Šeit ir daži padomi par BMW N52 dzinēja apkopi, ko esmu iemācījies par BMW N52 dzinēju

Kad es meklēju automašīnu, lai aizstātu manu E46 325i problemātisko bērnu, man bija prātā E90. Man vienmēr ir paticis tā dizains, man šķita, ka salons ir pietiekami moderns, lai nejustos vecs, un es patiesi vēlējos izmēģināt N52 dzinēju, jo forumos par to dzirdēju tik daudz labu atsauksmju. Veicot izpēti par N52 dzinējiem un E90 kopumā – to uzticamību, apkopi, padomiem un trikiem, kā arī vienkārši vispārējiem īpašnieku viedokļiem -, bija dažas lietas, kuras zināju, ka man ir jāizdara, tiklīdz iegādājos šo automašīnu. Tāpēc šeit ir izklāstītas dažas lietas, ko es uzzināju, ko līdz šim izdarīju ar savu automašīnu un kāds bija process.

Ja godīgi, BMW N52, šķiet, ir viens no zīmola visu laiku izcilākajiem modeļiem. Pirmkārt, man patīk to lietot. Mūsdienu standartiem tas ir nepietiekami jaudīgs, īpaši manā 2006. gada 325i (vājākajā E90), kurā ir tikai 215 zirgspēki. Tomēr tas ir tik zīdaini gluds, un tā jaudas padeve ir tik lineāra un atsaucīga, ka man vienmēr patīk to griezt. Tam palīdz arī tas, ka tā mērinstrumentu pulksteņa rādītāji ir vieni no labākajiem, kādi jebkad uzstādīti BMW (labākie ir E92 M3 mērinstrumenti). Tas ir arī diezgan uzticams dzinējs (klauvēt uz koka), un līdz šim ar to ir pārsteidzoši viegli strādāt.

BMW E90 3 Series 13 830x552

Tomēr ir dažas apkopes, kuras nedrīkst atstāt novārtā. Pirmais no tiem ir eļļas filtra korpusa blīve, kas burtiski ir blīve, kas noslēdz eļļas filtra korpusa augšējo daļu ar cilindra galvu. Ja blīvējumu nemaināt, tas sacietē un zaudē blīvējumu, kas pēc tam ļauj eļļai pilēt tieši tikai uz serpentīna siksnu (kā arī visur citur, mana dzinēja priekšpusē bija haoss nolaistās blīvējuma vietas dēļ). Ja eļļa nepārtraukti noplūst uz siksnas, tā var izraisīt šīs siksnas uzpūšanos, plaisāšanu un plīsumu, kas var būt katastrofāli.

Vēl viens patiešām svarīgs tehniskās apkopes posms ir dzesēšanas šķidruma atloka (tā formas dēļ to dēvē par “Mickey Mouse atloku”) nomaiņa. Būtībā tas ir neliels atloks, kas savieno dzesēšanas šķidruma šļūteni ar cilindra galvas priekšpusi, un komplektācijā esošā atloka kakliņš ir izgatavots no plastmasas. Pēc daudziem gadiem un daudziem nobrauktiem kilometriem šis plastmasas kakliņš salūzt, un, kad tas notiek, viss dzesēšanas šķidrums izplūst uz ceļa, izraisot tūlītēju automašīnas pārkaršanu. Tomēr vispirms tas parādīs noplūdes pazīmes, un, kad tas noplūdīs, dzesēšanas šķidrums pilēs uz serpentīna siksnas, atkal izraisot potenciālas problēmas.

Tā kā abas šīs problēmas var sabojāt serpentīna siksnu, ir lietderīgi nomainīt arī siksnu un tās trīšus, jo viss siksnas/tīšu komplekts ir salīdzinoši pieejams un to ir ļoti viegli izdarīt. Ja esat E90 (vai E91, E92, E93) īpašnieks ar N52 dzinēju (325i, 330i, 328i) un neesat veicis šīs darbības, varbūt šis raksts jums palīdzēs.

Lūk, kas jums būs nepieciešams:

  • Eļļas filtra korpusa blīvju komplekts
  • Dzesēšanas šķidruma atloks/ šļūtene/ skava
  • Ziedu dzenošā zobrata siksna
  • Spriegotāja skriemelis
  • Kustības rullītis
  • Muciņu komplekts
  • Muciņu atslēga
  • E-Torx ligzdu komplekts
  • 1/4 collu E10 grozāmā ligzda ar 6 collu pagarinājumu (vai garāku)
  • T60 ligzda
  • 1/2 collu lauzējstienis
  • 7 kvarti eļļas
  • 1 galons BMW dzesēšanas šķidruma
  • 1 galons destilēta ūdens
  • Dinamometriskie atslēgas ir ļoti ieteicamas

Pirmais, ko es izdarīju, bija eļļas un dzesēšanas šķidruma iztukšošana. Pārliecinieties, ka esat sagatavojis dažus uztvērējkrānus, citādi jūs radīsiet milzīgu haosu. Eļļas tvertnei apakšā, zem motora, ir iztukšošanas skrūve, es to vienkārši atskrūvēju un ļāvu eļļai ieplūst tvertnē. Zem radiatora, vienā vai otrā pusē (atkarībā no modeļa), ir liela skrūve ar milzu ” ” formas galvu. Es izmantoju milzīgu plakano skrūvgriezi (bet labi der arī ceturtdaļgrieznis un knaibles), jo parasts skrūvgriezis sabojās plastmasas galviņu. Es to atskrūvēju un ļāvu dzesēšanas šķidrumam ieplūst pannā. Protams, es to darīju, kad motors bija auksts, citādi abi šķidrumi būtu ļoti karsti.

Pēc tam noņēmu eļļas filtru, lai palīdzētu eļļai notecēt no pannas. Kad šķidrumi bija notecējuši, es izņēmu gaisa ieplūdes kārbu un cauruļvadu, lai nodrošinātu labāku piekļuvi. Pēc tam, kad visi šķidrumi bija iztukšoti, es ieskrūvēju atpakaļ eļļas tvertnes un radiatora iztukšošanas aizbāžņus un ķēros pie darba.

BMW E90 3 Series 07 830x552

Vispirms es noņēmu serpentīna siksnu, izmantojot T60 ligzdu uz 1/2 collas, 15 collu gara lauzēja stieņa, lai atbrīvotu siksnas spriegotāju trīsi no spriegotāja skriemeļa. Kad siksna bija noņemta, es noņēmu abus skriemeļus, kurus turēja pa vienai skrūvei. Ļoti vienkārši. Kad trīši bija noņemti, es ķēros pie eļļas filtra korpusa blīvējuma. Šī ir vienīgā sarežģītākā visa darba daļa. To stiprina trīs E-torx skrūves (ārējās torx), tāpēc ir nepieciešams E-torx uzgaļu komplekts. Tomēr vienai no skrūvēm ir sarežģīti piekļūt, un labākais veids, kā to izdarīt, ir izmantot E10 grozāmo ligzdu uz gara 1/4 collas pagarinātāja un iespraust to starp eļļas filtra korpusu un ieplūdes kolektoru. Kad tas ir izdarīts, tas ir ļoti vienkārši.

Kad šīs skrūves tika noņemtas un korpuss bija izslēgts, es izsmidzināju kādu bremžu tīrīšanas papīra dvieli un iztīrīju cilindra galvu, kur tā atbilst korpusam, jo tā bija netīra. Tad es nomainīju blīvējumu korpusā, kas var būt kaitinošs, ja jums nav knaibles, kā man nav. Tāpēc es izmantoju skuvekli, uzmanīgi sagriezu starpliku un ar savu mazāko plakanās galviņas skrūvgriezi ieraucu griezumā, pacēlu vienu galu un izvilku ārā pārējo. Tad es to nomainīju ar jaunu blīvējumu, kas, protams, bija ļoti viegli.

$200 izslēgts ar kodu

BMWBLOG200

(855)-426-0512

Saņemt citātu

$100 izslēgts, pieminēt

BMWBLOG

(877)-227-2439

Saņemt citātu

Pēc tam notīrīju korpusu ar bremžu tīrīšanas līdzekli, nosusināju to un uzstādīju to no jauna. Kad vienreiz izjutīsiet, kas ir tā viena sarežģītā skrūve, to būs viegli uzmontēt atpakaļ. Tomēr es ļoti iesaku izmantot dinamometrisko atslēgu, lai atkārtoti uzstādītu jebkuru no šī dzinēja skrūvēm, jo tās visas ir alumīnija skrūves. Cilindra galva ir alumīnija/magnija sakausējums, tāpēc skrūvēm jābūt alumīnija, un tās var viegli salūzt. Tās visas ir arī vienreiz lietojamas skrūves, un jaunajām detaļām vajadzētu būt ar jaunām skrūvēm. Tāpēc pārliecinieties, ka to griezes moments ir atbilstošs. Man nav griezes momenta atslēgas, bet, par laimi, esmu kļuvis labs, lai izjustu, cik cieši var pievilkt, pirms salauzt skrūves. Pajautājiet man, kā es to iemācījos… Es labprātāk izmantoju dinamometriskās atslēgas, es vienkārši esmu lēts.

Kad eļļas filtra korpuss bija atpakaļ uzmontēts, es sāku ar dzesēšanas šķidruma atloka montāžu, kas, ja iegādājaties pareizo komplektu, ir ļoti vienkārša. To tur tikai divas 10 mm skrūves, un tām ir viegli piekļūt. Atskrūvēju tās un uzmanīgi izvilku atloku no cilindra galvas. Es izmantoju mazu plakanu galviņu, lai to uzmanīgi atdalītu, jo jūs nevēlaties salauzt plastmasas kakliņu, lai dzesēšanas sistēmā nenonāktu plastmasas gabaliņi. Kad tas bija ārā, es patiesībā vienkārši atradu otru šļūtenes galu, kas piestiprināts pie ūdens sūkņa pie motora apakšdaļas, un atvienoju to, jo manā komplektā jau bija jauna šļūtene, kurai bija pievienots jauns atloks.

Iemesls tam ir tāds, ka šļūtenes skava ir kompresijas savienojums, un to nevar noņemt. Tāpēc, tā vietā, lai cīnītos ar cīņu un to nolauztu, ko ir grūti izdarīt, nesabojājot šļūteni, es vienkārši uzstādīju pilnīgi jaunu atloku un šļūteni vienā piegājienā. Jauki un vienkārši.

Pēc tam pienāca laiks atkal uzlikt serpentīna siksnu un piepildīt automašīnu ar šķidrumiem. Tāpēc es uzpildīju pilnībā sintētisku Liqui Moly Leichtlauf 5W40 motoreļļu, kas ir mana iecienītākā eļļa vācu dzinējiem ar lielu nobraukumu. Tad es sajaucu 50/50 BMW zilā dzesēšanas šķidruma maisījumu ar destilētu ūdeni (viens galons no katra, iegūstot divus galonus jaukta dzesēšanas šķidruma) un uzpildīju to. Tad es no jauna uzstādīju gaisa ieplūdes atveri un veicu savu absolūti iecienītāko darba daļu – gaisa atplūdi.

Vecākos BMW gaisa izlaišana no dzesēšanas šķidruma caurulēm bija murgs. Es gribēju savu E36 iebraukt upē, kad to darīju. Tomēr, tā kā E90 (un visiem jaunākajiem BMW) ir elektronisks ūdens sūknis, automašīna to izdarīs jūsu vietā. Vienkārši pievelciet vāciņu, iekāpiet automašīnā, nospiediet starta pogu, nenospiežot kāju uz bremzes (papildaprīkojums), ieslēdziet sildīšanu līdz galam un ventilatora ātrumu līdz zemam, un pēc tam nospiediet gāzes pedāli līdz grīdai aptuveni uz 12-15 sekundēm. Šī nelielā sekvence iniciē gaisa izlaišanas procedūru, un jūs dzirdēsiet, kā ieslēdzas ūdens sūknis un sāk izplūst gaiss. Tas aizņem apmēram 10-15 minūtes, bet pēc tam, kad tas būs pabeigts, tas pats apstāsies.. Kamēr gaidīju, es dzēru alu. Tas bija lieliski.

Kopumā es pavadīju aptuveni četras stundas, ieskaitot automašīnas pacelšanu, visu instrumentu izņemšanu un tīrīšanu beigās. Es arī nesteidzos un nesteidzos, tāpēc, iespējams, to varēja izdarīt ātrāk. Tomēr tagad mans dzinējs ir ievērojami gludāks, iespējams, pateicoties svaigai eļļai (man nav ne jausmas, ko un kad tajā iepildīja iepriekšējais īpašnieks), kas iztīrīja vārstu pacēlājus, kā arī jaunajiem trīšiem un siksnai, kam nav vaļīguma. Turklāt veco skriemeļu radītais smalkais troksnis ir pazudis, un motors skan kā jauns.

Neviens no šiem darbiem nebija sarežģīts, viss bija viegli sasniedzams, noņemams un uzstādāms, un kopējās izmaksas bija zem 300 ASV dolāru, pat pēc E-torx ligzdu komplekta, grozāmās ligzdas un šķidrumu iegādes. Ir vēl dažas lietas, kas manā automašīnā ir jāizdara, bet par tām es pastāstīšu citā stāstā. Pagaidām, ja jums ir E90, šos darbus var veikt vienā sēdē, par salīdzinoši nelielām izmaksām, bez tonnām mehānisko zināšanu, un tie palīdzēs jūsu N52 dzinējam darboties labāk, bez dzesēšanas šķidruma un eļļas noplūdes briesmām. Ja vēlaties iegādāties E90 ar N52 dzinēju, iekļaujiet šos darbus sākotnējās tehniskās apkopes izmaksās un veiciet tos uzreiz.

Protams, jūs vienmēr varat iegādāties BMW pagarināto garantiju, kas varētu kompensēt daļu no šīm izmaksām.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru