BMW 135i Coupe – īsts entuziasta auto

Šobrīd BMW entuziasti pacietīgi vai nepacietīgi gaida ļoti gaidīto M2. Patiesībā tas nav nekāds pārsteigums, jo pašreizējā 2. sērija ir fantastiski braucams automobilis, un tās M variantam vajadzētu būt vienam no aizraujošākajiem automobiļiem tirgū. M2, protams, ir aizstājējs ļoti trūkstošajam BMW 1. sērijas M Coupe, automobilim, kura leģenda dzīvos vēl daudzus gadus.

Gaidāmais M2 gandrīz noteikti būs braukšanas prieks, un 1M ir viens no šīs desmitgades labākajiem braukšanas automobiļiem, taču M2 būs ļoti dārgs, bet 1M ir ļoti dārgs un rets. Tāpēc abi šie automobiļi, lai gan ir izcili, ir mazliet grūti pieejami. Tomēr ir pāris šķietami aizmirstu sporta automobiļu, kas arī nēsā BMW apaļumu un darbojas pēc tās pašas receptes – 135i un 135is.

Uz papīra 135i bija diezgan standarta 1. sērijas modelis ar pazīstamo BMW N54 turbokompresoru ar sešcilindru, kas ievietots zem motora pārsega. Sākot no 2011. modeļa gada, spēka agregāts tika nomainīts uz N55 viendzinēja (twin-scroll) turbomotoru. Ar ierasto 300 ZS un 300 ZS griezes momentu (skaitļi ir tik perfekti, ka, iespējams, tie ir radīti speciāli) 135i līdz 60 mph paātrinās mazāk nekā 5 sekundēs.

Taču, ja tas ir aprīkots ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, tas ir arī viens no tīrākajiem un patīkamākajiem BMW braukšanas līdzekļiem pēdējo gadu laikā. Ir iemesls, kāpēc 1M ir tik labs – tam ir labi gēni.

Saistītās: Reičela un viņas mīlestība pret BMW 135i

P90069709 750x498

135is būtībā ir 135i ar M sporta balstiekārtas paketi, 18 collu riteņu diskiem, jaudas palielinājumu līdz 320 ZS un M tūninga izplūdes sistēmu. Būtībā tas padarīja standarta 135i par stingrāku un mērķtiecīgāku paketi, kas spēj no vietas sasniegt 60 mph ātrumu 4,6 sekundēs. Ar to BMW pārvērta labu braukšanas auto par lielisku. Vecās skolas hidrauliskā stūres iekārta ir atgādinājums pasaulei par to, kas ir laba stūres sajūta. Mūsdienu elektriskie stūres pastiprinātāji var būt tikpat precīzi, ja ne nedaudz precīzāki, un tie ir efektīvāki, taču tie nekad nepiedāvās tādu taustāmu atgriezenisko saiti kā BMW hidrauliskais stūres mehānisms. Īpaši ātrais pagrieziens, pateicoties nelielajai riteņu bāzei, pastiprina neticamo stūres pastiprinātāju, nodrošinot 135is asu vadāmību. Apvienojiet to visu ar dzinēju ar zīdaini vienmērīgu jaudas padevi, neticamu vilkmi un skaņu, kas mutuļos mugurkaulu vēl vairākas dienas pēc braukšanas.

Cilvēki vienmēr ir mīlējuši “is” versijas BMW automobiļiem, jo tās piedāvā mazliet papildu veiktspēju salīdzinājumā ar standarta automobiļiem, turklāt nav nepieciešams atvērt maku tik tālu, lai iegādātos M versiju. Labāka apzīmējuma trūkuma dēļ tie ir nabadzīgo cilvēku M automobiļi. Turklāt 135is ir mazliet īpašāks nekā jebkurš iepriekšējais “is” zīmola automobilis, jo tas ir pēdējais. Pastāv iespēja, ka BMW varētu atgriezt šo apzīmējumu, taču tas ir apšaubāmi, ņemot vērā tā jaunos pseidomobiļus ar M zīmi, piemēram, M235i. Tāpēc 135is ir ieguvis zināmu kulta statusu, līdzīgi kā 1. sērijas M un E92 M3. Visi šie automobiļi ir pēdējie no savām šķirnēm, tāpēc tie ir bezgalīgi iekārojami.

Kā kāds varētu nevēlēties vienu no šīm brīnišķīgajām mašīnām?

2011 bmw 135i dct 2 750x622

Visa šī veiktspēja, visas šīs vecās paaudzes sajūtas, un tas viss par nepilniem 40 000 ASV dolāru 135is un vēl mazāk par standarta versiju. Tas ne vienmēr ir lēti, bet 1. sērijas M var maksāt vairāk nekā 60 000 dolāru, un gaidāmā M2 cena nebūs tālu no tās. Gan 135is, gan 135i piedāvā izcilu vērtību automobiļiem, kas spēj izraisīt jūsu sajūtas tikpat labi, kā tie spēj. Ja vēlaties vairāk ikdienas braucamo, sporta automobili, kas ir ērts arī uz šosejas, izvēlieties standarta 135i. Tam ir visa veiktspēja, kas kādam jebkad būtu vajadzīga, taču tas var arī ērti braukt ikdienas gaitās.

Ja vēlaties izbaudīt vēl skarbākus braukšanas apstākļus, izvēlieties 135is. Tas ir diezgan dārgāks, un braukšana ir nedaudz cietāka, taču tas ir arī nedaudz īpašāks.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru