E90 3. sērijas E90 ir labāks ikdienas autovadītājs nekā E46

Kad tiek jautāts, kura 3. sērija ir labākā, gandrīz katrs BMW fans uz zemes atbildēs vienu un to pašu – E46. Vēl pirms dažiem mēnešiem es būtu teicis to pašu, un patiesībā es to arī teicu. Pirms dažiem mēnešiem es uzrakstīju stāstu par to, kā es tikko nopirku E46 3. sēriju un cik labi tā joprojām brauc, kā tā varētu parādīt jaunākiem 3. sērijas automobiļiem, ko nozīmē būt īstam sporta sedanam. Tomēr tagad esmu šeit, lai atsauktu šos vārdus un izteiktu, iespējams, pretrunīgu apgalvojumu, ka E90 3. sērija ir labāka.

Tikai dažus mēnešus pēc mana E46 325i sedana iegādes es to pārdevu. Kāpēc es pārdevu automašīnu, par kuru biju tik sajūsmināts, tikai pēc dažiem īpašumtiesību mēnešiem? Tāpēc, ka E46 ir lielisks vakuumā. Tas ir lielisks, ja no tā nav jāpaļaujas, lai nogādātu bērnus uz skolu, tas ir lielisks, ja jums nav minēto bērnu, kas jānogādā aizmugurējā sēdeklī, un tas ir lielisks, ja jūs esat vientuļš. Tomēr pamēģiniet šodien dzīvot ar E46 ar lielu nobraukumu un vairākiem bērniem, kuriem laikus jānokļūst skolā. Tas ir slikti.

bmw e46 3 series exterior 05 830x612

Es neesmu liels vīrietis, manā labākajā dienā man ir 5’9″. Kopš otrā dēla piedzimšanas esmu pieaudzis par dažiem kilogramiem, bet joprojām esmu zem 170 mārciņām. Tāpēc es diezgan viegli varu ietilpt jebkurā automašīnā. Izņemot to, ka es nevarēju ērti ietilpt sava E46 vadītāja sēdeklī, kad aiz manis sēdēja četrgadīgais dēls autokrēsliņā. Bija sajūta, it kā stūre gribētu nozāģēt manas neķītrās bizes. Turklāt mans dēls sūdzējās, ka trūkst vietas kājām, bagāžnieks bija pārāk mazs, lai tajā ietilpinātu mana sešmēnešmūža bērna ratiņus, un aizmugurējo durvju atveres padarīja iepriekš minēto bērnu iespiešanu sēdvietās par grūtu uzdevumu.

Un tad ir motors. Ak, tas kaitinošais M54 dzinējs. Tas ir jauks dzinējs, ar zīdainu jaudas padevi un patīkamu, rūcošu troksni, bet tas ir neprātīgs, kad to lieto. Problēmas ar dzesēšanu, DISA vārstu bojāšanās un kļūdains aizdedzes process trešajā cilindrā, ko es tā arī neatrisināju pēc O2 sensoru nomaiņas, spoļu nomaiņas, aizdedzes sveču nomaiņas, vakuuma noplūžu novēršanas un pat nenogurstoša kliegšanas uz to. Pēc mēnešiem, kad tas mani bezgalīgi apgrūtināja un kopumā radīja neērtības, es nolēmu, ka ar to pietiek, un pārdevu to. Es pat nopelnīju pāris simtus dolāru, to darot.

E90 ienākšana manā garāžā

Bet es joprojām vēlējos 3. sēriju. Kaut kas manā DNS ir tā, ka 3. sērija ir nepieciešama kā ikdienas autovadītāja. Man ideja par 3er ir ideāli piemērota manām ikdienas vajadzībām. Tāpēc es devos meklēt E90 3er, lai noskaidrotu, vai manā, tiesa, nelielā budžeta robežās varētu atrast kādu pietiekami labā stāvoklī, lai ar to varētu sadzīvot. Man par laimi, es atradu.

BMW E90 3 Series 18 830x594

Es nopirku 2006. gada BMW 325i sedanu; aizmugurējo riteņu piedziņa ar ZF sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu; lēnākais un vismazāk aizraujošais E90 3. sērijas auto Ziemeļamerikā. Tomēr vismaz līdz šim esmu ļoti apmierināts ar savu pirkumu, un lūk, kāpēc – E90 ir labāks par E46.

Pirmkārt, tas ir pareizā izmēra. Ar E90 modeli sākās 3. sērijas nepārtraukta izmēra palielināšanās ar katru paaudzi, taču tas joprojām ir pietiekami mazs, lai justos kā kompakts sporta sedans. Vēl svarīgāk ir tas, ka tagad es varu novietot savu dēlu automašīnas sēdeklītī aiz sevis, un ne tikai viņam ir pietiekami daudz vietas kājām, bet arī man vairs nav jāpārvieto mans sēdeklis. Tātad es esmu ērti, viņš ir ērti, un visi ir apmierināti. Un tomēr tas joprojām ir kā atbilstoša izmēra sporta sedans.

Turklāt tas joprojām ir kā īsts BMW. Stūres mehānisms ir smags, iespējams, pat smagāks nekā E46, un tas nodrošina daudz atgriezeniskās saites. Tā nav tik runīga un tīra kā E46, taču ir pietiekami runīga, un, pievienojot stūres bloķēšanu, svars labi palielinās, sniedzot labu priekšējās daļas darbības izjūtu. Tas arī brīnišķīgi brauc, daudz labāk nekā E46, un mana automobiļa amortizatoriem ir nobraukts 161 000 jūdžu, kas nozīmē, ka tie ir nodeguši. Es varu tikai iedomāties, cik daudz patīkamāk tā brauks, kad nomainīšu balstiekārtu.

N52 – lielisks dzinējs

Vēl viens iemesls, kāpēc E90 ir labāks, ir tā dzinējs. Lai gan M52 dzinēji ir lieliski, modernākais N52 ir vēl labāks. Tas ir vienmērīgāks, rada labāku troksni, un tam nav daudz kaitinošu problēmu, kas piemita manam E46 M52. Vispirms, tā elektriskais ūdens sūknis var pats atgaisot dzinēja dzesēšanas šķidruma sistēmu, kas ir Dieva dāvana ikvienam, kam kādreiz nācies izlaist gaisu no jebkura M sērijas BMW dzinēja dzesēšanas šķidruma sistēmas. Jā, tas ir dārgāks ūdens sūknis, taču iepriekšējā īpašniece manu auto nomainīja mēnesi pirms pārdošanas.

Tā kā mana automašīna ir E90 325i, kas Ziemeļamerikā tika ražota tikai 2006. modeļa gadā, manai automašīnai nav arī DISA vārsta, kas ir vēl viena detaļa par dažiem simtiem dolāru, par kuras nomaiņu man nav jāuztraucas. Protams, tas zaudē 15 zirgspēkus un dažus griezes momentus salīdzinājumā ar modernāko 328i, kas tika ražots gadu vēlāk ar DISA vārstiem, bet es ņemšu uzticamību, nevis divas sekundes desmitdaļas sekundes mazāk līdz 60 mph.

Ikdienā braucot ar E90 325i, es saprotu, cik daudz labāks tas ir mūsdienu ikdienas braukšanai nekā E46. Ja jūs man iedotu abu automašīnu atslēgas, ja abas būtu perfektā stāvoklī, es, iespējams, tomēr izvēlētos E46, jo tā ir nedaudz mazāka un nedaudz tīrāk vadāma. Tomēr, lai ar to regulāri dzīvotu, es E46 vairs pat neapsveru. Tagad tas ir E90 līdz galam.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru