Kā BMW 130i savulaik uzveica Audi S3 un VW R32?

Lielākā daļa BMW fanu sirdī jūt līdzi pirmās paaudzes BMW 1. sērijas hečbekam. Ideja par aizmugures piedziņas hečbeku ar sešdzinēja dzinēju mūsdienu automobiļu laikmetā ir pilnīgs neprāts. Tomēr pat savā laikā tas bija mazliet rets putns, kas atšķīrās no visiem citiem hot-hatchback modeļiem. Tomēr, vai tas bija tik labi, kā mēs to atceramies? Šajā Top Gear veidotajā trīs retro salīdzinājumā mēs redzam, kā BMW 130i uzveica tādus automobiļus kā Audi S3 un Volkswagen Golf R32, kas abi bija uz priekšējo riteņu piedziņas balstīti hot-hatchi ar pilnpiedziņu.

Šīs grāmatas lasīšana ir labs veids, kā atcerēties, kāda savulaik patiesībā bija 1. sērijas aizmugures piedziņas automašīna, nevis tikai atcerēties to ar rozā brillēm.

Pārbaudīsim visu triju automobiļu specifikācijas, pirms pievērsīsimies tam, kurš tika atzīts par labāko. BMW 130i izmanto 3,0 litru motora rindu sešcilindru dzinēju, kas savienots ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, ar 261 zirgspēku un darbina tikai aizmugurējos riteņus. Audi S3 izmantoja 2,0 litru turbo četru cilindru dzinēju ar turbokompresoru, kura jauda arī bija 261 zirgspēks un kurš arī bija savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, taču tas darbināja visus četrus riteņus. Visbeidzot, Volkswagen Golf R32 izmantoja 3,2 litru V6 motoru ar dabisko izplūdes gāzi, kura jauda bija 247 zirgspēki un kurš bija savienots ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kā arī nosūtīja jaudu uz visiem četriem riteņiem.

e87 e88 bmw 1 series 10 830x553

Atskatoties uz tādiem automobiļiem kā BMW130i, tā huligāniskais izkārtojums šķiet tik jautrs, salīdzinot ar saprātīgākiem konkurentiem.Tomēr savulaik šī huligāniskā daba un aizmugures piedziņas izkārtojums patiesībā kaitēja gan automobiļa veiktspējai, gan jautrības faktoram. Šajā vecajā 2007. gada testā BMW 130i ierindojās pēdējā vietā, salīdzinot ar Audi S3 un VW R32, vienkārši tāpēc, ka tas šķita pārāk nedroši, lai ar to brauktu regulāri.

Šajā testā Stigs veica gan “karstos” apļus, gan TG redakcijas darbinieki veica garu braucienu, lai noskaidrotu, kā katrs automobilis tiek galā ar visu veiktspējas braukšanas diapazonu. Tā kā tests tika veikts Apvienotajā Karalistē, ceļi lielāko daļu laika bija auksti un slapji, kas Bimmeram īpaši nepalīdzēja. Tomēr “hot-hatch” automobiļu būtība ir tāda, ka tiem ir jābūt lietojamiem ikdienā jebkuros apstākļos. Uz slidenas virsmas, kas ir daļa no dzīves, Bimmer bija pārāk nervozs, lai justos jautri.

Lai gan mēs atceramies tādus automobiļus kā pirmās paaudzes 1. sērijas hečbukus kā īpašus vienradžus, tie ne vienmēr tika uzskatīti par tādiem, kad tie bija jauni.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru