2011. gada BMW 760Li izmanto V12 dzinēju, lai sasniegtu maksimālo ātrumu uz autobāna

Tā kā līdz BMW atvadīšanās no V12 modeļa atlikuši daži mēneši, šis video ar 760Li nevarēja nākt piemērotākā brīdī. Tas ir nevainojies 2011. gada modelis, kas izstiepj kājas pa neierobežotu autobāna posmu. Autovadītājs izspiež 6,0 litru motora ar divām turbīnām līdz maksimumam, līdz pat brīdim, kad ieslēdzas maksimālā ātruma ierobežotājs.

AutoTopNL uzņemtais sedans ir nobraucis 168 000 kilometru (104 400 jūdzes) un izskatās lieliski, tuvojoties 11 gadu jubilejai.th jubileja. Cilvēki, kas pērk 760Li, nevis 750Li, ne vienmēr maksā milzīgu piemaksu, lai iegūtu jaudīgāku versiju. Viņi drīzāk to iegādājas dzinēja vienmērīguma dēļ. Protams, papildu jauda ir kā glazūra uz ļoti dārgas tortes.

Dažos tirgos BMW piedāvāja V12 tikai F01/F02 paaudzes versijai ar garo riteņu bāzi. Šis Li tika reģistrēts 2011. gada martā un ir pieejams Nīderlandes vietnē, kur tā cena ir 28 850 eiro (aptuveni 32 700 ASV dolāru pēc pašreizējā valūtas maiņas kursa). Kā jau bija gaidāms, nolietojums ir atstājis iespaidu uz luksusa klases auto, kas joprojām bez piepūles spēj sasniegt 155 mph (250 km/h).

2013 BMW 7er V12 Biturbo Sondermodell Japan 760i 760Li F01 F02 03 750x562

BMW aprēķināja, ka N74 dzinēja jauda ir 536 zirgspēki (400 kW) un griezes moments – 750 ņūtonmetri (553 ZS). Mūsdienu standartiem tie joprojām ir labi rādītāji, lai gan M760i ar lielāku 6,6 litru motoru to apsteidz ar 602 ZS (449 kW) un 800 Nm (590 ZS). Vācu luksusa zīmols 760Li pārdeva tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu, līdzīgi kā Mercedes-AMG S65. Gan tā pēctecim, gan pašreizējai V12 S klasei ir tikai AWD.

Tas nāk no laikiem, kad Eiropā vēl nebija benzīna daļiņu filtru, bet mūsdienās viss ir vērsts uz emisiju samazināšanu. Šā paša iemesla dēļ nākamā 7. sērija pēc 35 gadu izmantošanas absolūtajā kompānijas flagmaņa modelī iztiks bez V12 dzinēja.

Liela darba tilpuma dzinēju ēra tuvojas noslēgumam, taču BMW vēl kādu laiku saglabās šo spēkratu. Protams, tas nozīmē, ka jums nāksies pāriet uz Rolls-Royce.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru