BMW 2022. gada 1. ceturkšņa pārdošanas rādītāji pa modeļu līnijām: 3. sērija saglabā līderpozīciju

Pirmais gada ceturksnis BMW nebija īpaši veiksmīgs, jo piegādāto automobiļu skaits samazinājās par 7,3 % – līdz 519 796 automobiļiem. M automobiļu pārdošanas apjomi pieauga par 3,1 % līdz 37 894 vienībām, savukārt pieprasījums pēc elektriskajiem automobiļiem palielinājās par 116,8 %, galvenokārt pateicoties i4 un iX modeļiem. Šodien publicētajā ceturkšņa pārskata dokumentā uzņēmums sniedz pārdošanas rādītāju sadalījumu katrai modeļu līnijai.

No visiem BMW modeļiem visvairāk samazinājās 1. un 2. sērijas modeļu pārdošanas apjomi, jo pieprasījums samazinājās par 35,3 % – līdz 47 966 automobiļiem. Kā jau tika gaidīts, 3. sērija joprojām bija vispārdotākais uzņēmuma produkts, no janvāra līdz martam pārdodot 117 906 automobiļus. Jāpiebilst, ka šajā skaitlī, kas ir samazinājies par 5,4%, ir iekļauti arī 4. sērijas modeļu klāsta modeļu piegādes.

BMW Q1 2022 sales

Tuvojoties 5. sērijas modeļa dzīves cikla beigām, tas joprojām ir spēcīgs, jo tā pārdošanas apjomi samazinājās tikai par 4,7 % – līdz 85 412 automobiļiem. Nākamās paaudzes modelis tiks izlaists nākamgad, kad modeļu klāstam pievienosies pilnībā elektrisks i5. Kā redzams tabulā iepriekš, BMW 5. sērijas pārdošanu saista ar 6. sērijas pārdošanu, bet pēdējā ir pieejama tikai Gran Turismo (GT) versija, kas pieejama tikai atsevišķos tirgos.

Gada pirmajos trīs mēnešos 7. un 8. sērijas automobiļu piegādes samazinājās par aptuveni ceturtdaļu. BMW ziņo, ka sedanu, kupeju, kabrioletu un četru durvju kupeju iegādājās 12 423 pircēji. Tas ir par 25,3% mazāk nekā 2021. gada 1. ceturksnī.

Līdzās 6. sērijas GT var droši teikt, ka vēl viens nemīlēts produkts ir Z4. Patiešām, rodstera popularitāte turpina samazināties, jo pieprasījums samazinājās par 18,8%, sasniedzot tikai 2704 pārdošanas apjomus. Tiek uzskatīts, ka mīksto kabrioletu ar mīksto jumtu pārtrauks ražot 2025. gadā, un tā aizstāšana nav plānota.

Pārejot pie krosoveriem, gada pirmajā ceturksnī mazākie no tiem piedzīvoja neveiksmi. X1 un X2 modeļu piegāde samazinājās par 14,9 % līdz 73 194 vienībām. Citādāk bija ar X3 un X4 duetu, jo pieprasījums pieauga par 6,9 % līdz 96 683 automobiļiem. X5 un X6 modeļi joprojām bija ļoti pieprasīti, un 2022. gada 1. ceturksnī tika pārdoti 56 377 eksemplāri, kas ir par 1,8% mazāk nekā tajā pašā periodā pērn.

Pilnizmēra SUV modeļa X7 pārdošanas apjomi palielinājās par 14,1% – līdz 13 894 automobiļiem. Lielākajam X modelim, ko piedāvā BMW, tikko tika veikts radikāls viduscikla facelifts, ieviešot dalītus priekšējos lukturus. Būs jāskatās, vai pretrunīgi vērtētais pārveidojums ietekmēs pieprasījumu.

“i” modeļu pārdošanas apjomi ir apvienoti, un tie ir ievērojami palielinājušies – par 116,8%, sasniedzot 13 237 vienības. i3 hečbeks ir ceļā, jo tā ražošana beigsies jūlijā. Interesanti, ka BMW joprojām piedāvā i8, lai gan pēdējais automobilis tika saražots gandrīz pirms diviem gadiem. Iespējams, ka ir palikušas rezerves.

Avots: BMW

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru