Top 10 visu laiku jaudīgākie BMW dzinēji

Jaunais BMW M5 CS atrodas visu laiku jaudīgāko sērijveida BMW automobiļu topā. Pagāja gandrīz 30 gadi, līdz tas aizēnoja ikonisko S70 McLaren F1 dzinēju. Lai gan daži varētu iebilst, ka bija vēl viens BMW dzinējs, kas bija jaudīgāks par S70. Tas būtu modificētais N74 divpadsmitcilindru agregāts, kas atrodas zem Rolls-Royce Wraith Black Badge motora pārsega. Ar 632 ZS N74 ir tikai par 3 ZS mazāks nekā M5 CS dzinējs un par 5 ZS lielāks nekā S70. Tāpēc ar BimmerToday palīdzību mēs tagad apskatām 10 visu laiku jaudīgākos BMW dzinējus.

10. S62 – BMW M5 (E39)

bmw s62 motors 01 830x612

S62 dzinējs

E39 M5 tika aprīkots ar 4941 cm3 BMW S62 V8 motoru. Maksimālā jauda 295 kW/400 ZS (394 ZS) sasniedz aizmugurējās ass riteņus caur 6 pakāpju manuālo transmisiju. Tā maksimālais griezes moments ir 500 ņūtonmetri (368 ZS). Maksimālais apgriezienu skaits ir 7000 apgr./min. S62 bija pirmais BMW V8 motors ar dubulto VANOS (mainīgs vārstu laika iestatījums uz ieplūdes un izplūdes vārpstu sadales vārpstām.

10. B57 – BMW 750d (G11/G12)

bmw b57

2016. gadā 7. sērijas modeļu saimē parādījās jaunas paaudzes 6 cilindru dīzeļdzinēji. 2017. gada 750d modelis tika aprīkots ar monstrozo dīzeļdzinēju, kas nodrošināja 400 ZS (394 ZS) un 760 Nm griezes momentu (560 ZS). Jaunais dzinējs spēja sasniegt tik izcilus jaudas rādītājus, pateicoties četriem turbokompresoriem, pa diviem uz katriem trim cilindriem. BMW nolēma atteikties no iepriekšējās sistēmas, kurā bija divi mazi turbokompresori un viens lielāks, lai nodrošinātu labāku droseļvārsta reakciju un lielāku efektivitāti. B57 dala savu desmito vietu ar S62.

9. S65 – BMW M3 GTS (E92)

S65 V8, iespējams, ir viens no labākajiem BMW dzinējiem. Šis 4,4 litru V8 bija E90/E92/E93 modeļu saimes sirds, un vēlāk tas tika iebūvēts īpašajā E92 M3 GTS versijā. Ar 331 kW/450 ZS un tieši no autosporta pārņemtajiem konstrukcijas principiem un tehniskajām detaļām S65 nodrošināja ideālus priekšnoteikumus izmantošanai klubu sporta sacensībās, vienlaikus būdams oficiāli legāls izmantošanai uz ceļiem. Griezes moments bija 440 ņūtonmetri (324 ZS).

8. N73 – Rolls-Royce Phantom VII

Sākotnēji BMW plānoja Phantom modelī izmantot 9,0 litru V16 dzinēju, taču galu galā izvēlējās pārbaudīto un izmēģināto 6,8 litru V12 dzinēju. Masīvais dzinējs attīstīja 460 ZS (338 kW; 454 ZS) un 720 Nm (531 ZS). Tas bija tikpat vienmērīgs, cik jaudīgs, un sagādāja prieku Rolls-Royce vadītājiem. Šo dzinēju izmantoja arī F01/F02 760Li paaudzes modeļos.

7. S55 – BMW M4 GTS (F82)

Kad runājam par M4 GTS, pirmais, kas nāk prātā, ir ūdens dzesēšana. Ūdens iesmidzināšana, kas GTS modelī ir pasaulē pirmais risinājums, ievērojami pazemina temperatūru sadegšanas kamerā, sadegšanas laikā izsmidzinot tajā ārkārtīgi smalku migliņu. Šī temperatūras pazemināšana līdz pat 80 grādiem pēc Fārenheita palielina gan jaudu, gan efektivitāti, vienlaikus samazinot arī dzinēja klauvējienu. BMW M4 GTS tagad sasniedz 500 ZS (no 425 ZS) un 600 Nm griezes momentu (442 ZS).

6. S85 – BMW M5 (E60)

BMW M5 E60 bija arī viens no stilīgākajiem dzinējiem – S85 V10. M5 ar F1 iedvesmoto 507 ZS V10 dzinēju neapšaubāmi ir viens no labākajiem jebkad izgatavotajiem BMW un, pēc dažiem uzskatiem, labākais M5 jebkad. E60 M5 ar 507 ZS un 520 Nm (383 ft/lbs) griezes momentu līdz 60 paātrinās 4,5 sekundēs. Maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 155 mph (250 km/h).

5. S58 – BMW X3 M / X4 M (F97/F98)

S55 pēctecis ir BMW S58 sešu cilindru turbo motors. Pārstrādātais spēka agregāts, ko izmanto gaidāmajos G80 M3 un G82 M4 modeļos, debitēja pagājušajā gadā kopā ar pirmajiem X3 M un X4 M. Tas joprojām ir 3,0 litru iekšdedzes sešcilindru dzinējs, taču tam ir veikta visaptveroša M nodaļas modernizācija, lai palielinātu jaudu, vienlaikus padarot to labāk izmantojamu trasē. Pateicoties visiem uzlabojumiem un modernizācijām, BMW X3 M dzinēja jauda ir 510 ZS un 650 Nm (442 ZS griezes moments).

N63 – BMW M850i (G15)

M850i ir aprīkots ar 4,4 litru twin-turbo V8, un jūs, iespējams, domājat: “Nu, ko nu, liela jautrība. Taču pirms BMW M850i šis jaunais twin-turbo V8 dzinējs tika izmantots BMW M550i. Šis automobilis sasniedz 462 ZS (456 ZS) un 480 ZS griezes momentu, kas nav nekas tāds, par ko čīkstēt. Bet BMW M850i izmanto M550i dzinēja versiju, tikai tā ir noregulēta tā, lai sasniegtu 530 ZS un 750 Nm (553 ZS) griezes momentu.

3. S70 – McLaren F1

Bez šaubām, S70/2 ir izcilākais motors, kādu BMW M jebkad ir radījis, un tas ir viens no visu laiku izcilākajiem dzinējiem, pilnīga apstāties. Turklāt vēl pirms dažām dienām tas joprojām bija jaudīgākais motors, kādu BMW M jebkad ir ražojis. Šis 6,1 litra brīvās elpošanas V12 dzinējs ar 627 ZS un 651 Nm (480 ZS) griezes momentu bija aprīkots ar sausā rezervuāra eļļas sistēmu, divpadsmit individuālām droseļvārpstām un BMW VANOS mainīgo vārstu laika regulēšanas sistēmu. Tas bija izgatavots arī no eksotiskiem materiāliem, ko pārsvarā veidoja alumīnijs, nedaudz magnija un slavenā karstumu atstarojošā zelta folija, kas izklāja motora nodalījumu.

2. N74 – Rolls-Royce Wraith Black Badge

Ņemot vērā darbības jaudu, Rolls-Royce Wraith Black Badge faktiski ir otrais jaudīgākais BMW Group modelis. Zem šī masīvā automobiļa motora pārsega atrodas BMW ražots 6,6 litru V12 ar divām turbīnām. Tā jauda ir 632 ZS un 870 Nm (642 ZS griezes moments), kas ir pietiekami, lai apkaunotu Lamborghini Huracan. Iespējams, šis ir arī pēdējais V12, kas uzstādīts Rolls-Royce, tāpēc tas to padara vēl īpašāku.

1. S63 – BMW M5 CS

Jaunais BMW M5 CS ir ne tikai jaudīgākais sērijveida sērijveida BMW, kāds jebkad ir radīts, bet arī labākais, ja runājam par jaudas un svara attiecību. Jaunais M5 CS ar 635 ZS un 70 kilogramiem mazāk nekā M5 Competition ir pirmais BMW sērijveida automobilis, kura jaudas un svara attiecība nepārsniedz 3 kilogramus uz vienu zirgspēku. Griezes moments ir 750 Nm (553 ZS). Tas ir brīnišķīgs dzinējs, ko, cerams, redzēsim arī citos BMW automobiļos.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru