1981. gada BMW 3. sērijas E21 atkal darbojas pēc 25 gadu sēdēšanas šķūnī

Ir vecs teiciens par to, ka mums vienmēr jāciena vecākie, taču tas nav noticis ar šo BMW. Mūsu rīcībā ir 1981. gada E21 ar zemo 316i specifikāciju, kas ir nodzīvojis smagu dzīvi. Tas 25 gadus pavadīja ieslēgts šķūnī, kur uzkrājās putekļi (un, kas ir vēl svarīgāk, rūsas), līdz tika atrasts.

YouTuber Flexiny ir automašīnas glābējs, jo viņam izdevās iedvest jaunu elpu M10 dzinējam. Lai gan no attāluma automašīna neizskatās pārāk slikti, tiklīdz pietuvojies tuvāk, ātri vien saproti, ka tai ir bijušas daudz labākas dienas. Gadu gadiem ilgā nevērība ir atstājusi iespaidu uz E21 stāvokli, jo dažas vietas ir pārņēmušas rūsas.

Pirmās paaudzes 3. sērijas spēkratam, kas jau 25 gadus nav pieejams, trūkst vairāk nekā dažu detaļu. Interjers izskatās īpaši skumji, jo tajā nav instrumentu paneļa. Par laimi, automobiļa bruņinieks spožajās bruņās ir paņēmis instrumentu paneli no cita E21. Lai to atkal iedarbinātu, viņam, protams, bija jānomaina akumulators. Pēc manipulācijām ar 1,6 litru, četru cilindru dzinēju viņam beidzot izdevās iedarbināt automašīnu.

The E21 BMW 3 Series 13 830x553

Vai ir vērts atjaunot?

Bezpalīdzīgajam E21 tika veikta tik ļoti nepieciešamā eļļas maiņa, un mehāniķis nomainīja arī pārējos šķidrumus. Citi automašīnai veiktie darbi ietvēra jauna termostata un sajūga galvenā cilindra uzstādīšanu. Viņš arī atrisināja pārkaršanas problēmu, iztīrot dzinēju. Tagad tas atkal darbojas pēc ilgāka laika aizmigšanas.

Lai gan E21 tagad atkal darbojas ar savu jaudu, oriģinālajai 3. sērijas automašīnai ir nepieciešama nopietna TLC. Tas, vai to ir vērts pilnībā atjaunot, ir atkarīgs no tā, kam jūs jautājat. Lielākā problēma ir novērst visu šo rūsu, kas ir aizraušanās projekts, ar kuru daudzi nav gatavi nodarboties. Sānu spoguļu un trūkstošā loga pievienošana būtu ātri novēršama. Turklāt nevajadzētu būt pārāk grūti atrast pilnīgu instrumentu paneli.

Cerams, ka E21 dzīves otrā puse vēl tikai sākas.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru