Oficiāli atklāts Mercedes-Benz EQS – specifikācijas, diapazons un jauda

Pirms dažām dienām tika atklātas dažas Mercedes-Benz EQS specifikācijas, kā arī tā interjers un tehnoloģijas. No izlasītā un redzētā izriet, ka zīmola topošais elektromobilis šķiet neticami iespaidīgs. Tagad automobilis ir oficiāli atklāts, un šķiet, ka tas varētu būt viens no labākajiem elektromobiļiem pasaulē, ja ne pats labākais.

Mercedes-Benz EQS tiks veidots, izmantojot jaunu, pilnībā elektrisku moduļu arhitektūru, kas būs Mercedes nākotnes luksusa automobiļu pamatā. EQS ir pirmais automobilis, kurā izmantota jaunā arhitektūra, taču būs vēl citi modeļi.

ASV tirgū būs pieejami divi modeļi: Mercedes-Benz EQS 450 un EQS 580 4Matic. Pirmajam modelim viens aizmugurē uzstādīts elektromotors nodrošinās 329 ZS un 406 ZS griezes momentu, bet otrajam – 516 ZS un 611 ZS griezes momentu, ko nodrošinās divi elektromotori, tādējādi nodrošinot pilnpiedziņu. Mercedes apgalvo, ka EQS 450 var sasniegt 60 mph ātrumu 5,5 sekundēs, bet EQS 580 – tikai 4,1 sekundē.

BMW i7 vs Mercedes Benz EQS 3 of 5 830x830

Abi modeļi tiks aprīkoti ar Mercedes jaunāko akumulatoru ar milzīgu izmantojamās enerģijas daudzumu – 107,8 kWh, kas to padara par vienu no visblīvākajiem akumulatoriem nozarē. Pateicoties šim briesmīgajam akumulatoram, Mercedes-Benz EQS maksimālais nobraukums ir 770 km WLTP (478 jūdzes). Pagaidām vēl nav pieejams EQS EQS EPA vērtējums, kas parasti ir zemāks rādītājs, taču mēs joprojām sagaidām, ka tas būs vismaz ap 400 jūdžu. Tādējādi EQS atrodas segmenta augšgalā, runājot par nobraukuma rādītājiem.

Šo piedāvājumu vēl vairāk atvieglo tas, ka Mercedes-Benz EQS var uzlādēt ar 200 kW jaudīgu uzlādi, kas ļauj atjaunot 300 km (186 jūdžu) nobraukumu tikai 15 minūšu laikā. Mercedes arī cenšas racionalizēt uzlādes procesu ar Mercedes me Charge. Jebkurā ar Mercedes me Charge saderīgā uzlādes stacijā, kuru Eiropā ir vairāk nekā 200 000 dažādu uzlādes uzņēmumu, automašīna un uzlādes stacija sazinās savā starpā, lai apstiprinātu uzlādes pirkumu. Tāpēc autovadītājam atliek tikai piebraukt, pieslēgties un doties prom, līdzīgi kā Tesla Supercharger. Turklāt Mercedes-Benz apgalvo, ka uzlādes enerģija, kas tiek izmantota jebkurā ar Mercedes me Charge saderīgā stacijā, tiek papildināta ar zaļo enerģiju, kas atgriežas elektrotīklā.

Tagad parunāsim par tā izskatu. Pat būdami BMW fani, mēs vienmēr esam ar cieņu izturējušies pret Mercedes-Benz S-klasi un pilnībā atzīstam, ka daudzi tās dizaini ir vienkārši krāšņi (nāk prātā C63 AMG Coupe un AMG GT). Tomēr EQS dizaina ziņā ir mazliet pievīlis. Tas nekādā ziņā neizskatās slikti, tikai ir mazliet kā želejas pupiņa. Protams, EQS tika veidots vēja tunelī, jo tam ir viszemākais pretestības koeficients no visiem jebkad izgatavotajiem automobiļiem – tikai 0,20, tāpēc tas ir slidens kā lietus piliens.

Tomēr tajā nav tās karaliskuma, kas piemīt benzīna dzinēja S klases radiniekam. Tās dizainā ir nedaudz Mercedes-Benz CLS klases, kas ir labi, bet ir arī nedaudz Tesla Model 3, kas nav labi. Tomēr tas izskatās labāk bez divkrāsu dizaina un gaišākās krāsās. Piemēram, baltais modelis dažās no šīm fotogrāfijām izskatās labāk nekā citi. Mums nepatīk arī sejas virsma, jo tā izskatās pārāk plastmasveidīga. Lai gan tas ir ieguvis paceļamas aizmugurējās durvis, nevis tradicionālo bagāžnieku, tāpēc tas ir nedaudz praktiskāks nekā S-klase.

Tomēr par interjeru nav nekādu sūdzību. Tas ir satriecošs, ar neticamiem materiāliem, nozarē vadošajām tehnoloģijām un pietiekami daudz luksusa aprīkojuma, lai par to varētu kaunēties arī Bentley. Mēs jau esam diezgan plaši aprakstījuši interjeru, un ir pārāk daudz luksusa funkciju, lai tās izskaidrotu, tāpēc lapas apakšā ievietosim EQS videopārskatu, lai jūs varētu redzēt, cik iespaidīgs tas ir.

Protams, mēs vēl neesam ar to braukuši, taču, ņemot vērā visu redzēto un izlasīto, jaunais Mercedes-Benz EQS varētu būt labāks luksusa automobilis pat par S-klasi. Ja tas tā ir, tad EQS kļūtu par labāko luksusa automobili pasaulē kopumā, un tas nozīmētu, ka pirmo reizi pasaulē labākais luksusa automobilis patiesībā ir elektrisks.

Protams, BMW negrasās sēdēt malā un skatīties, kā Mercedes neapstrīdami ieņem čempiona titulu. Mēs zinām, ka pašlaik tiek strādāts pie BMW i7, un arī tam būs ļoti iespaidīgas specifikācijas. Mums vēl nav konkrētas informācijas, bet mēs zinām, ka i7 būs akumulatoru pakete ar līdzīgu blīvumu kā EQS. Tā blīvums noteikti pārsniegs 100 kWh. Tādējādi arī tā nobraukums varētu pārsniegt 400 jūdzes. Lai gan mēs, protams, nevaram droši apgalvot, ka i7 varēs lepoties ar salīdzināmām specifikācijām, varam derēt, ka BMW skatās uz EQS kā uz mērķi un centīsies to nojaukt, tāpat kā šie divi zīmoli ir darījuši viens otram gandrīz gadsimtu.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru