AUTOVADĪBAS TESTS: 2022. gada Audi A3 2.0T Quattro

Tādi automobiļi kā Audi A3 nekad īsti neaizdegsies entuziastu sirdīs. Lai arī Audi A3 vienmēr ir bijis labs kā premium klases, ērts ikdienas autovadītājs, tas nekad nav bijis īpaši interesants braukšanai. Patiesībā tas vienmēr ir bijis diezgan neinteresants. Tomēr Audi apgalvoja, ka ar jauno modeli šo bezgaumību ir novērsis, atsaucoties uz šasijas un stūres uzlabošanu salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi.

Es personīgi nebiju klāt A3 preses prezentācijā. Tomēr mūsu līdzstrādnieks Čaks Voslers tur bija, un viņam par to bija pārsteidzoši pozitīvas atsauksmes. Tas mani pamudināja nedēļu izmēģināt jauno Audi A3, un es to arī izdarīju, ziņkārīgs, vai Audi patiešām ir uzlabojis savu mazāko un vismazāk interesanto sedanu.

Mans testa automobilis

Audi A3 2.0T Quattro Test Drive 7 of 27 830x467

Audi man atsūtīja, visticamāk, vislabāko piemēru tam, kādu A3 iegādāsies vairums klientu; Audi A3 2.0T Quattro ar Premium Plus paketi. Pēdējais ir vidējā aprīkojuma līmenis starp bāzes “Premium” un augstākās klases “Prestige” aprīkojuma līnijām. Tā piedāvā tādas funkcijas kā adaptīvā kruīza kontrole, vadītāja sēdeklis ar atmiņu, bezvadu tālruņa uzlāde, Audi uzlabotā atslēga (bezatslēgas ieeja) un garāžas durvju atvēršanas ierīce. Nekas traks, bet tādas opcijas, bez kurām lielākā daļa klientu vairs nevēlas dzīvot.

Mans automobilis bija nokrāsots ļoti skaistā, lai gan mazliet garlaicīgā Manhetenas pelēkā krāsā ar jauku Santos brūnu salonu. Tam bija arī interjera stila pakete, kas papildināja to ar Agate smalkas bērza koksnes apdari un papildu LED salona apgaismojumu. Pirmais no tiem izskatās lieliski, taču tā bija tik maz, tikai niecīga plāksnīte uz instrumentu paneļa. Lielākā daļa salona bija apdarināta ar pirkstu nospiedumiem piesūcinātu klavieru melnu apdari, kas neizskatās īpaši premium klases.

Audi A3 2.0T Quattro Test Drive 25 of 27 830x467

Tas bija aprīkots arī ar tehnoloģiju paketi, kas nodrošināja 12,3 collu Virtual Cockpit ekrānu, Bang & Olufsen skaļruņu sistēmu un MMI navigāciju Plus ar ceļa zīmju atpazīšanu. Kopumā mana testa automašīnas cena bija 44 440 ASV dolāru.

Sēdēdams manā piebraucamajā ceļā, Audi A3 izskatījās lieliski; izskatīgs, ass, premium klases un moderns. Tas izskatās kā premium klases automobilis, ar kādu brauktu mana vecuma vidējā līmeņa vadītājs, jo tieši tāds tas arī ir. Ar cenu nedaudz zem 45 000 ASV dolāru tas ir pietiekami dārgs, lai vidusmēra amerikānis to nevarētu atļauties, bet vidējā līmeņa vadītāji to var atļauties, un tieši tādu noskaņu tas rada. Tas ir stilīgs, bet ne pārlieku.

Iekšpusē materiālu kvalitāte ir lieliska, dizains ir mūsdienīgs, un ergonomika ir lieliska. Lai gan tas ir mazliet garlaicīgi izskatīties. Tomēr kopumā es ar prieku pavadīju nedēļu A3 iekšpusē; sēdekļi ir ērti (lai gan ne pārāk atbalstoši straujā braukšanā), tehniskie risinājumi ir lieliski un viegli lietojami, un klimata kontroles pogām ir fiziskas pogas, atceļot citu mūsdienu Audis skārienekrāna klimata kontroli. Vienīgā nelielā kaitēklis bija skaļuma regulēšanas funkcija, kas ir skārienjutīgs paliktnis, kura lietošana ir kaitinoša. Par laimi, par to parūpējās stūres rata vadība.

Dzinējsistēma un veiktspēja

Kādu spēka agregātu jūs saņemat par 45 000 ASV dolāru? 2,0 litru turbo četru cilindru dzinēju ar 201 zirgspēku un 221 ZS griezes momentu, kas savienots ar 48 voltu vieglo hibrīda sistēmu. Šis motors ir savienots ar septiņu pakāpju divsajūgu “S-Tronic” pārnesumkārbu, kas ir vienīgā opcija. A3 standarta komplektācijā ir priekšējo riteņu piedziņa, taču manam testa automobilim bija visu riteņu piedziņa, jo tas bija Quattro modelis. Lai gan tā ir priekšpiedziņas Haldex pilnpiedziņas sistēma, nevis īsta Quattro konfigurācija.

Jauda ir vairāk nekā pietiekama, jo manas nedēļas laikā vienmēr bija jūtama enerģija. Patiesībā mazais A3 var sasniegt ātrumu, kas var zaudēt jūsu vadītāja apliecību, ātrāk, nekā jūs varētu domāt, ņemot vērā tā jaudas rādītājus. Tas ir pienācīgi dinamisks mazs auto. Arī pārslēgšanās ātruma pārslēgšanai ir ātra, kā tam arī jābūt, ņemot vērā, ka to veic divsajūgu automāts. Tomēr manuālā režīma pārslēgšana uz leju ir šausmīgi lēna. Nopietni – nospiediet kreiso pedāli, un jūs varat saskaitīt divus Misisipi, pirms pārnesums pārslēdzas uz leju par zobratiem. Godīgi sakot, tas ir nepieņemami 45 000 ASV dolāru vērtam automobilim ar divsajūgu pārnesumkārbu.

Kad jūs to patiešām paātrināsiet, Audi apgalvo, ka ar Quattro aprīkotais A3 var sasniegt 60 mph ātrumu 6,3 sekundēs, taču, godīgi sakot, šķiet, ka tas ir ātrāks. Iespaidīgi ir tas, ka šis diezgan ātrais sniegums ir apvienots ar kombinēto 31 mpg rādītāju, un es tam pilnīgi ticu. Kad auto atstāja, tas rādīja, ka degvielas tvertnē es esmu nobraucis 515 jūdzes. Pēc nedēļas entuziastiskas braukšanas tas uzrādīja 490 jūdzes. Arī šajā nedēļā vidējais rādītājs bija nedaudz zem 30 mpg.

Labāka apstrāde, nekā es gaidīju

Iepriekšējās paaudzes Audi A3 bija tikpat aizraujošs braukšanas process, cik zviedru detektīvfilmas skatīšanās. Taču šis jaunais auto ir patiešām pieklājīgs. Tas nav nekāds hot-hatch, un Volkswagen GTI to apkauno, taču tas ir daudz jautrāks nekā jebkurš no konkurentiem, piemēram, Mercedes-Benz A klase un BMW 2. sērijas Gran Coupe.

Stūres iekārta ir viegla, taču tā ir labi nosverama ārpus centra, un tai ir pārsteidzoša precizitāte. Priekšpuse ir pietiekami spēcīga, un tā ir patiešām asa. Tas atkal nav GTI vai Veloster N, bet tas ir jautrs mazs auto, ar kuru var braukt.

Ja ir kāda sūdzība par tā braukšanas dinamiku, tad tā būtu par braukšanu. Mans testa automobilis nebija aprīkots ar adaptīvajiem amortizatoriem, un braukšana bija nedaudz pārāk stingra ikdienas braukšanai, vienlaikus arī nedaudz pārāk lēzena straujā braukšanā. Pārāk liela vertikālā kustība un nepietiekama amortizācija lika manam A3 testa automobilim justies mazliet nedroši uz nelīdzena seguma, un pārāk liela sānsveres ietekme radīja sajūtu, ka auto līkumos ir ļodzīgs. Tas nav briesmīgi, bet tam ir vajadzīgi Audi adaptīvie amortizatori.

Nevaru gaidīt S3

Audi A3 vairāk nekā jebkas cits man radīja optimistiskas sajūtas attiecībā uz jaudīgākiem modeļiem. Es priecājos, ka standarta A3 ir daudz labāks nekā iepriekš; ar labāku braukšanas dinamiku, labāku spēka agregātu un patīkamāku interjeru; bet lielākoties esmu optimistiski noskaņots par Audi S3 un RS3. Par pēdējo no tiem es zinu, ka tas būs lielisks, jo visi RS3 ir lieliski, bet pirmais ir auto, kas tāds nav.

Tā kā šis jaunais Audi A3 ir tik labs, kā tas ir, man rodas cerība, ka Audi S3 būs vēl labāks.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru