BMW un Ford varētu piedāvāt pirmos rūpnieciski ražotos cietvielu akumulatorus

Cietvielu akumulatori ir nākotne. Tie nodrošina lielāku jaudu no mazākiem un vieglākiem akumulatoru blokiem, turklāt tajos netiek izmantoti retzemju materiāli un tiem nav nepieciešama tāda veida dzesēšana kā pašreizējiem akumulatoru blokiem. Tomēr pašlaik cietvielu tehnoloģijas vēl ir tikai attīstības stadijā un ir ļoti dārgas, tāpēc automobiļu ražotāji tās pašlaik neizmanto. Tomēr BMW un Ford, iespējams, drīzumā sāks to darīt, pateicoties investīcijām Kolorādo štatā bāzētajā akumulatoru jaunuzņēmumā Solid Power.

Cietvielu akumulatori darbojas, aizstājot šķidro elektrolītu, kas atdala akumulatora katodu un anodu, ar cietu elektrolītu. Tas ne tikai padara akumulatoru stabilāku, ko neietekmē ārējās temperatūras izmaiņas, bet arī palielina akumulatora blīvumu, vienlaikus samazinot tā svaru. Solid Power neatklāj cietā elektrolīta sastāvu, taču norāda, ka tas ir sulfīds. Uzņēmums arī apgalvo, ka šo jauno akumulatoru tehnoloģiju var izstrādāt, izmantojot tos pašus paņēmienus, ko pašlaik izmanto šķidrā elektrolīta litija jonu akumulatoros.

Battery plant research 23 830x553

Saskaņā ar Solid Power sniegto informāciju, tam vajadzētu būt spējīgam izveidot akumulatoru komplektus, kuru ietilpība ir 24-40 kWh pie 400 voltu sprieguma un 48-80 kWh pie 800 voltu sprieguma. Lai gan 40 kWh ir maz, lai izveidotu automobiļa akumulatoru komplektu, tas ļoti labi noderētu plug-in hibrīdiem. 80 kWh akumulatoru pakete patiešām labi noderētu daudzos mazos un vidēja izmēra automobiļos. Solid Power arī apgalvo, ka tās akumulatori potenciāli var tikt uzlādēti no 10-90 % mazāk nekā 15 minūtēs, strādājot ar vislielāko ātrumu.

Cietvielu akumulatori ir arī drošāki. Solid Power testēja savu akumulatoru tehnoloģiju ar nagu caurduršanu un pat 200% pārslodzi. Pēc naglu punkcijas akumulators sasniedza tikai 81 grādu pēc Fārenheita. Pārlādēšanas rezultātā akumulators sasniedza tikai 156 grādus pēc Fārenheita. Tāpēc avārijas gadījumā nav reāla ugunsgrēka riska, kā tas ir ar parastiem elektromobiļiem.

Solid Power apgalvo, ka tā vēlas katru gadu izstrādāt 15 000 cietvielu elementu saviem OEM partneriem izstrādes testēšanai. Ņemot vērā, ka BMW un Ford ir divi no šiem partneriem, abi zīmoli varētu būt akumulatoru tehnoloģiju līderi.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru