BMW Group turpina atbalstīt kultūru un mākslu Maiami Art Basel izstādē

Pēc viena gada pārtraukuma 2021. gada decembrī ar krāšņiem eksponātiem un jaunu enerģiju mākslinieku, izstādes dalībnieku un apmeklētāju vidū atgriezās ikoniskais Maiami Art Basel. Arī BMW Group atgriezās Maiami kā oficiālais automobiļu partneris, piedāvājot savu VIP transfēra pakalpojumu. Taču šī gada Art Basel bija arī BMW jaunākā un jaudīgākā sērijveida automobiļa – BMW Concept XM – atklāšanas platforma.

Atklāšana notika pirms Maiami Art Basel oficiālās atklāšanas ikoniskajā Hercog & de Meuron projektētajā autostāvvietā Linkoln Road 1111. Pasākumā, ko vadīja mākslinieks un tēlnieks Kennedy Yanko un Grammy balvas ieguvējs NAS, skatītāji tika iepazīstināti arī ar unikālu pieredzi, kuras mērķis ir atspoguļot to, ko attēlo BMW XM. Drosmīgā un drosmīgā XM dizaina apvienošana ar tikpat drosmīgu mākslas darbu Maiami, protams, ir BMW jaunums, taču, visticamāk, ne pēdējais.

miami art basel 2022 02 772x830

Kennedy Yanko, Nas

Šajā reizē BMW Group Culture sadarbojās arī ar Kennedy Yanko, veidojot unikālu skulptūru. Bruklinā dzīvojošais mākslinieks pavadīja kādu laiku Minhenē kopā ar BMW dizaina komandu, lai uzzinātu vairāk par automobiļa projektēšanas, konstruēšanas un izgatavošanas procesu. Kenedija stāsta, ka viņu fascinēja BMW radošais process un tas, kā, piemēram, dizaineri aplūko materiālus, virsmas vai krāsojuma lietojumu. Dažas no šīm sarunām raisīja idejas, kuras var atspoguļot viņas darbā, kas izstādīts Maiami. Skulptūra galerijā bija skatāma ar nosaukumu “Intrinsic Sage”, kurā izmantota krāsas āda un metāls.

miami art basel 2022 01 830x664

Neformālā sarunā ar Kenediju uzzinājām, ka mākslas darbu radīšanas procesā viņa bieži dodas uz metāllūžņu noliktavām Austrumu piekrastes koridorā, kur meklē unikālus metālus. Tas arī ir saistīts ar BMW pieeju detaļu samazināšanai un otrreizēji pārstrādātu materiālu izmantošanai. Pavisam nesen uzņēmums atklāja BMW i Vision Circular – konceptauto, kas izgatavots no pārstrādāta alumīnija un tērauda. Kenedija arī paskaidro, kā viņas skulptūra – ar krāsas ādu un metālu – palīdz fiziski uzsvērt BMW radošo inovāciju spēku un prasmes.

Dr. Tomass Girsts (Thomas Girst), BMW Group Kultūras iesaistes vadītājs, stāsta, ka viņš uzskata BMW par kulturālu zīmolu, kas iegrimis gan reālajā, gan digitālajā dzīvē. Turklāt Dr. Girsts piemin, ka BMW ir svarīgi neiejaukties radošajā procesā, ļaujot māksliniekiem īstenot savas vīzijas.

Maiami BMW svinēja arī 50 gadu jubileju kultūras jomā. 1971. gadā Gerhardam Rihteram tika pasūtīts radīt trīs lielformāta gleznas jaunās Minhenes uzņēmuma galvenās mītnes ieejas vestibilam. Kopš tā laika gadu desmitiem ir izveidojušās simts BMW Group ilgtermiņa kultūras iniciatīvas modernās un laikmetīgās mākslas, klasiskās mūzikas, džeza un skaņas, kā arī arhitektūras un dizaina jomā.

Esam redzējuši arī BMW Group sadarbību ar slaveniem māksliniekiem no visas pasaules vairākos automobiļu mākslas projektos, tostarp Džefa Kūnsa veidoto gaidāmo BMW 8. sērijas Gran Coupe. Dažus no sadarbības mākslas darbiem var aplūkot pašā Minhenes sirdī BMW muzejā vai izstādīt visā pasaulē tādos ikoniskos muzejos kā Gugenheima muzejs vai Tate Modern.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru