūpers neizgudroja Mini – tas bija Aleks Issigonis, viņa ieguldījums Mini sacīkstēs ir gandrīz tikpat nozīmīgs. Čārlijs Kūpers ir Džona Kūpera mazdēls un turpina Mini sacīkšu tradīcijas. Tāpēc brauciens ar MINI sacīkšu automobili gar garāžu, kur pirmo reizi sākās Mini sacīkstes, un to vadīja tā cilvēka mazdēls, kurš aizsāka šīs sacīkstes, noteikti bija īpašs brīdis.

mini john cooper works bulldog racing 32 830x553

Bulldog Racing Mini arī pats par sevi ir diezgan foršs. Tas ir izteiksmīgs mazs automobilis ar spilgti sarkanbaltsarkano krāsojumu, agresīvu aerodinamiku, centrālo izpūtēju un masīvu aizmugurējo spārnu. Acīmredzot tā interjers ir diezgan spartānisks, ar pilnu apgāšanās būri un sacīkšu sēdekļiem ar drošības jostām, bet tas taču nav gluži paredzēts kā Rolls-Royce, vai ne? Vienvietīgajam (šajā gadījumā divvietīgajam, lai mēs varētu braukt iekšā) trases zvēram ir 100 degvielas tvertne un Makrolona logu stikli. BMW ir nodrošinājis M Performance bremzes, savukārt noņemtajā salonā aiz OMP ķeblīša sēdekļa ir uzstādīts apgāšanās būris.

302 ZS dzinējs jaudu uz ceļa pārnes ar to pašu astoņu pakāpju Steptronic pārnesumkārbu, kas tiek izmantota ielas versijai. Lai uzlabotu griezes momenta sadalījumu, John Cooper Works saņēmis mehānisko diferenciāļa bloķēšanu ar 70% maksimālo bloķēšanas efektu. Ir uzstādīta sporta izpūtēja sistēma ar sacīkšu automobiļiem raksturīgu katalītisko pārveidotāju, kā arī pneimatiskais pacēlājs ātrai riteņu nomaiņai.

Kamēr tas atradās trasē Nirburgringā, šķita, ka tas ir daudzsološs mazs automobilis, pat ja pasaule tā īsto potenciālu neredzēja. Bulldog Racing plāno atgriezties uz Nirburgringu 2023. gadā.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru