Kā BMW M440i var salīdzināt ar jauno BMW M4 G82?

Es bieži dzirdu šādu runu: “Mūsdienu BMW nejūtas kā vecāki”. Tā ir taisnība, bet es nedomāju, ka tas ir slikti, un es to paskaidrošu, izmantojot savu neseno braucienu ar M440i xDrive Ultimate Driving Event. M440i nav īsts M automobilis, bet vai tas ir pelnījis M emblēmu? Nesen man bija iespēja izmēģināt šo automašīnu izdevumam MachineWithSouls.

Cik ātri jums jābrauc?

Ātrums ir relatīvs. Ja šis būtu 2004. gads un es rakstītu par E46 M3, to uzskatītu par ātru. M440i vienkārši iznīcina šo leģendāro M automobili visos izmērāmajos aspektos. Tagad padomājiet par to, kā trūkst E46 salīdzinājumā ar M440i – iDrive, xDrive, braukšanas palīgsistēmas, drošības funkcijas. Jūs saprotat, par ko ir runa. Objektīvi jaunā 4. sērija ir labāks auto. Jūs pat varētu to attiecināt arī uz E92 M3 – 4. sērija ir tikpat ātra, cik ātrs bija arī šis M automobilis.

Taču M automobiļi ir kas vairāk nekā tikai ātrums. Braucot pa ceļu, ir jājūtas intīmi. Stūrei jāsniedz minimāla atgriezeniskā saite, aizmugurējai daļai jābūt rotaļīgai, bet stabilai, un automašīnai jājūtas jo mazākai, jo ātrāk tā tiek vadīta. Vai M440i var konkurēt šajā jomā?

Pārāk smags?

Manai E92 bija jumta logs. Lai gan oglekļa jumts izskatījās forši, es nolēmu, ka vairāk prieka gūšu no jumta pārsega. Man bija taisnība. “Bet tu ietaupīsi 40 mārciņas!” saka M brālis. Taisnība, bet vai automašīnā ar lielu aizmugurējo sēdekli, 19 collu riteņiem un Nappa ādu 40 kg jumts patiešām kaut ko maina? M440i ir vesels auto, kas veidots, pamatojoties uz šo pieņēmumu. Tas ir liels, gandrīz tikpat liels kā 8. sērijas kupeja, un tāpēc šķiet smags.

Taču, kad to spēcīgi spiežat, tā šķiet mazāka, kā tas pienākas M klases automašīnai. Tas veikli tika galā ar autokrosa iestatījumiem UDE ar rotaļīgu aizmuguri. Uz robežas auto ir nosliece uz nepietiekamu stūrēšanu, taču tas ir raksturīgi jebkuram BMW. Tā ir drošības funkcija, kas paredzēta, lai ārkārtas situācijās saglabātu kontroli pār automobili.

Kas attiecas uz šasijas iestatījumiem, vienīgā problēma, kas man radās, bija vilces kontrole, kas pārāk labprāt iesaistījās braukšanas priekā uz robežas. M automašīnām ir MDM jeb M dinamiskais režīms, kas ļauj vairāk izrīkoties ar aizmuguri, nekā tas būtu sērijveida automašīnām. M440i nav citāds. Ja situācijā no automobiļa prasāt pārāk daudz, ieslēdzas vilkmes kontrole, pat SPORT režīmā. Tad jums jāgaida, jāgaida un vēl jāgaida, līdz jaudas padeve uzliesmo. Trasē tas šķiet kā mūžība.

Vilkmes kontrole ir paredzēta, lai jūs aizsargātu pie braukšanas ierobežojuma, taču šeit tā jūs atslēdz 80% no automašīnas spējām, kamēr M4 var apturēt jautrību, ja tā ir tuvāk 90% vai 95%. Uz ceļa jūs to varētu nepamanīt, taču, ja esat pieredzējušāks autovadītājs, kurš jau ir pabijis trasē, jūs to pamanīsiet katru reizi, kad brauksiet pa atpalikušo ceļu.

Tomēr es domāju, ka ir svarīgi paturēt prātā, ka tas ir slikts amatnieks, kas vaino savus instrumentus. Ja jūs visu laiku provocējat vilces kontroli, jūs vienkārši pārāk daudz prasāt no automašīnas. Nogrieziet to uz leju.

Stūrēšanas sajūta

Neesmu pārliecināts, kāpēc mūsdienu automašīnām šķiet, ka ir pareizi aizstāt sajūtu ar smagumu. G šasijas automobiļi ir daudz labāki par saviem F šasijas priekšgājējiem stūres atgriezeniskās saites ziņā, taču tas nav Porsche. Tā nav mistiska sajūta – jūs to uzreiz sapratīsiet. Iedomājieties, ka braucat taisnā līnijā tik ātri, cik spējat. Tuvojas pagrieziens, jūs nospiežat bremzes, un automašīnas svars pāriet uz priekšējiem riteņiem.

Pagrieziet automašīnu pagriezienā. Ar E46 automašīnu jūs tiekat spiests atpakaļ – jo vairāk griežat stūri, jo grūtāk tas kļūst un jo vairāk samazinās saķeres sajūta. Dažreiz nelielas vibrācijas nonāk līdz stūres statnei. Šajā M440i, kad pagrieziens ir ārpus centra, tas joprojām ir sava veida guessing game. Vai esmu pagriezies pietiekami, vai nē? Tad jūs noregulējat, pārāk daudz. Tagad jūs zāģējat pie stūres – tas nav labākais veids, kā braukt vienmērīgi.

Tas ir labāks par F30, un G80 ir vēl labāks, bet, manuprāt, ir pienācis laiks mest dvieli. Vecā BMW stūres sajūta neatgriezīsies daudzu iemeslu dēļ, tāpēc ir pienācis laiks pieņemt to, kas ir.

Power House

Ja šajā B58 motorā ir turbo aizture, es to nejutu. Tas ir vienkārši lielisks motors, kas nodrošina krēmīgi vienmērīgu gāzes pedāļa reakciju jebkuros apstākļos. Vai man pietrūkst S54 un S65? Protams, nekas tā neaizrauj kā 8300 apgriezienu minūtē sarkanā līnija. Bet griezes momenta daudzums arī ir sava veida prieks. Ja jums tagad ir skumji, pagaidiet, kad nebūs ICE. Labāk paņemiet vienu, kamēr vēl varat.

Komforta zona

M440i var uzskatīt par grand touring automobili, kas vislabāk piemērots gariem braucieniem pa šoseju. Tam ir M Sporta sēdekļi, liels iDrive ekrāns un visas ērtības, ko varat vēlēties. Man šķita, ka mans augums ir pārāk zems manam augumam, taču, tāpat kā jebkurā citā automašīnā, izmēģiniet to, lai pārliecinātos, vai jums der.

Kā to var salīdzināt ar jauno BMW M4?

Es domāju, ka tās ir dažādas automašīnas dažādiem cilvēkiem. M automašīna, lai cik izsmalcināta tā būtu, vienmēr ir ieslēgta un vienmēr jautā: “Kāpēc mēs nebraucam ātrāk?” Tā ir iegūta garša, kas ne visiem der. M340i un M440i piedāvā lielisku jaudu un komfortu, taču tiem ir mazāk atgriezeniskās saites, padarot braukšanas pieredzi mazāk viscerālu.

Kad pirms sava G80 iegādes izmēģināju M340i un M3, man šķita, ka 340i uz ceļa ir mazliet atturīgs. Jūs sēžat parastā BMW, kas kļūst mazliet nerātns, ja ieslēdzat SPORT iestatījumus. Tas šķita kā jaunāka mana 335 versija, kas tas ļoti līdzinās.

M Performance sērijas automobiļi joprojām ir aizraujoši braukt un var būt ļoti ātri – manā skatījumā tie ir pelnījuši šo ///M.

[MachineWithSouls stāsts]

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru