E21 paaudzes 3. sērijas 3. modelis bieži tiek aizmirsts, jo to aizēno tā daudz slavenākie pēcteči, piemēram, ikoniskā E30, E46 un E90 paaudze. Tomēr ir žēl, ka tā tik bieži tiek piemirsta, jo tā bija pirmā 3. sērijas paaudze, kas to padara par auto, kurš veidoja visu mūsdienās pazīstamo segmentu. Tāpēc ir interesanti atgriezties pagātnē un aplūkot, kā E21 tika uztverts savā laikā, piemēram, šajā retrorecenzijā no Car and Driver.
Šis retrorecenzējums ir no žurnāla C&D 1980. gada marta numura, kad Ziemeļamerika piedzīvoja enerģētikas krīzi. Minētās krīzes dēļ degviela bija dārgāka, tāpēc bija ļoti vēlami ekonomiski automobiļi, kas joprojām varēja būt jautri. Viens no šādiem automobiļiem bija 1980. gada BMW 320i, kas, pateicoties jaunam dzinējam un labākām izmešu sistēmām, nodrošināja par 30 procentiem lielāku degvielas ekonomiju.
Neskatoties uz “320i” nosaukumu, 1980. gada BMW 320i patiesībā izmantoja 1,8 litru četru cilindru dzinēju ar pilnīgi jaunu katalītisko neitralizatoru un skābekļa sensoru (brīnums, modernas tehnoloģijas 1980. gadā). Tas viss ļāva nodrošināt 25 mpg patēriņu un 101 zirgspēka jaudu un 101 kubikmetru griezes momentu. Lai gan tolaik to neuzskatīja par pārāk lēnu, skatoties uz 0-60 mph rādītāju, mani patiešām pārņēma miegs – 9,8 sekundes.
Taču tas bija ne tikai ekonomisks degvielas patēriņa ziņā, bet arī jautri vadāms. Tam bija izcila piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba, vēlme mesties apkārt un vienmērīga balstiekārta, kas varēja lielā ātrumā sacensties ar labākajiem tā brīža automobiļiem uz ceļiem. Tas nebija perfekts, un C&D žurnālā bija vairāk nekā dažas sūdzības, taču kopumā tas bija lielisks, un tajā var saskatīt pašreizējās 3. sērijas DNS. Starp C&D darbiniekiem, kas novērtēja E21 3. sērijas auto? Deivids E. Deiviss (David E. Davis), cilvēks, kurš tikai dažus gadus pirms šīs E21 recenzijas uzrakstīja slavinošu BMW 2002 recenziju.
[Avots: Car and Driver]