Vai BMW vajadzētu pārdot eDrive kaste motorus retro modifikācijām?

Pārsteidzoši populāra kļūst elektromotoru nomaiņa, kad automobiļu entuziasti no veciem automobiļiem nomaina iekšdedzes dzinējus (ICE) pret elektromotoriem no avarējušiem vai citādi bojātiem elektromobiļiem. Tesla motoru nomaiņa kļūst par LS nomaiņu elektromobiļu pasaulē. Patiesībā elektromobiļu nomaiņa kļūst tik populāra, ka Ford nolēma pārdot Mustang Mach-E elektromotoru kā kaste motoru, līdzīgi kā tas tiek darīts ar V8 motoriem. Vai BMW vajadzētu darīt to pašu ar saviem jaunajiem eDrive motoriem?

Tas, ko dara Ford, ir diezgan glīti. Līdzīgi kā tas pārdod savu Mustang V8 dzinēju kā kaste dzinēju (tas nozīmē, ka tas ir bāzes dzinējs, kas burtiski nāk kaste), kuru var iebūvēt jebkurā automašīnā, ko atļauj jūsu prasmes/budžets, tagad tas pārdod savu “Eluminator” veiktspējas elektromotoru no Mustang Mach-E. Eluminator var izmantot jebkurā vēlamajā lietojumā, un to bieži izmanto, lai darbinātu vecus, klasiskus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju.

BMW Gen5 eDrive Powertrain 03 830x553

BMW piektās paaudzes eDrive ierīce

Tiklīdz Ford Eluminator nonāca pārdošanā, tā tika izpārdota, un elektriskie “hot-rodders” automobiļi tika izķerti ātrāk, nekā var pateikt “kilovatstunda”. Tagad tas atkal ir pārdošanā, un tā cena ir 4095 ASV dolāri. BMW ir tādā situācijā, ka var piedāvāt pievilcīgāku elektrisko automobiļu motoru, lai konkurētu ar citiem.

BMW jaunais piektās paaudzes eDrive elektropiedziņas bloks ir daudz plašāks nekā Ford. Lai Eluminator darbotos, tam vēl ir nepieciešams diezgan daudz detaļu, piemēram, invertors un elektronika. Tomēr BMW eDrive agregāts ir visaptverošāks, jo tajā ir iebūvēta visa nepieciešamā sistēmas elektronika un pat transmisija. Tas padara to daudz ērtāk lietojamu nekā Ford Eluminator (pat ja Ford nosaukums ir daudz foršāks par “Fifth-Gen eDrive Electric Drive Unit”).

Ja BMW piedāvātu šo jauno piedziņas bloku kā kaste motoru, Bavārijas entuziasti to varētu uzstādīt jebkurā klasiskajā Bimmerā pēc savas izvēles. Vēlaties EV BMW 2002? Protams, bet varbūt EV BMW 2800 CS? Pilnīgi noteikti. Vai vēlaties kļūt ķeceris un nomainīt E30 M3 EV? Ja varat to atļauties, droši to dariet.

BMW Gen5 eDrive Powertrain 01 830x467

Protams, tas nav tik vienkārši. Joprojām būtu jāatrod akumulatoru bloks, jāizdomā, kā to uzstādīt vecajā šasijā/korpusā, un tad tas viss jāsavieno. Tātad tas ir daudz sarežģītāk nekā vienkārši ievietot elektromotoru. Tomēr, ja tiek izmantoti kaste motori, tas kļūst daudz vienkāršāk nekā mēģināt atrast lietotu, avarējušu motoru, un BMW noteikti varētu to piedāvāt, tāpat kā to dara Ford.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru