Pirmais brauciens: 2011 BMW ALPINA B7

Pilnīgi noteikti, šis ir viens no labākajiem automobiļiem, ko ALPINA jebkad ir radījusi. Balstoties uz jauno F01 7. sērijas sedanu, ALPINA GmbH pārņem detaļas savās rokās, radot unikālu, mērķtiecīgu un ekskluzīvu augstas veiktspējas luksusa sedanu. Kāpēc es šajā aprakstā minēju veiktspēju pirms luksusa? Galu galā, B7 pamatā ir īpaši greznais BMW 7. sērijas modelis. Mēdz teikt, ka attēls ir tūkstoš vārdu vērts; ja jūs vēl aizvien šaubāties, varbūt jums vajadzētu ielūkoties mūsu fotogalerijā.

ALPINA ir “pārbūvējusi” 7. sērijas automašīnas, lai nodrošinātu ļoti augstu uzticamības un veiktspējas standartu. 750i N63 V-8 motors ar divām turbīnām ir izstrādāts ar pilnīgi jaunu elektroniku un datorizētu elektroinstalāciju. Palielināti turbomotori, un izplūdes sistēma ir uzlabota, lai samazinātu pretspiedienu. ALPINA darba rezultāti ir redzami gan uz papīra, gan trasē. 500 ZS tiek sasniegti pie 5500 apgr./min, kā arī satriecošs 516 lbsft griezes moments no 3000 līdz 4750 apgr./min. Dzinējs rada 113,8 ZS/litru, sasniedzot 6 550 apgr./min. robežvērtību.

ALPINA B7 1 655x442

Visu šo jaudu pie zemes piesaista masīvi 21 collas 20 lāpstiņu vieglmetāla ALPINA diski. Pirms vairākiem gadu desmitiem ALPINA atklāja, ka optimālais kompromiss starp svaru un izturību ir 20 spieķu riteņu konstrukcija. Kopš tā laika ALPINA šos unikālos riteņus izmantoja visos savos ražotajos transportlīdzekļos.

ALPINA dizaina ētikā forma seko funkcijai, un tas ir redzams katrā B7 leņķī. Aizmugurējā pārsega spoileris ir smalka stila, bet ļoti funkcionāls, izmaiņas balstiekārtas uzstādīšanā ir jūtamas jau no pirmā pagrieziena, jaudīgās bremzes bez piepūles aptur lielo automobili, un jaudīgais motors ne mazāk kā iedveš bailes.

2011 alpina b7 test drive track 7 655x432

“ALPINA GmbH ņem detaļas savās rokās…”

Ceļa malās trīc zāles stiebri, pulsējot līdzi izplūdes gāzu skaņai. Mazie oļi pagriežas un metas bēgt, lai paslēptos. Kukaiņi bēg no notikuma vietas. Varenais B7 tūlīt tiks palaists vaļā. Spēcīga gāzes pedāļa deva iedarbina aizmugurējos riteņus, turbokompresora motors viegli pārspēj pieejamo saķeri – pat uz tīra, sausa ceļa seguma. Dodoties uz pirmo pagriezienu, es jūtos nedrošs par B7 spējām pagriezienos. Vai tas iegriezīsies līkumā, vai arī izstumts uz priekšu ar nepietiekamu vadāmību? Nevajag uztraukties – B7 ir skalpeļa asuma, ļoti neitrāls pie robežas un labprāt pagriežas. Tiklīdz izbraucat apeksī, lielais četrvietīgais sporta automobilis ar vieglu aizmugurējās daļas vicināšanu pieliek jaudu; atgādinot, ka šajā jaudīgajā sedanā ir nepieciešama piesardzīga labās kājas kustība. Iztaisnojoties no pēdējā pagrieziena, ātrums pieaug bez piepūles, vienmērīgi, ātri!

2011-alpina-b7-test-drive-track-2

Tikai M3 sasniedza lielāku ātrumu pirms bremzēšanas uz nākamo pagriezienu šajā trasē, B7 ir īpašs veids, kā metamorfozēties par koncentrētu sacīkšu automobili. Mani pārsteidza B7 vadāmība, šis bija viens no vislīdzsvarotākajiem automobiļiem, ko jebkad esmu vadījis; kopējais svars šajā gadījumā nav tik svarīgs, svara sadalījums un balstiekārtas iestatījumi nosaka to, kā automašīna izbrauc līkumus.

B7 5 864 lb pilnu masu kompensē lielas, lipīgas riepas, masīvas, jaudīgas bremzes un iespaidīga jauda. Vai B7 ir tāda pati trases mašīna kā M3? Nē. Vai B7 veiktspēja ievērojami pārsniedz lielam augstas veiktspējas luksusa klases sedanam izvirzītās cerības? Pilnīgi noteikti!

Brīnumains brīdis iestājās, kad automašīnas pasažiera sēdeklī sēdēja ALPINA GmbH īpašnieks Andreas Bovensiepens (Andreas Bovensiepen). Trīs pasažieri iekāpa salonā, lai izbaudītu karsto apli kopā ar vienu no izcilākajiem autosporta braucējiem, bijušo Nirburgringas 24 stundu sacīkšu un Vācijas apvidus automobiļu čempionāta čempionu 70. gados. Mēs bijām praktiski piesprādzējušies pie savu sēdekļu sānu balstiem, braucot garā labajā līkumā pa sacīkšu trasi, un ainava skraidīja garām tā, kā reti kurš ir redzējis no automašīnas aizmugurējā sēdekļa. Četri pieauguši pieauguši vīrieši, ķiverēs, kas lido pa sacīkšu trasi ar nepieņemamu ātrumu, un tos vada viens no labākajiem sacīkšu braucējiem? Maģija. B7 ir viens no retajiem automobiļiem pasaulē, kas varētu atrasties šādā brīdī.

Šī automobiļa īpašais valdzinājums kļuva skaidrs: B7 ir ekskluzīvs automobilis, kas visu paveic labi, izmantojot ALPINA izstrādāto koncepciju “AND engineering”. Jaudīgs un atturīgs. Ass uz trases un ērts uz ceļa. Atslābināts, apvaldīts un īsts dzīvnieks, kas alkst izkausēt asfaltu. ALPINA automobiļi izstaro ātruma, izsmalcinātības un klases auru. Braukšana ar šādu automobili ir nozīmīga, un to ātri neaizmirst.
alpina-b7-racing-10

Interjera iekārtojums nav palicis novārtā, pasažieru salonā ir veiktas daudzas pielāgotas izmaiņas. Mazas, gaumīgas ALPINA emblēmas caurvij salonu, vissmalkāko ādu, koku un metālus, kas ieskauj visus pasažierus. Kad ALPINA brauc nepiespiestā režīmā, tas ir sviestaini mīksts un gluds, slēpjot savus izspūrušos muskuļus zem plānas lokšņu plēves. Šis automobilis ir vilks (labi koptā) aitas ādā; labs visā, ko tas dara.

Jūs gaida varas, greznības un ekskluzivitātes iemiesojums, taču esiet uzmanīgi – saka, ka tik daudz varas var korumpēt.

alpina-b7-racing-1

Iespējams, visvairāk intriģējoša ir ALPINA bagātā vēsture. Ļaujiet mums sniegt jums īsu ALPINA vēsturi:

1961. gadā Burkards Bovensiepens sāk savu uzņēmējdarbību, sadarbojoties tikai ar BMW.

1964. gadā BMW AG un tās pārdošanas vadītājs Pauls G. Hahnemans apstiprina ALPINA augsto produktu kvalitāti, apvienojot BMW un ALPINA garantijas.

1978. gads, un ALPINA prezentē pilnīgas veiktspējas automobiļu līniju: pirmo 6 cilindru 3. sērijas B6 2.8, kā arī turbokompresoru, 300 ZS 5 & 6. sērijas automobiļus.

1983. gadā ALPINA ir oficiāli reģistrēts kā automobiļu ražotājs Vācijas Federālajā mehānisko transportlīdzekļu reģistrācijas aģentūrā – tagad tā ir unikāla vienība, kas ir atbildīga par izgatavoto automobiļu satura kvalitāti.

ALPINA veica lieliskus inženiertehniskus darbus, bieži vien strādājot saskaņoti ar BMW inženieriem. 1971. gadā BMW iecēla ALPINA par BMW 3.0 CSL vieglā kupeja projekta vadītāju. CSL – kā to piedāvā BMW – atspoguļo 20-spieķu ALPINA riteņu diski.

1986. gadā ALPINA Dienvidāfrikas tirgum izstrādāja 6 cilindru 3. sērijas modeli 333i, kas tiek pārdots ar BMW South Africa starpniecību.
1996. gadā, īstenojot kopīgu projektu ar BMW, BMW ALPINA B12 (7. sērija) debitēja ar elektriski apsildāmiem metāla katalizatoriem, kas vēlāk tika izmantoti 7. sērijas V-12 dzinēju ražošanā (pirmo reizi automobiļu nozarē!).

Kopīgā projektā, kas tika uzsākts 1998. gadā, ALPINA palīdzēja BMW izstrādāt sešu cilindru, 3 litru BMW ALPINA D10, kas ražoja 245 ZS – vairāk nekā 80 ZS, kas nebija sastopams tā laika dīzeļdzinējiem.

1999. gadā ALPINA tika uzdots izstrādāt augstas veiktspējas X5 prototipu, rezultāts ir pārliecinošs, un radās E53 BMW X5 4,6is.

Tehnoloģiju apmaiņa starp ALPINA un BMW notiek jau vairākus gadu desmitus, un abi uzņēmumi ir guvuši abpusēju labumu.

Lai padziļināti iepazītos ar ALPINA, tās vēsturi, produktiem un nākotni, lūdzu, izlasiet mūsu ekskluzīvo interviju ar Krisu Odvarku, ALPINA motorcars pārdošanas direktoru.

[Foto: Greg Jarem for BMWBLOG ]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru