Kādu BMW vajadzētu iegādāties par mazāk nekā 20 000 ASV dolāru?

20 000 ASV dolāru lielākajai daļai no mums ir liela naudas summa. Jūs varētu nopirkt kārtīgu Rolex. Jūs gandrīz varētu veikt ikgadēju Bugatti Veyron apkopi. Vēl saprātīgāk, jūs, iespējams, varētu iegūt gadu vai divus kopienas koledžā. Taču divas no šīm iespējām ir smieklīgas, bet otra ir garlaicīga, tāpēc mēs esam izdomājuši citu veidu, kā iztērēt savu grūti nopelnīto vai slikti nopelnīto naudu: nopirkt kādu no šajā sarakstā iekļautajiem automobiļiem. Šodien mēs pētām labākos BMW automobiļus, ko var iegādāties par aptuveni 20 000 ASV dolāru.

Z3 Coupe un Z3 M Roadster

25 years BMW Z3 24 830x62325 years BMW Z3 24 830x62325 years BMW Z3 24 830x623

Kad rakstījām par labākajiem BMW automobiļiem, kas nepārsniedz 10 000 ASV dolāru, mēs iekļāvām Z3 Roadster. Taču, palielinot ieguldījumu, jūs varat izvēlēties no diviem daudz interesantākiem automobiļiem. Izvēlieties vai nu Z3 Roadster ar M dzinēju, vai arī kupeju bez M dzinēja, kas ir mīļi dēvēts par “klauna kurpi” tā unikālā, kurpim līdzīgā stila dēļ. Z3 Coupe ir pieejams visās E36 modeļa radinieku versijās un lielākoties dara to pašu, taču daudz unikālākā formā (un ar krasi mazāku ražošanas apjomu!).

Z3 M Roadster lielākā daļa komponentu ir kopīgas ar tā laika M3, E36. Tā ir lieliska ziņa, jo E36 M3 ir viens no maniem visu laiku favorītiem (par to vēlāk), un tam piemīt viena no labākajām braukšanas dinamikām, kas pieejama jebkurā cenu kategorijā. Z3 pat sver mazliet mazāk nekā M3, un, protams, tā ir vienkārša izvēle, ja vēlaties braukt ar atklātu jumtu.

Z4 Coupe un Z4 M Roadster

BMWZ4MCoupe 1692 14 830x582

Līdzīgi kā Z3, arī Z4, kas nav Z3, iekļuva mūsu sarakstā starp BMW automobiļiem, kas nepārsniedz 10 000 ASV dolāru. Ja cena ir augstāka, jūs varētu tikai paspēt iekāpt Z4 M Roadster ar S54 dzinēju. Šo automobiļu lielākais vilcējspēks ir tas, ka tie parasti ir vislētākais veids, kā iekļūt ar S54 motoru aprīkotā automašīnā ar manuālo vadību.

Z4 Coupe, iespējams, ir labāks risinājums, jo tā uzturēšanas izmaksas būs ievērojami mazākas, turklāt 3.0si joprojām ir pietiekami jaudīgs automobilis. Turklāt kupejas pārsteidzošais izskats ir labi saglabājies arī mūsdienās, un tas ir vēl viena spalva Chrisa Bangle cepurē. Visbeidzot, jūs varat atrast pieklājīgu 3.0si ievērojami zemāka budžeta, atstājot brīvus naudas maisus remontam un/vai modifikācijām.

E38 740i

Līdzīgi kā 2000. gadu sākuma rokmūzika, arī E38 gadiem ilgi bija nenovērtēts, līdz nesen atkal kļuva populārs. Īpaši jāatzīmē “īsais sporta modelis” jeb 740i ar M sporta pakotni. Patiesībā “short sportty” pēdējo gadu laikā ir tik ļoti nopelnījuši, ka labs auto var būt tikai nedaudz dārgāks! Taču šādai ažiotāžai ir labs iemesls. Bez velnišķīgi labā izskata E38 nodrošina pietiekami daudz vietas salonā, nezaudējot tonnu manevrēšanas spēju – ārējie izmēri ir aptuveni tādi paši kā pašreizējai 5. sērijas G30 versijai. Ja vēl pieskaita komunikablu stūrēšanu, komfortablu balstiekārtu un V8, tad nav brīnums, ka E38 tik labi noveco.

E63 M6 Coupe / 650i

Pasaulē ir divu veidu cilvēki – tie, kas lēkā ar izpletni, un tie, kas to nedara. Ja jūs esat parašutnieks, šajā ziņā 20 000 ASV dolāru par apšaubāmi uzticamu, 8250 apgriezieniem minūtē aprīkotu, no F1 atvasinātu V10 varētu šķist vilinošs piedāvājums. Taču diez vai jūs esat sēdējis mierīgi pietiekami ilgi, lai izlasītu šo rakstu, tāpēc veiksmes jums. Ja esat otrā monētas pusē, varat izvēlēties nedaudz uzticamāku, ļoti daudz tonizētu, bet joprojām foršu V8 650i. Vēl viens Bangle dārgakmens, šie E63 6. sērijas modeļi nesaņem daudz mīlestības no snobisma entuziastiem, bet, manuprāt, tie izskatās kā nekas cits uz ceļa. Īpaši M6 versijā, kur neatkārtojamais izskats apvienojas ar krāšņu, neatkārtojamu, tam atbilstošu skaņu.

Ja runājam nopietni, es neesmu īstais cilvēks, ar ko runāt par šo auto – tas noteikti ir ķibeļu saraksta postenis, un tas nav pamatots ar loģiku. iDrive saskarne ir briesmīga, SMG pārnesumkārba ir joks (un īstas manuālās pārnesumkārbas nav iespējams atrast), pēc mūsdienu standartiem tas ir tikai vidēji ātrs, un S85 V10 dzinēja ekspluatācijas izmaksas ir lielākas par dažu valstu IKP. Pat 650i ekspluatācija nav lēta, jo N62 dzinējam ir virkne garantētu problēmu (vārstu kājiņu blīves, VANOS blīves utt.). Taču abus var atrast zem 20 000 ASV dolāru, jo lielākā daļa problēmu ir labi dokumentētas, un to dēļ cenas ir zemas.

Lai kuru E63 6. sērijas 6. sērijas automobili jūs izvēlētos, izpletņlēkšana būs lētāka, ar mazāku eļļas noplūdi un, iespējams, pat nodrošinās jums un jūsu otrajai pusītei vai ģimenes loceklim patīkamu attiecību veidošanas pieredzi. Taču dzīve ir pārāk īsa, lai brauktu ar garlaicīgiem automobiļiem, un viena lieta, ko es varu apsolīt 6. sērijas īpašumtiesību laikā, ir uztraukums un neparedzamība.

E92/E93 335is

Mēs pieminējām 335i mūsu rakstā “Labākie BMW, kas nepārsniedz 10 000 ASV dolāru”, un 335is ir tikai šī automobiļa labākā versija. Ar atjauninātu N54 dzinēju ar diviem turbomotoriem, ko var kombinēt ar sešpakāpju manuālo vai septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, labs “autovadītāja cienīgs” automobilis ir mazliet zem 20 000 dolāru cenas. Ekspluatācijas izmaksas var būt augstas, jo N54 ir īpaši nepastāvīgs zvērs, taču tas ir arī ļoti atvērts uzlabojumiem un veiktspējas modifikācijām – lētu ātrumu reti kad ir tik viegli atrast. Turklāt “is” apzīmējums bija ierobežota sērija, un es domāju, ka šie automobiļi saglabās vērtību mazliet labāk nekā to analogi, kas nav “is”.

E46 M3

M automobiļu svētais grāls – E46 M3 – agrāk galvenokārt bija pieejams par šādu vai zemāku cenu. Tie laiki ir pagājuši, taču joprojām ir daži lētāki M3 modeļi šajā cenu kategorijā. Galvenokārt kabrioleti, un galvenokārt SMG automašīnas, taču var atrast arī gadījuma rakstura kupejas ar manuālo vadību, kurām parasti ir nepieciešama apkope. Taču, ja jums netraucē mazliet piepūlēties un esat gatavs nedaudz izlikties, varat iegādāties vienu no labākajiem BMW, kas jebkad ražots. Netrūkst lietu, uz ko vērst uzmanību, izvēloties kādu no šiem M3, un mums drīzumā būs pirkšanas ceļvedis, taču tas ir labi dokumentēts visur internetā. Jebkurā gadījumā – auto, par kuru jāpadomā, ja jums ir rezervēta nauda apkopei.

International Tourings (E36/E30 furgoni)

Iespējams, atceraties 318ti vai Touring International, kas tika iekļauti iepriekšējā sarakstā, taču, palielinot cenu, jūs varat iepazīties ar vairākiem dažādiem Touring modeļiem, ne tikai tiem, kas sākotnēji izlaisti ASV. Konkrētāk, es domāju E30 un E36 Touring modeļus, kurus abus tagad var likumīgi reģistrēt un reģistrēt Amerikas Savienotajās Valstīs. Lielākā daļa no tiem nonāk tiešsaistes entuziastu izsoļu vietnēs, un vairums no tiem tiek pārdoti par aptuveni 20 000 dolāru.

Lielākā daļa šo 90. gadu sākuma BMW ir galvenie kandidāti dzinēju nomaiņai, un visizplatītākais šķiet S52 no ASV E36 M3. Tas ir labs šo dzinēju pāris, kas nodrošina uzticamu un pietiekamu jaudu šasijā, kas sver aptuveni 3000 mārciņu. Turklāt abās šasijās ir pietiekami daudz vietas, lai veiktu visu nepieciešamo. Ja esat pārguris no “parastajiem aizdomās turamajiem” šajā cenu kategorijā, šie tūres ir lieliskas iespējas, lai mazliet izceltos no pūļa, nezaudējot braukšanas dinamiku.

E34

E34 5. sērijas 5. modelis parasti tiek ignorēts par labu jaunākajai, skaistākajai E39 5. sērijai. Agrāk tā bija tikai ļoti reta E34 M5 Touring, par kuru bija jāmaksā milzīga prēmija, bet pēdējā laikā ir novērtēti arī vienkāršāki modeļi. Tīri 540i un 535i eksemplāri var sasniegt (un pārsniegt!) 20 000 ASV dolāru robežu, un E34 M5 sedani tiek pārdoti krietni virs šīs robežas.

E34 535i ir īpaši pieprasīts, galvenokārt dzinēja dēļ; tas ir M30B35 rindu sešcilindru dzinējs. Tas lielākoties tiek uzskatīts par labāko no labā daudzuma, tā sakot, jo tā ir visur sastopamā M30 pēdējā iterācija. Tie ir lieliski piemēroti modifikācijām, jo īpaši turbokompresoriem, un ALPINA B10 Biturbo šo apgalvojumu apstiprina ar diviem turbo un kaltiem virzuļiem, nodrošinot 355 zirgspēkus. Taču par šo cenu jūs šādu auto neatradīsiet. Taču jūs atradīsiet daudzpusīgu, uzticamu un līdzsvarotu šasiju, kas, iespējams, nepārsniedz 20 000 ASV dolāru budžetu un ir gatava sagādāt daudzus kilometrus smaidu.

E82 135i

Mēs pieminējām 135i rakstā “Labākie BMW zem 10 000 USD”, un šeit mēs par to pastāstīsim nedaudz vairāk. Agrīnajiem automobiļiem tika uzstādīts N54 dvīņu turbomotors, kas savienots vai nu ar sešu pakāpju manuālo, vai tradicionālo automātisko pārnesumkārbu. Savukārt 2011. gada un jaunāki modeļi saņēma N55 iekšdedzes sešcilindru dzinēju, kas savienots vai nu ar manuālo, vai arī ar to pašu septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu, kas ir E9X M3.

Ar šiem N54 automobiļiem viss ir kā parasti – no 400 zirgspēku jaudas, kas grauž riepas, tos šķir tikai daži uzgriežņu atslēgas pagriezieni. Tiem visiem ir hidrauliskā stūres iekārta, elektriski darbināmi sēdekļi bija papildaprīkojums, un 1. sērija dara visu, ko dara 3. sērija, bet labāk, kad runa ir par braukšanas dinamiku. Daži cilvēki nav sajūsmā par izskatu, bet tas ir subjektīvi.

N55 automobiļu priekšrocība ir tā, ka tie ir savienoti ar dubultā sajūga pārnesumu pārslēgšanu, kas ļauj ātri pārslēgt pārnesumus uz leju un, šķiet, bezgalīgu jaudas padevi, pārslēdzot pārnesumus uz augšu. Tā kā man ir bijis divsajūgu automašīnas īpašnieks, es to darītu vēlreiz – taču N54 ar manuālo pārnesumkārbu būtu daudz jautrāk. Bet jūs nevarat kļūdīties

E36 M3

Arī šajā gadījumā labākais tiek saglabāts uz beigām, un atkal tas ir E36. Par šo cenu jūs varat ērti iekāpt autovadītāja cienīgā E36 M3 ar jebkuru izvēlēto krāsu un interjeru. Tāpat kā mēs runājām iepriekšējā rakstā, E36 ir fantastiski daudzpusīga šasija, un tas ir viens no vislabāk vadāmajiem automobiļiem jebkurā cenu kategorijā. Vispārējā uzticamība un klasiskais izskats ir pietiekami, lai šo auto izvēlētos par labu 135i, taču jāatzīst, ka abu modeļu izvēle ir aptuveni vienāda – es vienkārši dodu priekšroku dabiski iesmidzinātajam sešniekam.

Otrs iemesls, kāpēc E36 M3 ieņem pirmo vietu, ir analogais raksturs. Nekādu turbo, nekādu ekrānu, nekāda komforta piekļuve – tikai jūs un automašīna. Dažiem no tiem ir CD atskaņotājs, un ir laikmetam atbilstošs borta dators. Analogs ir labi, un nekas to nedara labāk par E36 M3. Pretarguments, protams, ir tāds, ka 328is par 9000 ASV dolāru paveiks 90 % no tā, ko M3 paveiks par pusi lētāk. Domāju, ka tas ir potenciālā pircēja lēmums.

Lūk, šāds ir pārskats par to, kādus BMW var iegādāties par 20 000 ASV dolāru. Vai mēs kaut ko palaidām garām? Vai mēs kaut ko nesakritām? Rakstiet mums komentāros!

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru