Kādu BMW vajadzētu iegādāties par mazāk nekā 10 000 ASV dolāru

Pēdējā laikā ir mainījusies lietotu automobiļu ainava, un budžeta ziņā domājošiem BMW entuziastiem ir kļuvis grūtāk. Taču pat par 10 000 ASV dolāru sākumcenā joprojām ir daudz iespēju. Šodien mēs aplūkojam dažus no labākajiem BMW automobiļiem, kurus (iespējams!) var iegādāties par summu, kas mazāka par 10 000 ASV dolāru.

E30 318is

BMW 3 Series Coupe E30 763 16 830x623

E30 jau kādu laiku nav bijuši “lēti”. Kopš E30 M3 sāka pieprasīt sešciparu summas, zemākās klases modeļi ir ievērojami sadārdzinājušies. Tomēr – par desmit lieliem līdzekļiem joprojām var iegādāties pieklājīgi koptu 318is ar lielāku nobraukumu. Ar “is” apzīmējumu iegūsiet sportiskāku balstiekārtu un sēdekļus, BBS riteņu diskus, diferenciāli ar ierobežotu slīdēšanu un dažus zirgspēkus vairāk, kas ir labākā izvēle, ja neplānojat modifikācijas. Ja plānojat modifikācijas, gandrīz jebkurš E30 būs piemērots darbam.

Pieminēšanas vērts ir E30 325is – bet tas parasti ir tikai ārpus mūsu budžeta, un papildu cena nav tā vērta, lai pievienotu divus cilindrus rindu sešniekā. E30 318is ir brīnišķīgs līdzsvars starp vieglo svaru, zemām ekspluatācijas izmaksām un zemu cenu, kas to ierindo mūsu sarakstā.

E36/7 Z3 Roadster

7 z3 roadster 02 830x528

BMW E36/7 Z3 Roadster

Entuziastu aprindās Z3 Roadster vienmēr ir bijis mazliet dīvains. Tā izskats ir pietiekami atšķirīgs no parastā E36 modeļa, lai būtu satraucošs, un Roadster nekad nav ieguvis entuziastu “kredītu”, kādu ieguva tā funky kupeja radinieki. Taču ir grūti apstrīdēt manuālo pārnesumkārbu, RWD, īpaši kompakto izmēru un svaru, kas nepārsniedz 3000 kg. Turklāt lielāko daļu no šiem automobiļiem – pat 200 zirgspēku 2,8 l versijas – var iegādāties par ievērojami mazāku cenu nekā 10 000 ASV dolāru. Kad entuziasti saka, ka “šādus auto vairs neražo”, Z3 Roadster ir tieši tas, par ko viņi runā.

E85 Z4 Roadster

Z4 ir Z3 Roadster pēctecis, un entuziasti to vērtē līdzīgi. Taču, tāpat kā Z3, tam piemīt dažas nenoliedzami brīnišķīgas īpašības. Piecu vai sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba, pilnpiedziņa un M54 vai N52 rindu sešdzinēja (atkarībā no gada) vienmērīga jaudas padeve. Diemžēl Z4 ir ievērojami smagāks nekā Z3, un tikai modeļiem ar N52 dzinēju ir ievērojami palielināta jauda (līdz 261 zirgspēkam!).

E90/E92 328i, 330i vai 335i

Tagad E90 ir jau vairāk nekā 15 gadus vecs, un tā šasija sāk novecot, un nolietojums noteikti ir ietekmējis tā gaitu. Pirms dažiem gadiem 335i par šo cenu varēja atrast bez grūtībām, taču tagad tirgus ir citāds. Iespējams, jums pagaidām nāksies samierināties ar 328i vai 330i, bet tas nav nekas slikts!

Vispārīgie kritēriji laba entuziastu BMW iegādei ir manuālā pārnesumkārba, RWD un sešcilindru dzinējs, un 328i to visu lieliski atbilst. E9X šasija bez turboiekārtas neuzvarēs dragreisa sacīkstēs, taču tā ir līdzsvarota, komfortabla un atvērta modifikācijām – un šajā cenu kategorijā ir lielisks pirkums.

E36 318ti

Runājot par visu dragreisa sacensību zaudēšanu, ir Touring International! Es jau esmu izteicies poētiski par to, ka šis Eiropas savdabības gabals kaut kādā veidā ir nonācis Amerikā, bet es nekad nepalaidīšu garām izdevību izplatīt evaņģēliju. 318ti ir polarizējoša 3. sērijas automašīna, kas neražo gandrīz nekādu jaudu un izmanto E30 šasijas detaļas.

Taču, ja ātra braukšana nav prioritāte – un tā tiešām nav prioritāte -, vienu no šiem automobiļiem var iegādāties pat par 5 000 ASV dolāru, pat ja tas ir labā stāvoklī. Un čaklākajiem no mums dzinēju nomaiņa nav nekas neparasts un ir labi dokumentēta. Atrodiet kādu no tiem, tagad!

E60 550i vai 535i

Es šaubījos, vai vispār iekļaut sarakstā E60 550i, jo tas ir viens no tikai diviem automobiļiem ar V8 dzinēju. Šobrīd ir reti sastopams, ka to cenas ir zemākas par 10 000 ASV dolāru, un uzticamība noteikti nav tā stiprā puse. Tie ir smagi, pēc mūsdienu standartiem nav īpaši ātri, un jaunākās tehnoloģijas ir vairāk nekā desmit gadus vecas.

Bet… tie ir forši. Mūsdienās nekur nevar atrast V8 ar dabisko izplūdes gāzi, un tas joprojām brauc kā BMW – aizraujoši un rotaļīgi (bet nedaudz smagi). Ja jūs zināt, ar ko nodarbojaties, 550i mūsdienās sniedz pilnīgi unikālu pieredzi, un tas ir kaut ko vērts.

Netrūkst arī 535i ar lielu nobraukumu (xDrive pēc izvēles), kuriem ir apšaubāma tehniskā apkope un kuru piedziņas sistēmas darbības traucējumi tikai gaida, kad var notikt. Taču tie ir ar N54 dzinēju (lasiet: ir atvērti modifikācijām) un var būt ļoti ātri. Tos var atrast pat ceļojumu versijā, padarot šo šasiju par ārkārtīgi daudzpusīgu šasiju šajā cenu kategorijā.

E82 128i vai 135i

Ak, kā viss ir mainījies. Kādreiz 135i bija labākais vadītāja auto, ko varēja iegādāties par šādu cenu. Ir daži, kas joprojām peld ap mūsu budžetu, taču tiem, visticamāk, būs nepieciešami daži būtiski apkopes darbi. Un, ja neesat ar to galā, 128i dara visu, ko 135i, tikai nedaudz… lēnāk.

Jūs joprojām saņemat vecās skolas BMW hidraulisko stūres iekārtu, kas ir smaga un atsaucīga. Vai nevēlaties novecojušu ekrānu? Tas nekas – tas ir pēc izvēles, tāpat kā elektriski darbināmi sēdekļi! Un, protams, ir arī svētā trīsvienība – RWD, sešu cilindru un sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba. 128i, iespējams, ir viens no labākajiem mūsdienu BMW modeļiem, kas saglabā vecās skolas noskaņu. 128i labi reaģē arī uz dažām izvēlētām balstiekārtas modifikācijām, un tie ir lieliski kandidāti sparīgai braukšanai vai pat darbam trasē.

E39 540i

Ar katru dienu tas kļūst arvien grūtāk un grūtāk, taču joprojām var atrast 2000. gadu sākuma E39 540i par aptuveni 10 000 ASV dolāru. Tas, visticamāk, būs ar automātisko pārnesumkārbu, taču tas nenozīmē, ka tas nevar būt jautrs. Tie visi ir RWD, un ASV, kur V8 universāļu tirgus ir ierobežots, var iegādāties pat touring modeli. Ar klasiski labu izskatu, jaudīgu V8 un plašu pēcpārdošanas tirgus atbalstu nav iemesla, lai neiekāptos E39.

E46 330i ZHP

Jūs nevarat domāt, ka mēs šo modeli esam palaiduši garām, jo tas ir bijis viens no labākajiem veiktspējas piedāvājumiem, kopš 2000. gadu sākumā tas bija jauns. 330i bija labākais no E46 šasijām (neskatoties uz M3), un ZHP pakete tam pievienoja dažus veiktspējas labumus, kas to padarīja vēl labāku. Šobrīd būs grūti atrast ZHP par šādu cenu, taču arī parastais 330i nav nekāds brīnums.

E36 328i

Attēls: BMW Group Classic

Visbeidzot, mans favorīts šajā sarakstā – E36 328i. Jautri pārslēdzamā ZF piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba ir prieks, un tā lieliski sader ar M52 iekšdedzes sešcilindru dzinēju. Tas ir viegls un viegli grozāms, un gandrīz viss, ko jebkad vajadzēs mainīt šajā automašīnā, ir rūpīgi dokumentēts internetā. Sēdekļu, balstiekārtu un dzinēju maiņa – E36 šasija ir piedzīvojusi visu.

Vislabākais ir tas, ka BMW pārdeva daudz šo automobiļu ASV – gandrīz 300 000 eksemplāru. Tas nozīmē, ka drīzumā to vairs netrūks, un parasti kāds no tiem būs pieejams neatkarīgi no jūsu cenas. Un par 10 000 ASV dolāru jūs iegūsiet viduvēji labi uzturētu eksemplāru.

Mana izvēle? Manuālā, 100 000 jūdžu vai vairāk nobraukts 328is, kas varētu izmaksāt 8500 ASV dolāru vēlamā krāsu kombinācijā. Bet jūs noteikti varat atrast sedanu vai kabrioletu, kas ir krietni zemāks par budžetu, un jums būs jautrāk nekā gandrīz jebkuram citam uz ceļa.

Tie visi ir tikai ieteikumi, taču, ņemot vērā pieejamo cenu, šie ir gandrīz noteikti labākie risinājumi. Žēl, ka daži no izdevīgākajiem modeļiem, piemēram, 135i, ir tik ievērojami sadārdzinājušies. Vai mēs kaut ko palaidām garām? Dariet mums zināmu komentāros zemāk!

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru