TESTĒŠANAS VAIRĀŽA: KIA EV6 – Vai tas var sacensties ar saviem premium klases konkurentiem?

Daži elektriskie automobiļi noteikti radīs sprādzienu un piesaistīs lielu uzmanību. Bez ierastajiem iekšdedzes dzinēju ierobežojumiem elektromotoru jauda ir viegli sasniedzama līdz neiedomājamam līmenim. Jebkurš automobilis ar 1000 ZS piesaistīs daudz ziņkārīgu skatienu. Jebkurš automobilis ar prātu aizraujošiem paātrinājuma rādītājiem saņems simtiem pozitīvu virsrakstu tīmekļa vietnēs visā pasaulē. Un tomēr daudziem cilvēkiem tas patiesībā būs vienalga, jo cenas daudziem nav sasniedzamas.

Tāpēc arī tādi automobiļi kā Kia EV6 saņem daudz uzslavu un izraisa lielu entuziasmu. Kia un Hyundai pēdējo aptuveni 20 gadu laikā ir stabili attīstījušās. Tās ir piedāvājušas daudz labu automobiļu par pienācīgām cenām. Tā kā jaunais, elektriskais laikmets ir pavisam tuvu, automobiļu tirgus ar interesi gaida, kā tās ar to tiks galā. Atbilde uz viņu potenciālajiem panākumiem slēpjas viņu izstrādātajā jaunajā E-GMP platformā.

Uz elektrību orientēta platforma

kia ev6 test drive 09 830x553

E-GMP nozīmē Electric Global Modular Platform, un tā tika izstrādāta no pašiem pamatiem, lai tajā varētu izvietot elektriskos modeļus un lai tā būtu modulāra. Tas nozīmē, ka tā būs pamatā visiem akumulatora elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas turpmāk tiks ražoti Seulā. Pirmais Kia projekts ir EV6 – automobilis, kuram teorētiski ir visas nepieciešamās tehnoloģijas par pieņemamu cenu.

Pēdējais aspekts ir svarīgs, jo klienti ir pieraduši pie izdevīgiem piedāvājumiem no Kia dīleriem. Tiem ir arī viena no garākajām garantijām nozarē, un tas liecina, ka Kia stāv aiz saviem produktiem. Tajā pašā laikā EV6 ne vienmēr ir lēts, vismaz pēc Kia standartiem. Cenas sākas no 56 000 ASV dolāru, un, lai gan lielā mērogā tas nešķiet tik daudz, EV6 ir dārgākais auto, ko šobrīd var iegādāties no Dienvidkorejas ražotāja. Un tā ir sākumcena! Tātad, vai ir vērts maksāt tik daudz?

Labs izskats ar augstāku cenu

kia ev6 test drive 31 830x553

Kia EV6 noteikti ir izskats, kas atbilst šai cenai. Tā ir pirmā Kia, kas atkāpjas no tā, kas pēdējā laikā ir kļuvis par Dienvidkorejas modeļu firmas zīmi – “tīģera deguna”. Saprotams, jo EV6 priekšpuse bija jāracionalizē un jānorobežo, lai auto būtu pēc iespējas aerodinamiskāks.

Priekšējā daļā dominē priekšējie lukturi un to V veida LED dienas gaitas lukturi, kā arī pamanāmās rievas uz motora pārsega. Deguns ir ļoti slīps, un motora pārsegs ir diezgan liels, tāpēc visa automobiļa priekšpuse šķiet kā uz leju vērsta bultas galva. Aizmugurē nevar nepamanīt no sāniem uz sāniem izstiepto gaismu joslu un nedaudz pazīstamo dizainu, ja kādreiz esat redzējuši Aston Martin DBX.

Metālā EV6 šķiet daudz lielāks nekā attēlā. Automašīnas proporcijas liek šķist mazākai, nekā tā ir patiesībā. Tas ir gandrīz 1,9 metrus plats un 4,7 metrus garš, padarot to par vieglu krosoveru, nevis sportisku hečbeku, kā sākumā varētu šķist.

Tas ir garums, kas jūs visvairāk pārsteidz. Pateicoties modulārajai elektriskajai platformai, uz kuras tas ir būvēts, EV6 riteņi ir novietoti automašīnas virsbūves galējos punktos, nodrošinot plašu riteņu bāzi 2,9 metru garumā. Tas ir apmēram tikpat, cik 5. sērijas auto, taču ar daudz vairāk vietas iekšpusē.

Iekāpjot iekšā, jūs pamanīsiet, ka tur ir pietiekami daudz vietas gandrīz visam, izņemot vienu – vietu galvām. Kia dizaineri kaut kādu iemeslu dēļ ir nolēmuši EV6 siltumnīcu saplacināt. Lai gan tas ir tikai 1550 milimetru garš, tā klīrenss 160 milimetru garumā kaut kā izkropļo automobiļa proporcijas. No ārpuses to var nepamanīt. Protams, vērīgi acis pamanīs mazos logus, bet jūs to patiešām uztverat, kad iekāpjat iekšā.

Priekšpusē un aizmugurē ir diezgan ierobežota vieta galvām, ja jūsu augums pārsniedz 180 cm. Tas ir, maigi izsakoties, pārsteidzoši. Par laimi, ir pietiekami daudz vietas ceļgaliem, un aizmugurē sēdošie var atlaist sēdekļus, lai iegūtu nedaudz vairāk vietas galvām. Tomēr, ja sēžat vadītāja sēdeklī un esat augumā, iespējams, ka braukšanas laikā lielāko daļu laika skatīsieties uz saules aizsegu.

Grīda ir līdzena, un tā ir labvēlīga, lai to izmantotu maksimāli. Priekšpusē centrālajam roku balstam ir peldošs dizains un daudz glabāšanas vietu visam iespējamajam. Tur ir arī ne mazāk kā četras uzlādes rozetes (ieskaitot 12V kontaktligzdu), un, iespējams, jūs varētu iebāzt nelielu mugursomu glabāšanas vietā zem roku balsta.

Daudz tehnoloģiju un labas kvalitātes materiāli

Kas attiecas uz izmantotajiem materiāliem, šī automobiļa uztveramā kvalitāte var atšķirties atkarībā no tā, kā jūs to specifikējat. Mūsu testētajam automobilim bija GT-Line modelis ar visām ērtībām un svilpieniem. To vidū bija perforēta āda un mīksta pieskāriena plastmasa uz instrumentu paneļa un centrālā roku balsta. Arī durvju paneļi ir aprīkoti ar mīksta pieskāriena plastmasu augšējā pusē un lētāku alternatīvu apakšējā daļā. Vēl interesantāka kļūst situācija uz paneļa. Tas tāpēc, ka tajā dominē divi 12,3 collu ekrāni, kas ir standarta aprīkojumā visiem EV6 modeļiem. Kā jau nojaušat, tie tiek izmantoti kā instrumentu panelis un informācijas un izklaides sistēma. Abiem ir lieliska grafika, augsta izšķirtspēja un tie darbojas nevainojami. Standarta aprīkojumā ir Android Auto un Apple Carplay.

Labās puses ekrānā jūs atradīsiet zem lokšņu lokšņu skārda izvietoto elektrisko gremlīnu izvēlni, kas informē, ka grīdā ir paslēpts milzīgs akumulators un viens vai divi elektromotori, kas darbina automobili.

Atkarībā no tā, ko izvēlaties, EV6 var būt dažādos veidos. Ir divas aizmugurējo riteņu piedziņas versijas un divas pilnpiedziņas alternatīvas, no kurām pēdējā ir aprīkota ar diviem motoriem, pa vienam katrai asij. Varat arī izvēlēties no diviem dažādiem akumulatoru izmēriem: 58 kWh un 77 kWh. Mūsu testētajam modelim bija RWD Long Range versija. Tas nozīmē, ka tam bija viens elektromotors uz aizmugurējās ass ar 228 ZS un 350 Nm griezes momentu, kas veldzēja slāpes pēc elektroniem no 77 kWh akumulatora.

310 jūdzes pēc EPA vērtējuma

Saskaņā ar EPA datiem šīs EV6 versijas nobraukums ar vienu uzlādi ir 310 jūdzes (500 km), kas ir neticami iespaidīgi. Veicot aprēķinus, sanāk 4 jūdzes/kWh. Tomēr reālās dzīves scenāriji atšķirsies un patiešām pārbaudīs šo apgalvojumu. Laikā, ko pavadīju ar šo automobili, rezultāti bija krasi atšķirīgi, taču bija arī daži elementi, kas darbojās pret EV6.

Kā mēs visi zinām, elektromobiļiem aukstā laikā īsti neklājas labi. Pētījumi ir pierādījuši, ka aukstumā nobraukums var samazināties par 10 līdz 40 % vai pat vairāk. Diemžēl man, kamēr man bija automašīna testēšanai, ārējā temperatūra nepārsniedza 5 grādus pēc Celsija. Lielāko daļu laika tā faktiski bija negatīva, aptuveni -2 grādi. Turklāt automašīnai bija ziemas riepas un 20 collu riteņu diski, kas, kā zināms, ir mazāk efektīvi nekā 19 collu riteņi, uz kuriem tiek veikti WLTP un EPA testi.

Tomēr kopējais enerģijas patēriņš, ko reģistrēja automašīna, bija aptuveni 21 kWh/100 nobraukto kilometru. Pilsētā nobraukums bija aptuveni 370 kilometri, bet uz šosejas, braucot ar vidējo ātrumu 130 km/h, šis nobraukums samazinājās līdz aptuveni 300 kilometriem. Jāpiemin, ka arī es nesamazināju nekādu komforta komfortu, saglabājot gaisa kondicionētāju 21 grāda temperatūrā un visu laiku izmantojot tikai komforta režīmu. Eco vai ECO režīmi, iespējams, būtu palīdzējuši, taču es nesekoju pēc iespējami labākā rezultāta, bet drīzāk pēc sliktākā scenārija. Labāk ir ierasties pie lādētāja ar lielāku nobraukumu, nekā gaidīts, nekā otrādi.

Runājot par to, EV6 ir milzīgs pluss uzlādes jomā – 800 V arhitektūra. Tas nozīmē, ka tas no lādētāja var uzņemt lielāku jaudu nekā lielākā daļa konkurentu – maksimāli 350 kW. Ja atrodat tik jaudīgu lādētāju, akumulatoru (līdz 80 %) varēsiet uzlādēt aptuveni 18 minūtēs. Šokējoši ātri!

Problēma ir tā, ka šādu jaudīgu lādētāju ir maz, un jūs reti sastopat šādus lādētājus. Lielākā daļa līdzstrāvas CCS lādētāju ir 50 kW vai 75 kW jaudas, un tas nozīmē, ka uzlādes process aizņem daudz vairāk laika. Laikā, kad es strādāju ar šo automašīnu, es divas reizes izmantoju 75 kW lādētāju, abos gadījumos akumulatoru no 40 % līdz 80 % uzlādējot aptuveni 20 minūtēs.

Braukšanas pieredze

Kad automašīna ir uzlādēta, varat doties ceļā, lai redzētu, kā tā brauc, un tas nebūt nav slikti. Kia apgalvo, ka tas ir izstrādāts, lai nodrošinātu sportiskāku braukšanu nekā tā Hyundai Ioniq 5 brālis, un, lai gan man vēl nebija izdevies braukt ar šo automobili, EV6 jutās diezgan labi amortizēts un nostādīts uz ceļa.

Piekare ir viens no izcilākajiem elementiem, kas diezgan labi absorbē izciļņus un nepilnības. Tas ir viens no trūkumiem, kas līdz šim piemīt daudziem elektromobiļiem, īpaši tiem, kas izstrādāti uz platformām, kuras sākotnēji bija paredzētas ICE modeļiem. Akumulatoru papildu svars padara braukšanu asu un neērtu. EV6 gadījumā tā nebija, un varēja teikt, ka tas tika radīts no pašiem pamatiem, lai būtu elektrisks. Amortizācija bija perfekti iestatīta, un automobilis lielākajā daļā situāciju saglabāja savaldību, saglabājot klusumu arī uz nelīdzenām virsmām.

Tomēr neuzskatiet to par sporta automobili, vismaz ne šajā garās distances un RWD versijā. Protams, jūs varat panākt, ka aizmugurējā daļa izslīd, jo tūlītējais griezes moments griezīs aizmugurējos riteņus, taču mēs joprojām runājam par automašīnu, kas sver 2 tonnas un kurai ir tikai 228 ZS. Tāpēc sprintam no 0 līdz 100 km/h nepieciešamas 7,3 sekundes, un maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 185 km/h.

Tomēr arī sporta režīmā EV6 ir dzīvīgs. Stūrēšana ir tieša, taču tai trūkst atgriezeniskās saites, bet aizmugurējā daļa plīst pa vīlēm ar griezes momentu ikreiz, kad vien paskatās virzienā, kur atrodas ātrās braukšanas pedālis. Svars ir labi sadalīts pa abām asīm, un, lai gan automobilim nav adaptīvo amortizatoru, automobiļa masa tiek labi kontrolēta. Braukšana ir nedaudz skarbāka, taču es to ne vienmēr sauktu par stīvu.

Lai gan ātra braukšana noteikti paātrinās jūsu sirdsdarbību, EV6 var izbaudīt tikai tad, kad jūs atpūšaties pie stūres. Jaunā laikmeta EV ir aprīkots ar daudzām tehnoloģijām, kas jums palīdzēs, sākot ar adaptīvo reģeneratīvo bremzēšanu (kas darbojas lieliski) un beidzot ar visdažādākajiem braukšanas palīglīdzekļiem. Jūs varat saņemt stūrēšanas asistentu, braukšanas pa šoseju asistentu, un par jūsu drošību visu laiku rūpēsies aklās zonas uzraudzības sistēma, kas, izmantojot kameras sānu spoguļos, brīdina jūs, ja aiz jums kaut kas atrodas. Kad ieslēdzat bākugunis, uz paneļa paneļa parādās tiešraide no kamerām.

Arī šosejas asistents nav slikts. Tas patiešām palīdzēs jums pārslēgties no vienas joslas uz otru. Kad ieslēgsiet adaptīvo kruīza kontroli un joslu saglabāšanas asistentu, ieslēgsies arī HDA. Tāpēc, kad signalizēsiet par joslas maiņu, automašīna patiešām nedaudz pagriezīsies jūsu vietā. Jums joprojām būs labāk to darīt pašam, taču tas ir jauks žests no Kia puses, ka šī sistēma ir iekļauta šajā kombinācijā.

Vēl viena jauka EV6 tehnoloģija ir “Vehicle to Load”. Šo tehnoloģiju daudzi autoražotāji uzskata par būtisku aprīkojumu. Tas ir tāpēc, ka tā ļauj automašīnai piegādāt enerģiju elektrotīklam, nevis tikai otrādi. Nākotnē, kad elektromobiļi dominēs, šī tehnoloģija varētu palīdzēt stabilizēt elektrotīklus, kad tie būs pakļauti lielai slodzei. Turklāt šo tehnoloģiju var izmantot arī dažādu ierīču vai pat cita elektromobiļa darbināšanai, lai gan tikai ar jaudu līdz 3,5 kW.

Secinājums

Galu galā Kia EV6 nodrošina visas iespējas un vēl citas. Tas ir spējīgs, ērts un reizēm sportisks automobilis, kam ir visas nepieciešamās tehnoloģijas, lai kļūtu par bestselleru. Tas, bez šaubām, ir viens no labākajiem šobrīd pieejamajiem elektromobiļiem, ieskaitot defektus. Vienīgā problēma, ko daži cilvēki ar to saskatīs, būs cena, un tas ir tikai tāpēc, ka tas ir Kia. Tomēr kopumā tas ir naudas vērts, ja jūs interesē mūsdienīgs elektriskais modelis, kas nesabojā banku.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru