BMW 3. sērijas Touring E91 ar LS Swap sasniedz 850 ZS pie riteņiem

BMW 3. sērijas Touring modelis Amerikas Savienotajās Valstīs nomira pēc tam, kad F31 tika izņemts no aprites, taču amerikāņu bavāru modeļa faniem tā ļoti pietrūkst. Viens no šādiem garā jumta entuziastiem ir Džeiks, kuram pieder vecāks E91. Pēc izgriezumiem motora pārsegā var spriest, ka tas nav parasts universālis, bet gan masveidā pārveidots.

Tā sāka savu dzīvi kā 328xi, taču dabiski uzpūtīgais N53 sešcilindru dzinējs jau sen vairs nav pieejams. Šis sportiskais universālis ir nomainīts uz LS ar LQ4 dzinēju, kas papildināts ar turbokompresoru. Pēc motora nomaiņas darba tilpums divkāršojās līdz 6,0 litriem. Ja neesat iepazinušies ar šo spēka agregātu, tad patiesībā tas ir kravas automašīnas dzinējs, ko var atrast dažādos GM modeļos. Tas tika izmantots visos modeļos, sākot no Chevrolet Silverado 2500 HD līdz Hummer H2.

Šis E91 ir amerikānisks supervagons ar amerikāņu šarmu

Visu šo amerikāņu muskuļaudis dzinēja nodalījumā bija jāiekļauj ar lielu darbu, jo turbo kolektori bija jāizgatavo pēc pasūtījuma, un tie bija jāizskata caur motora pārsegu. E91 joprojām ir xDrive, taču ar smieklīgi lielu jaudu. Īpašnieks, kurš automašīnu iegādājās jau pēc tās pabeigšanas, apgalvo, ka tas pie riteņiem attīsta 850 ZS, ja dzinējs darbojas ar E85 un turbo ir 22 PSI. Ar 12 mārciņām tas joprojām izspiež aptuveni 630 ZS.

Šis E91 projekts ir kas vairāk nekā tikai maza bloka dzinēja ievietošana zem motora pārsega, jo tam ir arī citi uzlabojumi. Galvenais no tiem ir Tremec sešpakāpju manuālā pārnesumkārba no Camaro ar pielāgotu sajūgu un elektronisko LSD. Daži priekšējie piederumi ir no Cadillac CTS-V, bet eļļas tvertne ir ņemta no 2000. gada Camaro.

E91 ir vācu un amerikāņu detaļu sajaukums, lai radītu briesmīgu automobili, kura skaņa robežojas ar dēmonisku. Tā riteņu griezes moments ir 850 ZS (1152 Nm), tāpēc sadedzināt gumiju ir tikpat viegli kā pīrāgs. Tomēr mums jāatzīst, ka automašīna šķiet nedaudz biedējoša braukšanai.

Avots: The Bimmer Barn / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru