BMW M7 darbos? Lūk, kāpēc tas varētu nenotikt – Atzinums

Šajās dienās tīmeklī izskanējis, ka BMW plāno M7 modeli. Par to pirmais ziņoja Autocar, bet pēc tam to pārņēma vairāki mediji. Tostarp arī mēs. BMW M7 tēma parādās ik pēc dažiem gadiem, parasti tad, kad gatavojas laist klajā jaunu augstākās klases limuzīna paaudzi. Tāpēc gaidāmā G70 7. sērijas paaudze tagad ir šo ziņu centrā. Saskaņā ar Lielbritānijā bāzētā žurnāla informāciju potenciālais BMW M7 izmantos BMW XM plug-in hibrīda piedziņu.

Protams, šai ziņai ir jēga, ņemot vērā, ka tieši tāds pats spēka agregāts tiks izmantots vairākos BMW produktos, tostarp gaidāmajā BMW M5 G60. V8 un elektromotora kombinācija var nodrošināt līdz pat 750 zirgspēku jaudu, un tas noteikti varētu padarīt M7 par vienu no ātrākajiem jebkad ražotajiem BMW. Un, protams, vienu no ātrākajiem automobiļiem šajā segmentā. Bet vai M7 tirgus ir pietiekami liels, lai attaisnotu tā pastāvēšanu? Apskatīsim dažus no iemesliem, kādēļ mēs neticam, ka BMW M7 tiks radīts.

BMW apgalvo, ka i7 būs jaudīgākais 7. sērijas modelis

bmw i7 rear end 03 830x533

BMW i7 renderis, ko veic instagram.com/germanysfinest43

Nesenā intervijā BMW tehniskais direktors Frenks Vēbers (Frank Weber) sacīja, ka topošais BMW i7 elektriskais limuzīns būs ne tikai zīmola pirmais 7. sērijas elektriskais modelis, bet arī jaudīgākais jaunās luksusa līnijas modelis. Protams, pastāv iespēja, ka Vēbers runāja vienkārši par BMW AG radīto 7. sērijas modeli, nevis par tā M klases kolēģiem. Lai gan abas automobiļu nodaļas cieši sadarbojas, to produktu ceļvedis bieži vien ir skaidri nošķirts. Paskatieties tikai uz BMW XM, kam nav analoga BMW AG modeļu klāstā.

Mūsuprāt, daudz lielāka jēga būtu flagmanim BMW i7M vai BMW i7 M70, par kuru tiek runāts, un tas virzītu uzņēmumu uz augstas veiktspējas elektrisko sedanu un limuzīnu ražošanu. Runā, ka BMW i7 M70 jauda jau ir vismaz 650 zirgspēku, kas ir pietiekami daudz jaudas šāda izmēra automobilim, un tas noteikti ir cienīgs aizvietotājs aizejošajam V12 BMW M760i.

Produktu un neliela segmenta pārklāšanās

2023 BMW i7 teaser 18 830x467

Pieņemsim, ka BMW patiešām izlaiž BMW M7 V8 plug-in hibrīddzinēju ar 750 zirgspēkiem. Lai gan BMW i7 M70 salīdzinājumā ar BMW i7 M70 ir mazjaudīgs, abi produkti tomēr pārklāsies. Protams, viņi varētu diferencēt i7 M70 no M7 kā M Performance modeli pret pilnvērtīgu M modeli, taču abi automobiļi joprojām būs paredzēti nišas segmentam. Grezno limuzīnu segments pēdējos gados ir sarucis, jo lielākā daļa klientu pāriet uz tikpat grezniem, bet ietilpīgākiem krosoveriem. Tāpēc, lai gan uz papīra BMW M7 ir foršs produkts, galvenais šķērslis varētu būt investīciju atdeve. Un BMW noteikti ir pazīstams ar to, ka cenšas iegūt tikai visienesīgākās nišas un produktus.

BMW M pārāk attālināsies no savām saknēm

M nodaļa jau ir pārspīlējusi savas M produktu iespējas. Savulaik šī veiktspējas nodaļa bija pazīstama ar maziem un veikliem sporta automobiļiem, taču pastāvīgi mainīgie tirgus apstākļi ietekmēja tās produktu stratēģiju. Tā radās BMW X5 M un X6 M, kas ātri vien kļuva diezgan populāri klientu vidū. Vēl ir gaidāmais BMW XM. Pēc pasūtījuma izgatavots M produkts noteikti ir attālinājies no BMW M DNS, bet acīmredzot tam ir tirgus. Kaut kur pasaulē.

Vai negatīvās atsauksmes tiešsaistē varētu mainīt BMW lēmumu? Maz ticams. Potenciālais BMW M7 jau gadiem ilgi tiktu izstrādāts. Turklāt nav zināms, ka BMW atsakās no produktiem sociālo mediju kritikas dēļ. BMW lēmumi parasti tiek pieņemti, pamatojoties uz tirgus izpēti, klientu viedokli un dizaina klīniku.

Tomēr mēs vēlamies ticēt, ka M zīmols turpinās koncentrēt savus pūliņus un budžetu uz jautrākiem automobiļiem, piemēram, gaidāmajiem BMW M4 CSL, M3 Touring, topošajiem M2 CS vai pat pirmo BMW M2 CSL. Tie visi ir tuvāk M klientu sirdij nekā M7.

Galu galā mūsu analīze nav nekas vairāk kā viedoklis, jo šobrīd mēs vēl neesam dzirdējuši no saviem avotiem par BMW M7 izstrādes darbiem. Protams, tas nenozīmē, ka mums ir taisnība. Pat mēs ne vienmēr pie nagiem piespraužam visus nākotnes produktus.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru