BMW 7. sērijas paaudžu klasifikācija

Ja jums ir tāda gara ģimenes vēsture kā BMW 7. sērijas modelim, var būt grūti dzīvot dažu izcilāko modeļu ēnā. Tāda ir šī jaunā 7. sērijas modeļa un tā pilnīgi jaunā dizaina cīņa. G70 7. sērijas G70, visticamāk, būs greznākais automobilis savas dzimtas vēsturē, taču tā dizains ir polarizējošs. Entuziasti, šķiet, strīdas par to, vai tā drosme ir aizraujoša vai pretīga. Tāpēc mēs nodomājām, ka būtu labi atskatīties uz visām 7. sērijas paaudzēm, lai redzētu, kur šī jaunā sērija ierindojas starp saviem priekšgājējiem.

Šobrīd ir septiņas 7. sērijas modeļu paaudzes, sākot no 1977. gada, tāpēc varat iedomāties, ka pēdējo 45 gadu laikā tās dizains ir diezgan daudz mainījies. Tā kā četru desmitgažu laikā ir krasi mainījusies mode, ir grūti spriest par tagadējo automašīnu, salīdzinot to ar 70. gadu auto. Tomēr ir svarīgi atskatīties uz tā izcelsmi, lai redzētu, kur tas ierindojas. Tāpēc aplūkosim tos visus, sakārtojot secībā no sliktākā līdz labākajam.

7. E65 paaudze

bmw e65 7 series 0001 830x614

Es godīgi cīnījos ar šo jautājumu, turp un atpakaļ starp E65 7. sēriju un jauno G70. Iemesls, kāpēc es galu galā izvēlējos E65 paaudzi, ir pirms LCI versijas dēļ. Tā kā katra paaudze ir jāvērtē kopumā, ietverot gan pirms-LCI, gan pēc-LCI facelift versijas, E65 sākotnējais izskats ir pārāk šokējošs. Tās izplūdušie priekšējie lukturi un izjauktie aizmugurējie lukturi ir vienkārši nekārtība pat mūsdienās, un tie nemaz nav labi novecojuši. Tas ir žēl, jo pēc LCI auto mūsdienās patiesībā izskatās diezgan glīti un ir labi novecojis, kā tas ir ar vairumu Bangles laikmeta dizainu. Tomēr pirms LCI ir vienkārši raupjš.

6. G70 paaudze

2023 bmw 7 series images design 32 830x554

Es godīgi domāju, ka G70 ierindošu augstāk nekā priekšpēdējā vietā, jo, godīgi sakot, es to neienīstu. Taču, aplūkojot katru 7. sērijas paaudzi blakus, man patiešām bija grūti atrast kādu, kas izskatītos sliktāk. Ja vien nebūtu E65 modeļa izplūdušo lukturu, G70 būtu ierindojies pēdējā vietā. Tas nav briesmīgs vai kaut kas tamlīdzīgs, bet tas vienkārši neizskatās labi. Es saprotu, kāpēc tas izskatās tā, kā tas izskatās, un, godīgi sakot, man tas nav naidīgs, bet jaunajā G70 nav nekā tāda, kas liktu man domāt “jā, tas ir labi izskatīgs dizaina gabals”. Dalītie lukturi darbojas, bet tikai tāpēc, ka viss pārējais ir tik šokējoši liels. Es gribētu, lai tā nebūtu, un varētu izmantot normālus BMW priekšējos lukturus. Arī tā aizmugurējie lukturi mani nomāca.

5. F01-paaudze

F01 paaudzes 7. sērija ir kā četrriteņu Ambien. Tā izskatā nav nekā interesanta, nekādā ziņā. Tas izskatās tā, it kā tas varētu būt Grand Theft Auto automobilis, vienkārši vispārīgs vācu luksusa bloks. Tajā nav nekā īpaši neglīta, pat ja aizmugurējie lukturi izskatās mazliet dīvaini, taču tas arī neizskatās īpaši labi. Tas vienkārši ir tāds, un, godīgi sakot, es pat aizmirsu, ka tas eksistē, līdz uzrakstīju šo rakstu. Tāpēc šķiet, ka iepakojuma apakšējā/vidējā daļa tam ir ideāli piemērota.

4. E32 paaudze

Man ir mīksts sports 80. gadu vācu automašīnām, bet E32-gen 7. sērija nekad nav bijusi tā, kas mani uzrunāja. Atkal, līdzīgi kā F01, tā dizainā nav nekā slikta, un tas nav neglīts, tas vienkārši ir garlaicīgs. Un tam pat trūkst tāda teitoņu spēka, kāds piemita vecajiem 70. un 80. gadu vācu automobiļiem. Tas ir tikai diezgan standarta trīs kastu sedans. Pat tā Hofmeistera līkums, kas ir viens no BMW raksturīgākajiem dizainparaugiem, ir ļoti mīksts un klibs. Taču tas pārspēj F01 vismaz ar to, ka ir foršs 80. gadu auto.

3. G11-paaudze

Atceros, kad G11 7. sērija debitēja pirmo reizi un visi to sauca par garlaicīgu, ieskaitot mani. Ak, vai mēs vēlētos, lai BMW mums tagad dotu garlaicīgu, vai ne? Atskatoties uz 7. sēriju pirms LCI, tas ir patiešām izskatīgs auto. Labi, hokeja nūjas apdare ir mazliet muļķīga, bet pārējais izskatās patiešām labi, ja raugāmies no malas. Tā nieru režģi ir perfekti proporcionāli, priekšējie lukturi ir plāni un skaisti, un pat aizmugurējie lukturi ar mazo apdares joslu, kas tos savieno, izskatās labi. M Sporta komplektācijā ar agresīvāku priekšējo paneli tas izskatās īpaši labi. Jāatzīst, ka LCI to savā ziņā sabojāja ar nepatīkami lielajām nieru restēm, taču tā vietā vienmēr var iegādāties pirms LCI ražotu automobili, tāpēc šajā sarakstā tas ir augsti.

2. E23-paaudze

Kad es domāju par 70. un 80. gadu vācu automobiļiem, E23 7. sērijas automašīnas dizains man ļoti patīk. No pirmā acu uzmetiena tas ir tikai vienkāršs trīs kastu sedans, taču tajā ir daudz vairāk rakstura. Nelielais dzeloņainais režģis, vertikālie logi, asi izliektais Hofmeistera līkums un agresīvi sašaurinātā aizmugurējā daļa – tas viss padara tā izskatu tik interesantu. Tas ir vienkāršs, bet stilīgs un šķiet gan sportisks, gan elegants. Ilgu laiku neesmu pievērsis E23 uzmanību, bet, atskatoties uz to tagad, tas patiešām ir izskatīgs un viens no labākajiem 7. sērijas dizainparaugiem līdz šim. Oriģināls joprojām izskatās labi.

1. E38 paaudze

C’mon, vai tas pat bija apspriežams. E38 paaudzes 7. sērija ir gandrīz vispārēji iecienīta, jo tā ir gandrīz ideāls luksusa sedana dizains. Lai gan daži entuziasti apgalvos, ka tas ir visskaistākais luksusa sedans vēsturē, es nezinu, vai aiziešu tik tālu, jo ir daži patiesi skaisti Bruna Sacco projektēti 70. un 80. gadu Mercedes modeļi, kas arī patiešām izceļas, taču es apgalvoju, ka kopš tā laika nav bijis skaistāka luksusa sedana.

E38 debitēja 1994. gadā, un tas uzreiz kļuva par hitu. Tā dizains ir pārlaicīgs, ar perfektām proporcijām, vienkāršām, bet izteiksmīgām līnijām, ideāla izmēra nieru režģi ar gandrīz vienādiem priekšējiem lukturiem un stāju, kas liecina, ka tas ir tikpat sportisks, cik grezns. Īsās garenbāzes modeļiem ar M Sporta pakotni un M paralēlajiem riteņu diskiem man kājas kļūst vājas. Vienkārši krāšņi.

Secinājums

Lūk, šeit ir mūsu oficiālais 7. sērijas dizaina reitings, un jaunais G70 neveicas pārāk labi, ja to ierindojam starp tā priekšgājējiem. Tagad, ja mēs nodarbotos ar interjeru, būtu pavisam cita situācija. Varbūt mums tas būs jādara nākamreiz.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru