Vai Mazda var kļūt par īstu BMW konkurentu?

Ja esat BMW cienītājs, bet nevarat atļauties BMW, iespējams, nākamā labākā izvēle ir Mazda. Lai gan tās automobiļi lielākoties ir ar priekšējo riteņu piedziņu (izņemot ikonisko MX-5), Mazda ražo automobiļus, kuru vadāmības sajūta, precizitāte un šasijas dinamika pārspēj jebkuru no tās japāņu vai amerikāņu konkurentiem. Tā ir sava veida BMW starp pieejamām populārākajām markām. Tomēr šķiet, ka Mazda vēlas pacelties augstāk un konkurēt ar premium klases zīmoliem.

Nesen intervijā izdevumam Autocar Mazda UK izpilddirektors Džeremijs Tomsons stāstīja par to, kā Mazda vēlas kļūt par alternatīvu pašreizējiem luksusa zīmoliem. Jāatzīst, ka Mazda tieši norādīja, ka tā nevēlas konkurēt ar vāciešiem, vismaz ne uzreiz, jo tos ir gandrīz neiespējami pārspēt. Cilvēki ir pārāk apmierināti ar vāciešiem, lai aizstātu šos zīmolus ar tādu zīmolu kā Mazda. Tomēr Mazda uzskata, ka tā noteikti var pārspēt Lexus, Acura un Genesis.

2020 Mazda6 11 830x553

“Mūsu centieni ir kļūt par uzticamu alternatīvu tradicionālajai premium kategorijai, un tas nozīmē, ka tā nav vācu valodā. Mēs nevēlamies atdarināt vācu premium, jo tas ir ļoti labi nodrošināts ar esošajiem konkurentiem, un, iespējams, nav iespējams tos pārspēt viņu pašu spēlē,” sacīja Thomson.

“Taču mēs esam pārliecināti, ka ir vieta japāņu premium, un tas nozīmē, ka ir jādefinē, ko mēs saprotam ar jēdzienu “japāņu premium”, un tas prasīs zināmu laiku, lai to panāktu.”

Tas ir labs PR izteikums, taču mēs zinām, ka Mazda vismaz netieši vēlas pārspēt BMW. Mēs jau zinām, ka japāņu zīmols plāno pārbūvēt nākamās paaudzes Mazda 6 uz aizmugures piedziņas platformu un pat aprīkot to ar sešdzinēju. Aizmugures piedziņas sedans ar sešcilindru dzinēju, kurš zīmols tas izklausās pēc tā?

Pareizi automobiļu entuziasti jau kādu laiku zina, ka Mazda ir dinamiski spējīga konkurēt ar labākajiem pasaules zīmoliem. MX-5 ir pasaules klases sporta automobilis, kura cena ir līdzvērtīga ekonomiskās klases automobiļu cenai. Tomēr panākt, lai klienti uztvertu Mazda kā premium klases zīmolu, varētu būt grūti, taču tas ir izdarāms.

Mazda MX 5 RF 15 of 39 830x550

“Tas sākas ar kvalitāti, stilu, tehnoloģijām un funkcijām, ko mēs piedāvājam autovadītājam – daudzas no tām ir standarta aprīkojumā. Tā ir kopējā pieredze. Es neizceltu nevienu no aspektiem,” sacīja Tomsons.

“Mūsu pieeja dizainam atšķiras no dažu citu Japānas ražotāju kolēģu pieejas, jo Mazda ir svarīga “automašīna kā māksla”, cenšoties panākt vienkāršību un skaistu produktu, pēc kura klienti tiecas, nevis jucekli. Iespējams, mēs visi esam bijuši tā upuri un radītāji pagātnē.”

Mani, piemēram, šī ideja sajūsmina. Es vienmēr esmu augstu vērtējis Mazda kā zīmolu un veidu, kā tas ražo savus automobiļus. Ja Mazda spēs iepludināt savos automobiļos tādu augstākās kvalitātes līmeni, kas atbilstu tādiem zīmoliem kā Lexus, tā noteikti būs interesanta alternatīva visiem augstākās klases zīmoliem, tostarp arī vācu zīmoliem. Ja neticat man, paskatieties uz Genesis.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru