Šīs ir manas iecienītākās lietas, kas saistītas ar braukšanu ar vecu automašīnu

Pavisam nesen es tikko izteicos par visām lietām, ko ienīstu, braucot ar vecu automašīnu. Mana E46 3. sērijas 3. sērija man nešķiet īpaši veca, jo es atceros, kad tie bija jauni, un man nešķiet, ka tas būtu tik sen. Tikai tas tā bija, un mans E46 ir vecs, jau 18 gadus vecs. Ja mana mašīna būtu cilvēks, tā varētu balsot. Un līdz ar šo vecumu nāk daudz kaitinošu problēmu. Bet tas var būt arī neticami gandarījums.

Ja godīgi, ir vairāk lietu, kas man patīk braukt ar vecu automašīnu, nekā to, kas man nepatīk. Lai gan man pietrūkst dažu mūsdienīgu funkciju un es žēlojos, ka biežāk nākas veikt remontdarbus, man patīk tas, ka es braucu ar vecu automašīnu, un ir ļoti maz jaunu automobiļu, kurus es izvēlētos tā vietā. Ņemot to vērā, aplūkosim manus iecienītākos aspektus, kas saistīti ar braukšanu ar vecu automašīnu.

Stūrēšanas sajūta

bmw e46 interior 00 830x553

Tas ir jāpiemin vispirms. Lai gan ne visiem vecākiem automobiļiem ir tikpat lieliska stūres iekārta kā manai E46 3. sērijas automašīnai, lielākajai daļai vecāku automobiļu, jo īpaši BMW, ir labāka stūres sajūta nekā to mūsdienu analogiem. Interesanti ir tas, ka mana E46 stūres iekārta ir lēna, salīdzinot ar moderno, īpaši aso stūres iekārtu. Lai panāktu tādu pašu reakciju, ir nepieciešams nedaudz vairāk stūres bloķēšanas. Tomēr faktiskā sajūta; tas, kā stūre pārraida ceļa atgriezenisko saiti uz manām rokām, ir labāka.

Veicot līkumainus pagriezienus, E46 priekšpuse ir dzīvīga, tā lieliski informē par to, ko dara, un padara auto vadīšanu daudz patīkamāku. Lai cik absurdi spējīgi būtu mūsdienu BMW, piemēram, jaunais M3, E46 vadīšana ir daudz saldāka.

bmw zhp e46 06 750x562

Viens no kaitinošākajiem mūsdienu automobiļu braukšanas aspektiem ir visas to tehnoloģijas. Lai gan dažas no šīm tehnoloģijām ir noderīgas un patīkamas, to kopums var šķist nepārvarams. Dažos mūsdienu automobiļos informācijas un izklaides sistēmas ekrānu var izslēgt, un es to vienmēr daru, jo tā ir patīkamāk manām smadzenēm bez milzīgā ekrāna, kas vienmēr ir acu stūrī. E46, kurā ir tikai punktiņu matricas radio displejs, ir daudz vieglāk gan manām smadzenēm, gan acīm. Tas nav dators uz riteņiem, tas ir vienkārši auto.

Protams, dažkārt man pietrūkst tādu lietu kā Apple CarPlay un satelītnavigācija, taču es varu izmantot tālruni stiprinājumā, kad vien vēlos klausīties mūziku vai izmantot navigāciju. Kad man tas nav vajadzīgs, es varu to noņemt un ielikt tālruni kabatā. Tā ir labāk.

Raksturs

Bez šaubām, vecākiem automobiļiem ir lielāks raksturs nekā jaunākiem. Tā nav tikai stūres sajūta vai šasijas komunikācija, bet arī automašīnai piemītošā dzīvības sajūta. Jūs jūtat, kā tas elpo, kā tas mijiedarbojas ar ceļu zem tā un kā tas reaģē uz jūsu darbībām. Mūsdienu automašīnās, īpaši BMW, ir tik daudz NVH izolācijas, ka jūs īsti nejūtat, ko automašīna dara. Mūsdienu Bimmeri ir bezgala spējīgāki, taču tie ir daudz klīniskāki un sintētiskāki.

Man patīk, ka ar labo kāju es varu sajust, ja motors aukstumā darbojas mazliet raupji, un, kad eļļa kļūst silta un silta, tā izlīdzinās un darbojas lieliski. Man patīk, ka ar stūres rata starpniecību es varu sajust pat ceļa krāsas marķējumu. Un man patīk, ka mans E46 man pasaka, kas tam vajadzīgs, ja kaut kas nav īsti kārtībā, vienkārši pēc tā, kā tas jūtams, nevis ar kādiem sensoriem vai lampiņām.

Īpašumtiesības uz vecu automašīnu ir daudz lieliskākas nekā uz jaunāku. Vairumā gadījumu. Es nesaku, ka mans E46 ir vairāk nekā jauns Porsche 911 GT3. Tomēr, ja salīdzina ar citiem, manas E46 man sagādā vairāk prieka nekā gandrīz jebkurš jauns BMW, un es domāju, ka tas attiecas uz lielāko daļu vecāku entuziastu automobiļu. Tāpēc, lai arī cik kaitinošs tas dažkārt var būt, man patīk, ka manā piebraucamajā ceļā ir šāds klasiski stilīgs sedans.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru