17 gadus pamests BMW E28 524td atgriezts atpakaļ dzīvē

Lai gan šajā videoklipā uzmanība pievērsta novārtā pamestai 5. sērijas automašīnai, tas ne vienmēr ir par BMW. Tas ir par vecu automašīnu atdzīvināšanu, kas ilgu laiku ir bijušas pamestas. Ir kaut kas ārkārtīgi gandarinošs, skatoties videoklipus ar sadauzītām automašīnām, kurām tiek dota otra dzīves iespēja. Ar prasmēm, centību un laiku jūs būsiet pārsteigti, kā kaut kas, kas izskatās kā metāllūžņu kaudze, pēc ilga pārtraukuma var būt braukšanas kārtībā.

Tāda ir šī 1986. gada otrās paaudzes 5. sērijas (E28) automašīna. Pirmais BMW ar dīzeļdzinēju bija šķūņa atradums, kuru izmisīgi vajadzēja glābt. Tas bija krājis putekļus (un, iespējams, arī rūsu) 17 gadus pēc īpašnieka nāves. Tā lielākā problēma bija nevis virsbūves vai salona stāvoklis, bet gan dzinējs, jo tam trūka diezgan daudz detaļu.

BMW 524td 2 830x553

BMW 524td

Tas ir salīdzinoši maza nobraukuma E28 paraugs, jo odometrs rāda tikai 100 999 kilometrus (62 757 jūdzes). Lai tas atkal darbotos, bija nepieciešams vairāk nekā tikai šķidrumu un filtru nomaiņa, jo sadales vārpsta un iesmidzināšanas sūknis bija vājprāts un trūka galvas skrūvju paplāksnes. Turklāt bija jānomaina iesmidzināšanas sprausla. Pārsteidzoši, ka bremzes pat pēc visiem šiem gadiem joprojām bija labas.

524td tika rūpīgi iztīrīts un nedaudz koriģēta krāsa, bet sarūsējušie riteņi tika nomainīti pret svaigu 5 stila riteņu komplektu. Tagad tas izskatās daudz labāk nekā tad, kad to izglāba no šķūņa. M21 atkal ir darba kārtībā, un mums būtu interesanti uzzināt, cik lielu jaudu tas nodrošina. Savulaik BMW novērtēja iekšdedzes sešcilindra dzinēja jaudu 115 zirgspēku (85 kilovatus) un 210 ņūtonmetru (155 sterliņpēdas) griezes momentu no 2400 apgriezieniem minūtē.

Kad 1983. gadā iznāca 524td, tas bija ātrākais sērijveida automobilis ar dīzeļdzinēju. Tam vajadzēja 12,9 sekundes, lai no vietas sasniegtu ātrumu 100 km/h (62 mph), un maksimālais ātrums bija 180 km/h (112 mph). Ar turbokompresoru uzpildītā 2,4 litru dzinēja motora patēriņš bija tikai 7,1 litrs/100 km, un pāris gadus vēlāk modelim 324td sekoja versija ar dabisko gaisa spiedienu.

Avots: Flexiny / YouTube

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru