BMW M240i cīnās ar VW Golf R un Honda Civic Type R dragreisa sacensībās

Iespējams, esat redzējuši vairākas dragreisa sacīkstes, kurās uzvarētājs bija skaidrs jau pašā sākumā. Jau pēc tehniskajām specifikācijām jūs zinājāt, kurš automobilis uzvarēs, bet tik un tā vērojāt, kā viņi sacentās. Tā tas ir šajā gadījumā, kad ir spēkā vecais teiciens “tilpumu nevar aizstāt”, un tomēr mums bija interesanti uzzināt iznākumu. Sešcilindru BMW M240i xDrive spēkiem mērojās spēkiem ar četru cilindru motoriem, proti, Volkswagen Golf R un Honda Civic Type R.

Pateicoties 4Motion pilnpiedziņai, VW bija lielākas izredzes noturēt tempu ar BMW, savukārt Honda jau no paša sākuma bija ierobežota FWD konfigurācijas dēļ. Tas, ka Honda bija manuālā pārnesumkārba, situāciju tikai pasliktināja, jo CTR nevarēja startēt tik ātri, salīdzinot ar abiem automātiski aprīkotajiem konkurentiem Carwow organizētajās dragreisa sacensībās.

bmw m240i brooklyn grey 17 830x553

Pateicoties lielākam 3,0 litru iekšdedzes sešdzinējam, jaunās 2. sērijas kupejas M Performance versijai bija priekšrocības gan jaudas, gan griezes momenta ziņā. Tomēr tā bija arī vissmagākā no visām trim automašīnām ar ievērojamu pārsvaru. Neraugoties uz lielo masu, M240i bija ievērojami ātrāks, un tas turpināja palielināt atpalicību līdz Golf R, kamēr CTR nācās samierināties ar trešo vietu.

Sākotnējās dragreisa sacīkstes tika aizvadītas ar Honda izslēgtu vilces kontroli, kas izrādījās nepārliecinošs lēmums, jo riteņi turpināja griezties. Ar aktivizētu elektronisko viltu CTR startēja labāk, taču nepietiekami, lai turētos līdzi abām AWD mašīnām. Kupeja ceturtdaļjūli veica 12,4 sekundēs, kamēr “hot hatch” modeļiem bija nepieciešamas attiecīgi 12,7 un 14,2 sekundes.

Tā kā saķere vairs nebija problēma, japāņu kompaktajam hečbeikam labāk veicās ritošā sacīkstē, braucot ar ātrumu 80 km/h (50 mph). Patiesībā tam faktiski izdevās pārspēt Golf R, taču M240i guva vēl vienu pārliecinošu uzvaru. Ritošā sacīkste tika atkārtota, taču ar ieslēgtiem visiem sportiskākajiem iestatījumiem. Honda zaudēja, taču starp to un VW nebija lielas atšķirības. Arī šoreiz BMW finiša līniju šķērsoja pirmais.

Šajā gadījumā bija spēkā nerakstītais noteikums, ka bremzēšanas testā uzvar vieglākais automobilis, jo Civic Type R bija nepieciešams īsākais attālums, lai pilnībā apstātos no 100 mph (161 km/h). Attiecībā uz pārējiem diviem automobiļiem M240i un Golf R bija gandrīz vienāds.

Avots: carwow / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru