PIRMĀ Braukšana: BMW X5 xDrive40e

Mūsu automobiļu mobilitātes nākotne ir elektrība, nevis fosilais kurināmais – tā saka viņi. Tā ir bēdīga patiesība, kas mums visiem kā automobiļu entuziastiem ir jāpieņem, jo krosoveru vienkārši vairs nevar noliegt. Pasaule mainās, un mums ir jāmainās kopā ar to. Tāpēc elektromobilis ir jāpieņem, neraugoties uz mūsu spītīgo nevēlēšanos.

Tomēr, neskatoties uz to, mums, entuziastiem, ir ļoti grūti pāriet no benzīna vai dīzeļdegvielas automobiļiem uz elektriskajiem. Mēs, pārnesumkārbu vadītāji, pie iekšdedzes dzinēja turēsimies līdz pat savai nāvei. Par laimi, pa šo laiku, pirms elektriskie transportlīdzekļi pilnībā pārņems Skynet stilu, hibrīdi būs vērtīgs pagaidu risinājums.

2015 BMW X5 xDrive40e test drive 36 750x499

ZEM PĀRSEGA

Piedāvāju jums BMW X5 xDrive40e. Šajā BMW X5 plug-in hibrīda variantā tiek izmantots nu jau slavenais BMW 2,0 litru turbo četru cilindru dzinējs, kas kopā ar 111 elektromotoru un akumulatoru attīsta 240 ZS. Kopā BMW X5 xDrive40e nodrošina 309 ZS. Es zinu, matemātika nesakrīt, bet tā tas ir. Pārnesumu pārslēgšanai un visu četru riteņu darbināšanai tiek izmantota astoņu pakāpju ZF automātika, izmantojot BMW xDrive sistēmu. Gudrs triks ir tas, ka elektromotors ir integrēts transmisijā, tāpēc X5 ir visu riteņu piedziņa arī tad, ja tiek darbināts tikai ar elektrību, ar kuru tas var nobraukt līdz 19 jūdzēm jeb 75 km/h. Tas viss ir ļoti gudri. Bet vai tas patiešām ir labi?

2015 BMW X5 xDrive40e test drive 16 750x373

Testējot automašīnu, jums ir jāizdara secinājums par to, kā jūs kopumā vērtējat šo automašīnu. Parasti tas ir diezgan vienkārši – vai nu jums automašīna patīk, neraugoties uz dažiem tās trūkumiem, vai arī, neraugoties uz tiem, jums nepatīk. Izvēlēties, vai X5 xDrive40 patīk vai nepatīk, nebija tik vienkārši. Patiesībā es nonācu pie diviem atšķirīgiem secinājumiem par to.

FILOZOFISKI

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-5

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-7 2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-43

Mūsu izmēģinātais BMW X5 xDrive40e bija daudzu pretrunu piemērs. Pirmkārt, tas ir luksusa SUV, kas sver aptuveni 5200 mārciņu, maksā ap 70 000 dolāru (mūsu testētais modelis maksāja aptuveni 75 000 dolāru), un tā iekšpusē ir tik daudz govs ādas, ka varētu satraukt visu pasaules liellopu populāciju, tomēr BMW to ir padarījis par plug-in hibrīddzinēju ekonomijas un efektivitātes vārdā. Tādi vārdi kā “ekonomija”, “efektivitāte” un “hibrīds” neskan tik labi ar tādiem vārdiem kā “luksuss” un “SUV”. Lai padarītu situāciju vēl dīvaināku, mūsu testētais automobilis bija aprīkots ar M Sporta paketi, papildu 20 collu diskiem, M-tuned sporta balstiekārtu un stingrām riepām “run-flat”. Tātad šis nebija gluži prātīgākais no hibrīdautomobiļiem.

Tas ir inženiertehnisks sasniegums, kas mani pārsteidza un pārsteidza visu nedēļu, ko ar to pavadīju.

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-38

Tāpēc no filozofiskā viedokļa BMW X5 xDrive40 ir smieklīgs. Tas ir ļoti smags plug-hibrīds, kas nav īpaši ekonomisks (vidēji ar 19,1 mpg, lai gan, godīgi sakot, es ar to nebraucu pārāk viegli), nav īpaši ātrs, akumulatori aizņem vietu papildu trešajai rindai, un to papildu svars grauj efektivitāti. Daudzējādā ziņā X5 xDrive40e ir pret BMW i3. Bet es zinu, kāpēc BMW to ir jāražo. Visiem autobūves uzņēmumiem ir jāpaaugstina kopējais mpg rādītājs visā to automobiļu klāstā, un visvienkāršākais veids, kā to izdarīt, ir radīt hibrīda versijas saviem visneefektīvākajiem automobiļiem, tādējādi palielinot mpg rādītājus. Taču tas nemazina faktu, ka X5 xDrive40e kā hibrīds nav pārāk labs, un hibrīda pārnesumkārba tajā padara to par SUV sliktāku nekā standarta auto.

KĀ TAS IR BRAUKT

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-35

Tomēr, ņemot vērā visu iepriekš minēto, BMW X5 xDrive40 kā atsevišķs automobilis bez jebkādiem aizspriedumiem un pretrunām ir diezgan ievērojama lieta. Tas ir inženiertehnisks sasniegums, kas turpināja mani mulsināt un pārsteigt visu nedēļu, ko ar to pavadīju. Hibrīddzinējs ir inženiertehniskās meistarības piemērs, kādu šajā nozarē redz tikai retais. Pirmo reizi ieslēdzot xDrive40e, tas ieslēdzas tīri elektriskās piedziņas režīmā neatkarīgi no tā, kādā režīmā tas bija ieslēgts, to iepriekš izslēdzot. EV režīmā X5 xDrive40e ir ļoti klusa, pat uz cietajām 20″ Dunlops riepām, un neparasti ātra. Ja paliksiet EV režīmā, xDrive40e ieslēgs dzinēju tikai tad, ja akumulators būs izlādējies, ja brauksiet ātrāk par 75 km/h vai ja dosiet tam kārtīgu gāzes padevi un tas sapratīs, ka jums ir nepieciešams vairāk jaudas. Šajā ziņā X5 ar pieslēdzamo elektrotransportlīdzekli pārsteidza visvairāk. Kad dzinējs ieslēdzas, tas ir nemanāms. Ja apgriezienu rokturis no nulles nesaskaras, vienkārši nav iespējams uzzināt, vai dzinējs jau ir ieslēdzies. Tas ir tik vienmērīgi un klusi. Tomēr, stāvot uz gājiena pedāļa, tas patiešām rada nedaudz pieklājīgu troksni. Es domāju, ka šeit darbojas kāds skaļruņa papildinājums.

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-42

Ja X5 xDrive40e ieslēdziet sporta režīmu, motors un elektromotors darbosies kopā visu laiku. Šis bija mans iecienītākais režīms, un ar šo automašīnu es braucu aptuveni 80 procentus laika. Iemesls tam ir tāds, ka, abiem spēkiem darbojoties kopā, šo lielo SUV patiešām ir diezgan jautri vadīt. Pārslēdziet adaptīvos amortizatorus uz sporta režīmu, un viss automobilis kļūst pietiekami stingrs, lai neradītu diskomfortu, stūres iekārta kļūst nedaudz smagāka un atsaucīgāka, un šķiet, ka viss X5 vienkārši saraujas ap jums. Bija pārsteidzoši, cik mazs tas jutās uz ceļa, kad to nobraucāt. Šķiet pretēji intuīcijai, ka patiešām ir jābrauc ar 5 200 kg smagu hibrīda SUV, taču tas bija pilnīgi iespējams un pat nedaudz jautri.

Dzinējs ieslēdzas un izslēdzas pēc vajadzības, un tas viss notiek zem klusuma un greznības aizsega.

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-14

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-27 2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-22

Tomēr, kad esat izbaudījis izklaidi un ir pienācis laiks doties mājās, pārslēdziet visu atpakaļ komforta režīmā un atpūtieties, jo hibrīda spēka pārnesumkārba jūs nogādās vienmērīgā, klusā, klusā un klusā režīmā. Dzinējs ieslēdzas un izslēdzas pēc vajadzības, un tas viss notiek zem klusuma un greznības aizsega. X5 xDrive40e ir pilnīgi spējīgs visu pārvaldīt jūsu vietā, un pārvalda to lieliski, kamēr jūs baudāt fantastiski ērtos ādas troņus un skaisto apkārtējo apgaismojumu.

SECINĀJUMS

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-41

Daudz ko var teikt arī par BMW X5 šasiju. Daudzi kritizēs X5 par to, ka tā ir smaga, nekomunikatīva un neatbilst tradicionālajam BMW stilam. Tomēr šasija patiešām ir fantastiska. Tā ir vienmērīga un komfortabla, tajā pašā laikā atsaucīga un pat nedaudz grūstoša. Taču visiespaidīgākais ir tas, kā tā viegli pārvar ātrumu un ātrus stūres svārstus. Atgriežoties no mūsu fotosesijas ar automašīnu, kurā bija četri pieauguši vīrieši, es braucu, teiksim tā, ar, teiksim tā, nelegālu ātrumu, iebraucot un izbraucot no satiksmes, it kā es pilotētu M3. X5 ne tikai spēja to viegli veikt, bet arī bija tik komfortabls, ka mani pasažieri bija aizmiguši, un viņus nepamodināja neviena ātra joslas maiņa vai pilnīga gāzes pārslēgšana. Tā ir grezna autobraukšana savā labākajā izpausmē.

Tātad BMW X5 xDrive40e ir konfliktējošs transportlīdzeklis, vismaz man tas tā šķiet. Manas smadzenes to mīl. Tas ir inženierijas izcilības darbs, un tas ir maksimāli perfekti kalibrēts. Tomēr tam pietrūkst mazliet dvēseles un mazliet emociju. Lai gan divarpus tonnas smags hibrīda apvidus automobilis nebija radīts vai domāts, lai būtu dvēselisks mašīna. Tā vienīgais mērķis ir visaugstākā greznība un izcils inženiertehniskais risinājums. Tas ir domāts, lai reizēm pakutinātu jūsu smadzeņu tehniskās daļas, bet reizēm ļautu jums par tām pilnībā aizmirst un izbaudīt greznību. BMW X5 xDrive40e šajā ziņā ir izcils.

2015-BMW-X5-xDrive40e-test-drive-18

Ja tā būtu mana nauda, es izvēlētos vieglāku, lētāku, efektīvāku un patīkamāku dīzeļdzinēja modeli, kam būs visas tās pašas brīnišķīgās braukšanas īpašības, kas raksturīgas X5. Tomēr, ja esat no tiem, kam nepieciešams liels, ģimeni pārvadājošs apvidus automobilis, un jūsu dzīvē obligāti ir jābūt hibrīdam, ir gandrīz neiespējami nepiedāvāt brīnišķīgo, tomēr filozofiski nepilnvērtīgo BMW X5 xDrive40e. Hibrīdi galu galā nav nemaz tik slikti.

[Fotogrāfijas: instagram.com/ryan_youngblood instagram.com/_travoh]

2015 BMW X5 xDrive40e pirmā brauciena laikā

Ārējā pievilcība – 9
Interjera kvalitāte – 9
Vadības sistēmas atgriezeniskā saite – 9
Veiktspēja – 9
Apstrāde – 8
BMWness/Ultimate Driving Machine – 8
Cenas punkts – 7

8.4

Ja esat no tiem, kam nepieciešams liels ģimenes apvidus automobilis un kam ir nepieciešams hibrīds, ir gandrīz neiespējami nepiedāvāt brīnišķīgo, taču filozofiski nepilnvērtīgo BMW X5 xDrive40e. Hibrīdi galu galā nav nemaz tik slikti.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru